Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 251 ggr
jolle1992
0

markerar hon när hon behöver "gå på dass"?

hej, jag undrar om råttor visar något tecken eller görnågonting speciellt om dom behöver som sagt "gå på dass"?

/mhv jolle1992

Allamej
0

Mina tjejer visar tydligt när dom vill på låda, och när småkillarna vill dit så tittar Jesús mig djupt in i ögonen… :) Då vet jag att det är dags att gå.:)

Storpojkarna är "jagrena" förutom deras eviga markerande. :) Och dom kniper tills dom kommer in igen. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

jolle1992
0

okey så flickorna märker man tydligt om dom vill gå? men… exakt hur:/? har bara haft min råtta i 2 dagar

Nemii
0

Jag brukar ta med deras toalett ut ur buren (har den stående på samma ställe utanför då så dom hittar den) när dom springer löst. då behöver ja inte oroa mig för signaler och olyckor på golvet, utan dom kan gå när dom behöver :P
Ett litet tips bara till sen när du börjar låta dom gå löst..

Allamej
0

Mina tjejer börjar hoppa omkring och tvätta mig, intensiteten av tvätten berätta hur bråttom det är. :)

Annars är det en bra idé att ta ut deras låda med dom. Tjejerna mina fattar inte lådan utan skiter överallt förutom i den…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Nemii
0

Haha, det problemet hade jag också i början.
Men varje gång jag såg dom "göra sina behov" utanför så sa jag bara Nej och lyfte upp dom och kvickt satte ner dom i lådan. Sen lärde dom sig :P Men de e klart, man kan ju inte sitta å stirra som en hök 24/7 å vänta på att dom ska kissa. Man får  ju göra de i förbi- farten liksom om man bara skulle råka märka..
Dessutom tycker jag att det kan va svårt å se när råttor "gör sina behov". Egentligen sitter dom bara där som vanligt, det är lite frustrerade :P dom kunde ju göra som hundar å lyfta på benet åtminstone ^^

Kleverin
0

ett bra tips om man har dem lösa i samma rum som buren står är ju att de själva kan välja om de vill vara ute eller inne, en liten stege eller nått så de kan springa in och ut själva. har jag, så de går alltid in i buren när de behöver uträtta sina behov. och ibland är de trötta och vill inte vara ute och då går de in och lägger sig. nackdelen är att allt roligt de hittar ute försöker de släpa med sig in i buren..

zimzon
0

Mina råttor brukar bli lite stirriga och verkar stressade när de behöver gå på toa. Så då vet jag att jag ska släppa in dem i buren.