Råttor på promenad
Hej! Har ni börjat ta med era råttor ut på promenader ännu? Om ni orkar med ännu en bildtråd så vill jag jättegärna se lite promenadråttor! :)
Inte jag, här är det fortfarande kallt och blött.. men jag brukar ta med dem i jackan när jag går ut med hunden osv.
Det sägs ju att man själv ska kunna gå i kortärmad ute, utan att frysa för att kunna ta ut små råttisar. :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Här är det oxå för kallt, tar inte ut mina förrän det är minst 20 grader varmt och vindstilla.
Qui dormit, non peccat
Ja, vi får hoppas att vi kan hålla liv i tråden tills det blir lite varmare då.
Här har det varit riktigt varmt, men jag har inte haft mina ute ändå än.

mina har fått följa med ut ett par ggr redan, och det har varit mkt uppskattat, till och med nakengubbarna har fått följa med ut i parken för att få lite sol när det har varit som varmast ute :)
You can't spell Bitchy without Itchy
Ska ta ut mina när det blir lite varmare ute :) Men är det lätt för dem att ta sig ur kopplet?
I can't drown my demons, they know how to swim.
Gud vilka fina bilder! Ser riktigt skönt ut det där :)
Det beror på vad man har för sele, Ratzo. Jag köpte en sele för iller och råtta, hade den på minsta men de sprang ur med hela kroppen genom halsöppningen. Sedan så köpte jag frågan Zickan (om du vet vem det är) och den selen sitter som gjutet och det är myyyyycket bättre passform på den :)
Okej
ska testa lite och se om någon passar på småttingarna!
I can't drown my demons, they know how to swim.
Hahah, ser att jag skrev "sedan köpte jag frågan Zickan…." Men du förstår nog att jag menade från Zickan, haha :)
Men gör det, lycka till! ^^
Det har pendlat på vädret här. Varit upp mot 20 grader i solen till spöregn som i dag. I förrgår var det toppenväder. Var torrt på backen även om det inte var 20 grader på marken så var det ok. Tog med 10 av mina råttor och 2 möss ut i solen. De var inte nere på backen så länge. Satt mest ingosade i fleace filten. På balkongen har jag dom med ute så fort solen ligger och och det inte blåser så mycket. Men där får de inte vara på betong golvet. Bara med mig eller på stolen.
Har även med råttor på jobbet nu. Är typ 5-7min promenad som de sitter i transportbur eller på min axel när jag går över hit.
Kan sitta ute på altanen med råttorna på mig här om solen ligger på. Men är ännu försiktig på att låta dom vara för mycket på marken. Har ännu inte blivit någon större värme på jorden.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#12 lite ot, men vad jobbar du med där du kan ta med råttisarna? 
Personlig assistent. Brukaren jag har hand om älskar djur. Så jag har alltid hundarna med och tar med andra djur ibland. Bor även i samma kvarter :-)
Sorry inte igår utan i förrgår ;)
Ser härligt ut! :)
Så söööt! Vädrar'n!
Hahaha, så kan det gå. Det var mycket tryggare i mattes knä! :)
Här har vi 25 grader varje dag sedan två veckor tillbaka. ;) Jag har tagit ut dem ett par gånger, men tog ingen bild. Jag hade fullt upp med råttorna, även fast de är ungefär lika modiga som #20s. =P Men det blir nog en liten promenad i helgen kan jag tänka mig, då får jag se till att fota. :D
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Trevligt trevligt, det tycker jag att du ska göra :)
Ser fram emot den första prommenaden, måste bara fixa sele först. Zickan har skickat meddelande till dig.
Jag har inte haft mina ute än, men idag testade jag selen jag fick hem idag. Tänkte att det är bäst att testa inomhus först så man slipper upptäcka utomhus att de slinker ur eller så. Men det funkade finfint
Så nu längtar jag ännu mer efter fint väder.
Är det bara vi som har spöregn flera dagar i rad O.O Jag har inte märkt av mycket till sommarväder ännu :P
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Det verkar vara väldigt olika faktiskt.. Vi har haft tråkväder några dagar nu, men annars har det varit jättefint :)
typiskt gävle att hålla på och regna när alla andra har finväder -.- bara för att jag ville överraska sambon med fiske och picknick i helgen
//Ellie
Vi hade nästan sommarväder förra veckan, men bara regn denna.
Nu är det bara regn, blås och allmänt pissväder här i västerås också. Förre veckan var det t-shirt värme.
Hade ute Spider Lily och Luna för några dagar sedan. (: Har ju haft med råttor på promenader där de fått sitta innanför kläderna mycket den senaste tiden men här fick de komma ner lite också för det var så skönt ute.
Spider Lily tvättar sig.
# 32 & 33
Bilderna blev ju apsnygga! :D Svårt att tänka sig att du hade så enorma problem att få tösarna att fastna på bild överhuvudtaget när man ser slutresultatet. xD
Gillar verkligen Lunas tassar på den bilden… =3
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
#32, #33 Inget koppel? :P
#33 Exakt sådär ser min pojk ut.. Vad är din för färg? :P
//Ellie
#35 Nej, mina flickor tar bara av sig koppel. Om en råtta inte gillar koppel är det ingen poäng i att envisas, det är bara slöseri med tid och pengar (för att inte tala om tålamod). Bättre att skapa ett nära band med sin råtta, samt lära den komma på inkallning. ;)
#36 Luna har ingen standardiserad färg. Vi kallar den Beach för tillfället. :) Somliga kallar den Sand. Vi får se vad vi bestämmer oss för när vi orkar skriva ihop en provstandard. :) Kul att den dykt upp på fler ställen. Vilka föräldrar har din kille? Hur långt bak i släkten har du koll? Vore jättebra för oss få veta så mycket som möjligt om vad som ligger bakom honom så att vi lättare kan "forska fram" hur genetiken för Beach fungerar. :D
#37 min kille är ju tyvärr en zooråtta så jag har inte stor koll på hans bakgrund mer än föräldrar och farföräldrar. Dom kommer från en kille som jag känner personligen som fick sina bebisar lämnade på en zooaffär då förra ägaren insett att hon inte kunde ha dom.. Endast 7 veckor gamla kom dom till mig. Dock så är hans bror Roan och det knepiga är att han var den enda "riktiga" roan bebisen. Så min pojke är ett mysterium.
Vissa kallar honom champagne och andra kallar honom beige.. andra helt andra färger som jag inte har koll på xD
Han är ju så extremt svår att fotografera med så att man ser hur han verkligen ser ut (har tyvärr ingen dunderbra kamera heller)
Men han är extremt lik den på ditt kort.
Dock säger folk att han också är roan men jag tvivlar på det då han inte har den typiska teckningen eller tappar färgen.. dessutom har han ganska mörka röda ögon.
Så mjaa han är ett mysterium :P
//Ellie
#38 Spännande! :) Du kanske kan tänka dig att ställa honom? Är ju alltid väldigt duktiga människor som sitter bakom standardbordet. Om han är en standardiserad färg kommer de kunna tala om det för dig. ;) Om han inte är det kommer de kunna upplysa dig om den saken också.
Ställde min Luna och identiska tvillingsystern Yla för Gail Adam på Edeboutställningen förra månaden, och hon blev mycket förtjust i deras färg och var också den som pressade för att vi skulle knåpa ihop en provstandard. Dock känner vi väl att vi redan har en del att göra med Desert först, innan vi ger oss in på ytterligare en färg… så vi får se när något blir av. ;P
Varghund ska ställa deras kullbror nu på Stora Vår. Han har samma färg som de… så får vi höra vad de engelska domarna säger om saken. xD
Ja hade jag haft tiden att ställa ut så skulle jag definitivt ställa honom. Det mystiska jag tycker är att ingen av hans föräldrar var någon "ljus" färg. Utan morfar var likadan och också den enda i kullen tydligen som fick den färgen. Jag vet att en av syskonen till mina också har denna färg fast lite mörkare resten är mörka. Du kan ju kika in på min tråd för att se honom. Mina underbara pälsklingar heter den
//Ellie
Nä nu måste jag fråga… ni får ursäkta… för mig ser det ut som en helt vanlig vit råtta. Har jag missat nåt?
#41 Tittar du noga ser du att pälsen är tickad :)

#37 Vad har du bakom henne? Tycker att jag har sett den där färgen förut någonstans.. Ska bara komma på vad det var.
Qui dormit, non peccat
#43 Mamman är Sockerråttans Sol (ag ut ir). Bakom henne finns bl.a Shannaras linjer (Shannaras Oskar och Shannaras Änglar är föräldrarna), och en del Ladugårdens råttor (bl.a från hennes pearllinje).
Pappan är Brisby's Last One Standing (s/ba ir mm) som har bl.a finskt blod bakom sig, från Ratsian.
Så inga direkta konstigheter egentligen, inte i större utsträckning än vad man brukar se i stamtavlor.
Om du kommer på var du sett beach förut får du gärna hojta. :) Vore kul att få en liten inblick i vad som ligger bakom andra råttor med samma färg. Vår teori är att det är en halvvariant till desert, liknande burmese och sable burmese, men den teorin är ännu otestad och bara spekulationer.