Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1005 ggr
Suskiv
0

Råttburen stinker

Just nu kör vi med Borris mattor i råttburen, men det kan jag konstatera inte fungerar iaf inte här.

Det stinker nått förfärligt om buren. Jag byter mattor och skurar buren dagligen men det räcker inte. Buren stinker direkt råttorna har kissat. Verkar vara just kisset som stinker.

Tänkte testa nån typ av strö istället.

Vill ha ett bra strö som är luktfritt, har bra uppsugning, dammfritt och om det är prisvärt är också en fördel.

Fungerar lättströ till råttorna? Det bor våra kaniner och hamstrar på för det mesta. (senast var det slut på granngården och fick bli kutterspån istället)

Nått annat som är bra.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Gia91an
0

Vi har tidningspapper och toa-lätt strö på botten, och mattor på hyllplanen… funkar sktibra fast vi har skitgrisar… luktar nästan inte alls… Kutterspån ska man ju inte ha, det finns nog inga fördelar med det…

Kommer nog fler som har superbra råd, men för oss funkar min variant jättebra… det ända är väl att toa-lätt kan bli hårt för dem att gå på… men mina har inte alls haft problem med det… (de går ändå bara på det när de är nödiga)

Cederin
0

Alspån har man ju hört fungerar bra med uppsugningen. Dock dyrt, ja.
Kutterspån är big no-no, innehåller ämne som inte är bra för råttorna samt dammar mycket.

Vi kör på borrismattor endast, funkar för oss men vi lever också lite med en svag lukt som man känner ibland. ;) Det jag tycker är bra med borris är just för att det är så lättstädat.

Medarbetare på Naglar och Hår

Crapsurraren
0

Skrev nyss ett liknande inlägg men kan nämna det här också..

Vad äter dom? Tänkt tanken på att toaträna dom vilket medför lättare städningar och mindre lukt? :)

Jag kör på borrismattor med delvis toatränade råttor (mina 2 gubbar både kissar och bajsar i lådan medans mina två 4månaders gör lite hur som haver)

Det kan gå upp till en vecka innan det börjar lukta ens.

Dock har jag då också en luftfuktare då jag har en allergisk sambo.

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

Suskiv
0

De äter hemmgjort blandning efter recept hittat här på råttor iFokus och så blandad färskmat, allt efter vad som finns hemma.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Louiz
0

jag andvänder alspån och borrismattor på hyllplan och de funkar utmärkt! :)

Lamina
0

Alspån använder jag med, tycker helt enkelt det är bäst. Det lukar inget ens om jag slavar med städningen. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ilya
0

Vart köper ni detta Alspån??

Och vad är det för skillnad mellan aspspån, alspån, aspflis och allt vad det heter med A? :P

hus-musen
0

Träslaget först och främst, asp och al är två olika lövträd.

Spån och flis ar olika men liknande. Flis är lite grövre i storlek och spån är finare.

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

Testade alspån för första gången och är supernöjd! Har tidigare använt både borris och toa-lätt. För det första luktar det inte lika mycket, det är snyggare, honorna boar lättare i det och ja, hittills har jag bara sett fördelar (har ju inte haft min första städning av det än, hehe :P)