Vad heter era honråttor?
Jag har tänkt döpa min andra honråtta till Luna, men såg att det var upptaget redan. Jag har två namn på gång, men vet inte om de är upptagna heller. Hade tänkt mig Chanel och Prada.
Kan ni skriva vad era råtthonor heter? Vill inte döpa dem med samma namn som redan finns.
De råttor jag hade när jag var yngre hette Fiffi, hon var en pew och sen hade jag även Lilla My, hon var brun och vit, kan inte namnet på teckningen
Mina två flickor heter Umbra (helsvart) och Bianca (PEW tror jag). Dom är lite trasiga och småknasiga, men jag älskar dom så och så länge dom orkar med och mår bra så gör det mig ingenting.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag är väldigt förtjust i namnteman när jag döper mina råttor.
Mina förra råttor var döpta efter krigsgudinnor: Sakmeth, Bellona, Kali, Morrigan, Nemain och Ishtar.
Senaste temat var medicintema: Morfin, Lithium, Sobril, Xanor och Ritalin.
Sedan har jag hämtat tre omplaceringar som heter Abra, Juno och Alice.
Eftersom det i stort alltid kommer finnas fler råttor med samma namn, så skulle jag nog säga att det kan vara svårt att komma på ett helt unikt namn.
Jag har sett Bellona förut och Sobril tror jag också jag har sett någon liten tös som hetat.
Capella, zurka, kaffekoppen, tenten och Jasmine heter mina :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Jag struntar i om namnen är "upptagna" på nåt forum xD
Lillemor
Doris
Ester
Ms.Jingels
Märta
Hariett
Rosa
+ Kakan & Nameme som en vän döpte sina råttor som jag tog hand om. :)
Mina heter Vajli, Teami och Odett x) de två första som är syskon döpte jag själv :) kollade upp olika språk som man sa "jag älskar dig" på och bytte ut några bokstäver och satte "i" i slutet x) Odett köpte jag och ville helst inte byta namn :)
//Forgetful
Min lilla honflock började med Althea och Malta (systrar från en underbar bokserie), numera har jag Malta och en liten Lily hemma
Och i övrigt håller jag med #5 :P
Cola, Doris, Ellie och Freya. :) Har dock inte döpt dem själv, de är omplaceringar.
Jag har Amy, Millie och Penny :)
Äh strunta i det! Inga namn kan nånsin vara upptagna heller! Ta de namn du gillar bäst och som passar bäst helt enkelt :)
Jag har haft:
Lilla My
Tuva
Lilla Grå, som blev Stora Brun, eller kort och gott Tjockis
Snöret
Trollet
Hilfie/Skrutten
Kamrat Krabat/Krabaten
Pyret
Lillstrumpa/Strumpan

Euphoria (Ufo)
Nova
Cocaine (cookie)
Devon
Eeyore
Billie
Squeeze Toy
Kajsa Kavat
You can't spell Bitchy without Itchy
Kan inte annat än att hålla med föregående talare, att hitta ett namn som inte redan används är nog mer eller mindre omöjligt. Såvida du inte döper råttorna till något i stil med Namnlös eller Skrivbord eller något sådant som ingen jäkel skulle komma på att döpa sina råttor till. :p
Mina flickor heter iaf Tiana, Kira (Kiara), Size, London, Lenoir och Mira/Myran (Törnrosa).
Har även haft flickor som hetat Weed, Ganja, Luna, Pikku, Mina, Kerena, Mito, Rebel, Löjtnantshjärta, Jera, Sabina, Rory och Syster.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De kan bli svårt att hitta några namn som inte e "upptagna" ;)
Mina honor nu heter:
Lucy(Lusen)
Lexie
Bailey
Ino
Förresten, finns det några här på forumet som har "mina" namn så att säga? :)
Haha alla verka ha unika namn på sina råttor här hittils :D Fast jag vet att det är en annan råtta som också heter Lillemor här, tycker bara det är kul xD
Jag bryr mig inte om namn är upptagna redan.
Här hemma är det iaf: Tnt, Pressbyterian"press", Warning poisiones"war", Abstinens "abbe" som snart flyttar, Paranoia"parad", Error, Misery"missy", Finders keepers, Fröken Envis, Jenna, Bet-Eden samt Raven som sitter fast i sthlm.
Och devils may dry"devil" project"proje" i foderhem som kommer överlåtas till henne. Sedan lite andra på foder/avels kontrakt också. Men de anser jag inte riktigt som mina. Står mest med på stamtavlan för att få ställa ut dom.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Mina honråttor heter:
Davida
Nayara
Nila
Mimmi
Tara
Mina honor heter:
Minna
Sheridans
Winry
Turid
och två namnlösa som eventuellt kommer heta Chihiro och Sen.
//Jacqueline Thawelin
Jag hör till dom som inte bryr mig om namnen är upptagna :)
Mina heter Ellen, Villemo, Lillith, Hillevi och Lovis.
Mina honor heter:
Älva
Fisen
Boobie
Lova
Happles
Vittra
Mesen
Ettan
Faith
Fläcken
Blixen
// Lise
When nothing goes right, go left!
Babsan - babben - babs :P kärt barn har många namn ^^'
Gloria - Glorrsan
Prillan - Prillz
^^'
Mina honr jag har nu heter
Molly
Alva
Viola
Lilja
Blixtra - ena bebisen som vi ska behålla
De tre andra hon bebisarna har vi inte "döpt"
Mina tjejer; Mimi, Chill-Out, Jina, Catena, Wizzy Noice, Ananda Shake, Gloria, Lilla Lady & Prinsessan Ariel :) Har även haft en som hette Indra.
Säger också som många andra, svårt att hitta ett namn som inte är "upptaget" så sak samma x)
you can't face the problem, if the problem is your face……
Äh, skit i vad andra döpt sina råttor till. Vad spelar det för roll?
Töserna här hemma heter
Molly
Chiva
Majvor
Preben
Omo Oki Sizua Arimaska (kallas Aska)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Mina honor har hetat (plus obligatoriska smeknamn):
Molly (moo moo)
Polly (pooey)
Villemo (Vimmel)
Bodil (Buffa)
Juno (kallades alltid "Grisen")
Rut (Tryffel)
De jag har nu heter:
Frances (men kallas alltid för "Pruff")
Imber (Slumba)
Embla (Embel)
Modesty (Lillsmuts)*
Medusa (Storsmuts)*
*siameser ;)
Skriver vad jag kallar dem, inte hela namnet. :)
Norah
Batibat
Lily
Har hittat 6 tänkbara namn nu, men nu skulle jag behövt hjälp att välja ut 2 av dessa namn. Alla 6 namnen är grekiskt.
Namnen är:
Nike
Phoebe
Calypso
Zoe
Clio
Chloe
#26: Phoebe och Chloe röstar jag på! 
Mina heter
Zombie
och
Xilmeria "Silly"
sen har jag haft Ufo tidigare..
Men Phoebe vet jag en råtta som heter som bor hos någon på forumet..
Annars är mina favoriter bland namnen du väljer mellan
Calypso
och
Zoe
Jag får vänta tills på söndag och sen göra en omröstningstråd för att se vilka namn som får flest röster. Omröstningen kommer att starta på söndag och slutar på fredag till veckan.
Min treåring heter smutser och är världens underbaraste!!
#30 Fast det viktiga är vilka namn du gillar, inget någon annan ska bestämma åt dig tycker jag. :p
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag håller medd Lamina i #32. 
Tesla, Seska och Emma
Jag har nog bestämt mig nu. Den jag har nu får heta Calypso och den som kommer på fredag, får heta Nike. Lite ovanliga namn men gulliga.
#35: Bra val och spännande namn! 
#36 Tack!!
Mina heter Frost, Burzum, Blackie och Mötley

Hos mig bor:
Lilla Woodan "Wossi"
Catch me if you can "Bettan"
Eladia Isabel "Ela" el "Ella"
Kissanminttu "Isa"
Fairytail "Frej"
Våra tjejer heter Tjorven och Skrållan. Vad det blir för namn på nästa märker vi då vi får hem henne ^^

Jag har nyligen tagit vana att döpa råttor efter kära vänner jag har med mina två nyaste; Siri och Sara.
Hela flocken heter:
Liselotte - Efter en favoritkonstnär.
Peach - Efter Princess Peach Toadstool och att hon är lätt persikofärgad (mer nougatfärgad, but whatever).
Norpan - Efter Råttan i Dr Snuggles och att hon "norpar" noppor i soffan.
Siri - Efter en kompis.
Sara - Efter en kompis.
Mina honor heter;
Älva
Lova
Kråkan
Alice
Zirko
och sedan har vi min ängelråtta Mårten :)
Tilly och Judith
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Leah och Lexie
Rosie och Coco, och om du ville ha ett unikt namn så är Prada upptaget ;)
#44 Lexie!! Så heter en av mina sötnosar oxå! :)
Har bara en råtta för tillfället, hon heter Soya. Tidigare namn på råttor jag haft är: Sally, Saga, Melli, Molly!!!
Lilja, Lotus och Luna
Ser att so far är bara Lotus originelt xD
Men det gör mig inget :D

Kul tråd!! :)
Mina töser heter Zimt, Shairo, Missy, Pippi, Mutter, Gaston, Emba och Raya
Niobium aka Fjollan
Lilith
Yuki-Onni
Heavenly Happy
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Mina heter Tingeling, Fiona och Kiara sen har jag haft två flickor förut som hette Flisa och Torbjörn (ja det var en tjej) :) Kommer inte ihåg varför det vart så dock…:D

Våra honor heter Violet och Pandora. Jag är ute efter en hona till som ska få namnet Tinkerbell. Läste lite snabbt era kommentarer om upptagna namn..och kom att tänka på om vi människor inte fick heta samma namn..hur skulle det gå? Mina barn tex heter Emellie, Marcus och Fredrik, och hur många andra barn heter inte det …så om man fastnar för ett råttnamn så är det väl bara att ge den det namnet..så tycker jag i alla fall ..
Mina två honråttor heter Hera & Thea. 
Nuvarande damer: Tofflan, Lyra, Blanca; Maja, Niko, Nami.
Mina töser: Aye-Aye (Agoraphobia), Kava, Nikotin, Leona, Lynx, Nojiko
// Fawo (;
Mina tjejer heter : Lilly, Rosie och Tiny ^^
// Lydia.
Take it or leave it!
Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se
#56 Det var det värsta! Nu får du vackert ta och byta namn, Lily är upptaget!!! :P
Eller nja, okej då, du stavar det ju faktiskt med två 'l'… ^^
Mina heter Gull, Rut, Siv och Pim.
Jag tyckte att Tjorven och Skrållan var väldigt gulligt. (#40) 
mina förra hette molly och macy men dem jag har nu heter astor och alice :)
mina förra hette Katerina (Trina) , Blanca , Mary (Mary Bryant), MiLady, Kelly och Fanny :)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#57 Haha xD jag fick det faktiskt från skådespelaren Evangeline Lilly som stavar det med två L så det är ju inte från själva blomman så att säga ;)
Oftast kallas hon faktiskt för Lillsan eller massa andra smeknamn, sällan jag säger Lilly till henne, trots att det är vad hon lyssnar på xD
// Lydia.
Take it or leave it!
Ljaede @ bilddagboken
Mina nuvarande:
Phoene
Isadora
Jasmin
Fiona
Våra två killar heter
Limpan & Hippo
Charlotta-B
Effi, Moi, sunshine, Blackie.. (=
Ops! sry alla, missade att det stod honor =( skrev våra killars namn i #63 har inte några honor.
Charlotta-B
#61 Oj, henne känner jag inte ens till!
Jag skulle välja namn inom kulltemat "One Piece" (manga/anime), och jag höll på att bli helt förtvivlad, alla namnen var förfärliga XD Sen till slut råkade jag på en ytterst liten biroll, Lily, tror hon var en ganska otrevlig pirat med en väldigt ful mössa.
… Min Lily heter oftast Pilly 
#66 Hon spelar Kate i serien Lost xD
men det är ju inte riktigt samma namn då ;) :D
// Lydia.
Take it or leave it!
Ljaede @ bilddagboken
Geisha
Pute (Kudde på Norska)
Millan
:3
Jag kan dra några namn på råttdamer jag haft
Lady Snorkfröken af Råttas (Dåttan)
Zambi
Tequila
Morning Glory (Morran)
Frances (Frallan)
Doris
Lilie
Ylinore
Pearl
Nu har jag
Zoia
Saphira
Brownie
sen blir det en liten Geisha tror jag.
Nu har jag även Meja, Charlie, Ellie och Alice här hemma :D
//Jacqueline Thawelin
Mina råttänglar hette så mycket som:
Pärlan (hon var min första råtta så hon blev min lilla pärla)
Bianca ( Pärlans burkompis, blev döpt efter filmen Bernard och Bianca)
Lunatic (hon var en lite tokig råtta där av namnet, men oftast kallade jag henne bara Luna)
Nemi ( Lunas burkompis blev döpt efter serietidningen med samma namn)
4 helt fantastiska råttor, som jag saknar så, dom kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta <3
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Har fått hem 1 ny flicka som jag döpt till till Aura.
//Lamina
Sonen "döper" djuren här…Molly-Tjejen…Nelly-Gnelly…och Mio-My…kärt barn har många namn 
Gammelråttan hette Hermione, men kallades bara Härmis. De två döttrarna vi behöll fick heta Skäggis (hon hade vit haka) och Tjockis (som hette Tjackis först eftersom hon sprang planlöst åt alla håll, men hon var så matglad att Tjockis fastnade).
De jag har nu heter Mist och Shadow och de namnen säger inte så mycket om deras personligheter. Jag kallar dem, på råttspråket med min speciella råttröst, för "Bist" och "Sadå". Och de vet precis vem av dem jag talar med när jag låter sådär. ;D Grannarna måste tro att jag är mer tossig än jag faktiskt är för det hörs säkert ut när jag sjunger och dansar med dem! x'D
**Mina honor heter:
**
Saga
Freja - efter kärleksgudinnan (fått en kull btw. passande va?) ;)
Mira
"Sessan"
Tindra
Mvh. Sanne & Djuren
Tila och Malva heter mina tjejer :D

Som jag skrev längre upp så heter mina honor Violet och Pandora. Dessutom har Freya tillkommit sedan mitt förra inlägg. Hon kändes inte som en Tinkerbell så därför sparade jag det namnet för en framtida hona.
Nagini Eileen Snape och Bellatrix Minerva Lestrange. Men kallar dem för Nagini Och Bellatrix/Bella. :)
mina första råttor hette Doris och Stina.
sen vart det Donna och Härriget.
och nu Soya och Timjan :)
ska få råttungar som ska heta olika krydd namn också x)
först ville jag att mina råttor som jag har nu skulle heta alma och astor, men efter typ en dag så tyckte jag inte att alma var en alma. så jag väntade istället tills rätt namn kom fram. några timmar senare slutade det med att hon blev en alice.
Namnet Astor fick jag från tv serien Dexter. Hans dotter hette det och det fastnade jag verkligen för ;P
#80 Min dator heter Dexter. ;) (Lite OT, men men.)
Mina flickor heter Skugga och Skatten. Sedan plockade jag hem tre råttor just idag, varav två var omplaceringstanter vid namn Mira och Selma. :) Den sista lilla bebisen har inte fått ett tilltalsnamn än. :) Funderar fortfarande på ett bra ett. Ett som passar.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Min allra första råtta hette Nala, som dog 1998.
Nu har vi 4st tjejer här, Cola & Pepsi som är kullsyskon, och sedan småsyskonen Azteka & Kaka. :)
Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Muffins och Tiffany =)
Mina flickor heter Charlie och Pim 
Döpte till sist om omplaceringstanterna till Gåva och Krona. Bebis omnämnd i tidigare inlägg fick heta Rain. Sedan har jag även fått hem en Hope, en Saga och en Snövit. ;)
Alla råttor jag har haft har varit tjejer och de har hetat:
- Scratchy
- Ost
- Fralla
- Sulan
- Kattmat
Och vad gör det om någon annans råtta heter samma sak? >_< Det är ju som med människor, många med samma namn!
"If you could touch the alien sand and hear the cries of strange birds, and watch them wheel in another sky, would that satisfy you?"
Våra tjejor heter Issa och Belle :)
#66 One piece är kung!!! Men finns ju massor med fina namn på tjejer där :D
Nami
Nico Robin
Conis (tjejen i skypiea)
Ms.Valentine
Alvida
Kalifa
Boa Hancock(hennes systrar Sandersonia och Marigold)
Nefertari Vivi (neferutari bibi)
#87 HAHAHAHAkattmat, sulan, och ost lät ju lovely
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/

Liselotte (Härligt namn att ha smeknamn på, Liserått, lilla Lottan-råttan, Riserotte)
Peach (efter Princess Peach Toadstool :D )
Norpan (Råttan i Dr. Snuggles)
Sen fick jag oinspiration så jag började namnge råttor efter mina vänner.
Siri
Sara
Mina honor heter (eller vad jag kallar dom):
Maja
Belle
Fiona
Ronja
Alice
Alla har namn från sago, barn och film figurer. En del heter annat på stamtavlorna.

MIna små damer heter
Whiskey och Malva :)
De andra två av mina små töser heter Arwen och Éowyn , men de kallas lite allt möjligt XD
Råttor jag har haft:
Lenore (Från en tecknad serie)
Dory (Från Hitta Nemo)
Blanka (Från råtthjälpen, bytte inte namn)
Minnie (Musse Piggs flickvän)
Katla (Från Bröderna Lejonhjärta)
Saphira (Från filmen Eragon)
Onyxia (Från spelet World of Warcraft)
Isis (Egyptisk Gudinna)
Hera (Grekiskt mytologi)
Nuvarande:
Idun (Nordisk mytologi)
Frö (Nordisk mytologi)
Babben (Fick behålla sitt uppfödarnamn)
Jaina (Från Starwars, fick behålla namnet från uppfödaren)
Mara (Från Starwars, fick behålla namnet från uppfödaren)
Mina honor heter
Lexie
Molly
Snow
svea heter min!
Jag har inte ens namn på alla mina råttor, så sällan är det som jag använder namn. O.o Dessutom har jag haft så många råttor, så fantasin tryter. :P Särskilt just när det gäller honor, jag har haft så många.
Just för ögonblicket har jag fem honor, men den enda som faktiskt heter något nu heter Elise. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Läste mina tidigare inlägg och märkte att jag inte nämt Spider Lily! D: Troligen för att det fortfarande inte var säkert om jag skulle få lov att behålla henne när senaste inlägget skrevs. Hon är den enda av mina tjejer som har samma tilltalsnamn som hon även heter på stamtavlan. ;)
#0 Varför bryr du dig förresten om vad andras råtthonor heter när du ska namnge dina? :) Det enda jag någonsin bryr mig om är att mina egna råttor inte ska heta samma saker som någon tidigare råtta jag har haft har hetat, bara för att jag själv ska kunna hålla reda på dem. :)
Mvh,
Moa
För övrigt måste jag säga att det är väldigt roligt att läsa vad allas råttor heter. ^^
Mvh,
Moa
Bortgångna:
Star
Doris
Ako (Döpt efter godiset Ako Kola)
Snowy
S.Break
Maggie
Donna (Primadonna)
Bella
Cleo
Kola (till minne av Ako)
Seven (Råtta nr 7)
De som finns i livet:
Cassandra
Cindy (Cinderella)
Panya
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

De råttorna jag haft genom tiderna hette:
Gosan
Rosa
Burre
Kiwi
Busan
Peach
Cocoe
Snowflake
Lackie
Angel
Mini
Islandsfreak som jag är så heter mina Askja, Embla och Idun
Vilken rolig tråd! :D
Mina heter:
Elly
Alma
Ester
Hilma
Elsie
Har ju ingen råtta just nu, men har haft råttor, dom hette
Yuna (hona)
Wakka,Ronny,Ragge (hane)
Jag själv har en råtta, som heter Kiwi. Sen bor hon tillsammans med 3 andra små flickor, Strössel, Flinga och Anastasia :)
Haha, är som du TS. Vill gärna ha namn som ingen annan har.
Brukar välja teman som inte är så populära (t.ex så döpte jag mina 4 första mustjejer till Nell, Tata, Mi'i - uttalas Mej - och Missa, från filmen Nell) och nu när jag ska få hem mina råttkillar så planerar jag namn för fullt.
Tråden är ju rätt gammal så du har nog funnit namnet osv nu (orkar inte läsa igenom och kolla) men ville bara slänga in en liten note. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Mina påttisar heter: Sally, Holly, Blinkers, Flora & Betty. Lite cars tema över det hela ;) har även en katt som heter Guido (gaffeltrucken i cars). ;) har två rått tjejer på ingång, blir nog namn till de efter någon annan Disney pixar film. :)
Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Tjejerna jag har nu heter;
Sötnöt
Gaia
Ninja
Lilla Lady
Prinsessan Ariel
Gloria
Catena
Rådisar som saknas oss idag;
Tippen
Bonnie
Ruth
Astrid
Magdalena, Luna, Yla, Marsipan och Tiny. 

Sen inlägg 39 har vissa gått bort och vi har utökats med.
River Queen "Iver"
Enchanted Seas "Chanta"
Mina två heter Corvette och Fiat :)
Mina brudar heter Heroin, Gin och Tonic :)
Mina brudar heter Browni, Sally,
Zharina även kallad pipleksaken eftersom hon pipper så fort hon blir utråkad och vill ha uppmärksamhet. xD
Trixi,
luzzen och
Hawanna =)
Mina flickor heter Odd, Shisou, Mushu, Dovahkiin, Aili & Doris! :)
Mina heter Gulle och Nuffs, min flickvän tycker att allt som är sött är Gullignuffsigt och när jag såg dom första gången så var dom det sötaste jag någonsin sett så namnen Gulle och Nuffs fick sitta
Mina töser heter Darkness -"Nessie", Remember -"Ellie" och Serpentine -"Ines" :)
/ Emma
Min ganska nya bebistös heter Joyce :)
Min tös heter Cosmo :)
Mina tre änglar heter Kakan, Kexet och Fläcken. Lite simpla namn men de är söta :) Vår råtta som dog för några månader sen hette Jinx
Min heter Feline <3
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Mina flickor heter Gwennie och Vála! Jag hade en flicka för många herrans år sen som hette pussy-cat xD
Pipa, Orient, Amelia, Rizzla och Peebee. :)
Mina töser heter Bliss och Nova 
Mina damer heter Google och Safari ^^
Våra heter: Gloria, Vera, Annelie och An other day in paradise-Anna.
Det här är Annelie vår osäkra liten fröken, men hon blir bättre och bättre.
De nuvarande som jag har heter Fiffi och Flisan 
// Stephanie och hårbollarna 
Har blivit en del flickor sen sista inlägget. Capella (Ella), Jasmine och Tenten har flyttat hit från MarajLowajz och tillsammans med dom bor en liten flicka vid namn Affinnity. Sen väntar jag hem en liten Athena också. 
//Lamina
Nuvarande råttor heter Soya, Timjan, Miffo och Udda ^^
Sen har jag även haft Doris, Stina, Donna, Härriget, On och Off x)
Willow , Tintin och Milou .
Hade en tjej som hade namnet Buffy (the cat slayer xD) men hon dog av cancer för några veckor sen :(
Delfin har tillkommit sen senast. :)
Råttorna jag har nu: * Selma * Doris Råttorna jag har haft: * Sally * Saga * Soya * Melli * Molly
mina honor heter
Fia
Vega
Mimmi
Knuff
Mina töser heter Mandel och Vivvi, och dom är inte tagna från 92:an 
Manyuyu och Wasa.
Nästa råtta som snart flyttar hit ska få heta Galadriel :P
(Yes, smått LOTR beroende här xD)
Mina heter Paranoia & Mynta
Har även Chibi här som mellanlandar =)
Mina två kommande kommer troligen heta Spasm & Tics
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
#139 Chibi =D ^^
Jag har inga för tillfället men jag vet redan vad dom ska heta när det blir dax. Tre stycken ska jag ha =)
Hampa
Linja
och Nässla
Mina honor heter
Dipp
Chips
Dunder
Blixten
Doris

Feline, Kiara, Uru och Vitani.
Som gått över regnbågsbron:
Mary, Toulouse och Vendeline.
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
) hette Fiddelie och Lilo