Biten i sår av råttan
Vart lite förvånad sen hoppandes på ett ben. Tog av plåstret på mitt skavsår, varpå min ena råtta sprang förbi min fot stannade till och högg mig rätt i såret. Jä..ar vad ont det gjorde !! Funderar nu på hur han såg det hela, som mat? Eller vad?
*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*
Du luktade kött så ja, du misstogs som mat.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hmm, vi hade faktiskt en råtta som bets massor innan hon lugnade ner sig. Ett tag misstänkte vi att hon gjorde det för att hon upptäckt att det var gott med blod, eftersom man inte ska rycka bor handen när råttan biter, så den inte lär sig att den vinner., hon kunde flyga på och hugga, för att sedan raskt hålla fast handen och försöka få i sig blodet som började droppa. Värt att tillägga är att hon slutade med det efter ett tag, så småningom bets hon bara om hon blev överraskad och kände sig hotad.

Har haft massor av skavsår och andra sår, har då aldrig varit med om att någon av gubbarna försökt bitas i såren. Det luktar fortfarande jag och det är definitivt jag. Och kan de skilja på min skavsårs-tå och rå köttfärs så ser de knappast mig som mat.
Däremot tycker de om att putsa bort förhårdnader och små sårskorpor, men det är inte heller för mat..
Kan vara att hon blev provocerad av doften, skavsår luktar ju sjukligt och definitivt om de har varit övertäckta av plåster så jag tror det är det faktiskt. Plåster får man inte ha på sig här hemma, de ska bort och tuggas på.
Qui dormit, non peccat
Ja råttan bits aldrig annars. Har aldrig gjort inte heller om jag har små sår på händerna. Men här var det så klockrent. Stort bett rätt i såret. Och han funderade inte heller.
*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*