Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 997 ggr
råttan1
0

hur länge ute varje dag?

Undrar hur länge ni har ute era råttor varje dag?

Banankaka320
0

Har inte dem ute varje dag, men när det är bra väder ute kan jag ha dem ute i någon timme eller mer :) Men då har jag vatten och något ätbart med till dem, + transportbur om dem tröttnar

blondiie
0

När jag hade mina så fick dom vara ute så fort jag hade tid. Vilket var när jag plugga eller titta på tv. Oxå fick dom följa med på stan och på promenader bara utomhus och till mina vänner och sånt :)

Virkan
0

Ute ur buren, eller utomhus?

Ute är dem när vädret tilllåter, kanske 20 min.

ute ur buren är de varje dag, minst 3 timmar i alla fall.

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

råttan1
0

Ute ur buren tänkte jag.

Har mina ute 1-2 timmar/dag är det för lite? Har inte tid att passa på dem mer då de äter på tapeterna och soffan hela tiden, så jag kan inte lämna dem utan uppsikt alls.

Banankaka320
1

Inomhus är det väldigt olika, från halvtimme till flera timmar :) Eller tills dem tröttnat och gått in i buren igen

Mika-S
0

Jag brukar ha mina utanför buren i 1-4 timmar. Förut hade jag burdörren öppen dygnet runt. Men det fungerar inte just nu eftersom våran bebisråtta måste växa på sig först och lära sig alla regler. Men snart så får dom vara ute dygnet runt igen. :)

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

IzaEleonora
0

Har mina utanför buren från när jag kommer hem från jobbet tills jag lägger mig oftast :) Sen på helgerna kan det bli upp mot halva dagen och då har dem såklart vatten och mat tillgänglig utanför buren också :)

[134643]
0

Minst 2 timmar varje dag, men det blir oftast längre :)

Lurvas
0

Vid frukost och kvällsmat är buren alltid öppen, sen sitter dom med vid tvn eller datorn. Eller så hänger någon av dom med runt på axeln eller i behån i allt det vanliga man gör om dagarna.

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

hus-musen
0

Buren står alltid öppen när jag är hemma, så hela nätterna och oftast iaf halva dagarna kan de gå ut.

Qui dormit, non peccat

deeremf
0

alltid när jag är hemma förutom när jag ska äta och sova, då får dom nöja sig med att sitta inne

Otario
0

Mina råttor skulle riva hela rummet om jag lät dem vara ute halva dagen, haha! Så de får vara utanför buren ca 1-2 timmar/dag :)

/ Emma

Nomad
0

Varje kväll vanligtvis ca 1 timme får de springa fritt på rummet och så tar jag ut dem för att kela en stund oxå så de får lite socialt umgänge med mig på eftermiddagen. De tycker de är asroligt att sitta på axel och få vara med eller ligga i knät och gosa.

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

GeishaoChick
0

När ni som har råttorna ute hela tiden med buren öppen, är ni aldrig rädda att dom ska bita sönder nånting eller försvinna?

Min lägenhet ser ut som vilken som helst, dataprylar och sladdar här och där, stor hörnsoffa och mycket krypin. Men skulle ändå inte våga släppa dom lösa..

Dessutom känns det som att mina råttor är lite korkade. Dom fattar inte att dom kan gå in i buren och dricka vatten om dom blir törstiga. Istället märker dom att dom är törstiga när jag väl släpper in dom.

Dessutom har dom bitit sönder mer än flera sladdar…

hus-musen
0

#14 Nix, de har ingenstans att ta vägen och jag hittar igenom dem förr eller senare. De går till buren när de blir hungriga eller så går de ut i köket där det står vattenskål och matskål framme.
De biter inte på sladdar eller något alls, möjligtvis kan sambons strumpor mystiskt försvinna ^^

Qui dormit, non peccat

deeremf
0

#14 mina har slutat bita på sladdar efter lite arbete och jag kan alla deras gömställen, värsta är helklart under soffan.

Lancia
0

Mina är inte heller några sladdbitare, men trälisterna ut med golvet är rätt goda. ;)

Jag har tre flockar som delar på mina och sambons vakna timmar att vara ute.