Ny kompis!! Färghjälp..
Nu har jag äntligen köpt en liten kompis till mina två 13 veckors grabbar Colin & Cevin.
Curre fick han heta, är 10 veckor och han är väldigt lik Colin!
Men det är ändå en liten skillnad.. vad är dom för färger? Striped roan ser man att båda är, men färgen?
Jag gissar nästan på en väääldigt blek black/agouti.. Curre till vänster, Colin till höger. Curre har lite gråare öron än Colin som har mer rosa.. annars är det rätt svårt att se skillnad på dom, dom är mer lika IRL än på foto :P
( Förövrigt gick hälsningen väldigt bra.. dom luktade bara på varandra, inget mer. Som om dom känt varann sen tidigare.. i buren är dom som Colin & Cevin är mot varandra.. som om alla tre är bröder. Är detta normalt? )
Ingen?
Inte helt lätt, råttorna ser ut att ha olika färger på den första bilden, men samma färg på de två sista bilderna förutom en viss nyansskillnad, märkligt :)
Kan du lägga upp någon mer bild på dem?
Vet du något om föräldrarnas färger?
ooj, vad söta :'D
/Mvh Nova
Kaninerna och råttorna.
htto://novaasv.blogg.se
http://hoppkanin.blogg.se
Är långt ifrån proffs men skulle gissa på mink och agouti ..
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Ja du har en black hooded iaf, han var den lätta haha! Synd att du inte ville ha hans färg ;)
Gränsfall om den gråare av dem räknas som striped, skulle nästan säga husky. Den gråare är troligtvis black eller agouti, den brunare ser nästan lite blekt chokladig ut på en bild och väldigt röd på en annan.. Två råttor kan ju ha samma färg, men roanen gör att de bleks olika.
Qui dormit, non peccat
Dom två senare bilderna är ju lite sämre tyvärr, blixten på kameran gör bilden såpass ljus att det ser ut som dom har samma färg.. det har dom nästan också, men dom ser ändå lite olika ut..
Den gråare, Curre, har några bruna hårstrån.. så jag gissar nog på en agouti..
Den mer beiga, Colin, har mer mink färger..
Svårt detta haha. Kan försöka ta fler bilder senare och posta!
Hmm.. ja, husky kan ju den gråare vara iofs.. han har lite bredare på ryggen än den mer beiga.. fast jag tror ändå på striped på båda.

Många svarta roans rostar ju så det ser ut som att de är agouti på stråna, riktigt lurigt det där.
Qui dormit, non peccat
#9 Aha jasså.. men då kanske Curre är en black striped roan då.. jag tror han är striped för hans "rand" är lika bred som Colins..