Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1269 ggr
Koppknapp
0

Söker råttleksaker/burtillbehör!

Hej! 

Jag söker råttleksaker och burtillbehör, allt är i princip av intresse förutom träbroar eller hus :). Jag betalar frakten såklart!

Koppknapp
0

puff?

hus-musen
0

Finns ju överallt på alla djuraffärer och även på affärer som tex ikea, clas ohlson, biltema mm. Allt beror ju på vad du är ute efter och vad dina råttor är roade av.

Qui dormit, non peccat

Koppknapp
0

Ja djuraffärerna här har bara till typ hamstar och överpriser på hyllplan och nåt marsvinshus, har kollat på 10 olika internetbutiker och nästan alla har nåt jag vill ha men ingen som har allt haha. Jag har har letat på ikea och hittade inget som passade till min nya stora bur. Biltema hade jag ingen aning om att jag kunde leta i :). Jag är ute efter hängmatta (stor), hyllplan, rör, aktiveringsboll. Tänkte kolla om nån hade nåt begagnat som de ville bli av med innan jag köper nytt :P

hus-musen
1

Hängmatta gör du själv av en fleecefilt, ikea har filtar för 10 kr som fungerar skitbra. Vägrar själv köpa hängmattor för de är bara dyra.
Rören går du till en bygghandel och köper, gör hål i med en borr och hänger upp.
Hyllplan köper du schyssta plastbrickor eller liknande, gör hål i och hänger upp :D

Aktiveringsboll, hur menar du då? Inte en sån man stoppar in djuren i hoppas jag, för de finns inga som passar råttor och det är bättre att låta dem springa fritt.

Jag har hyllplan, rör och lite annat till salu, men frakten kommer bli väldigt dyr om du inte finns i sthlm och kan hämta grejorna.

Qui dormit, non peccat

Koppknapp
0

Ah okej, det funkar ju om man är händig och har verktyg ;). Bor själv långt ifrån min släkt och familj som kan låna ut borr och så :/ och jag är hemskt otålig. Men en hängmatta av en filt borde ju inte vara så svårt att göra själv.
Nej med aktiveringsboll menade jag en liten boll som råttorna ska rulla på så kommer det fram godis.

Okej, kommer det verkligen bli så dyrt då? Om du vill kunde du ju kollat upp frakt, och skickat en bild på grejerna du säljer? :)

hus-musen
0

#5 Hehe en sån aktiveringsboll blir nog inte långlivad i detta hem, råttorna gnager inte på något men om det finns mat i så kan man nog anstränga sig lite ;)
Finns små för katter och minihundar förresten, de funkar nog till råttor oxå! Har bara provat en stor men den hade ljud i sig och det gillade inte Minime.

Frakten blir dyrare än vad man tror faktiskt, hyllplanet är ett stort med mått  38*52 och ca 2½ cm tjockt. 
har ingen bild på hur det ser ut just nu utan bara när det satt i bur:  

Har inga batterier i kameran men det kommer :)

Qui dormit, non peccat

hus-musen
0

Hängmattan hänger du upp med stora säkerhetsnålar, enkelt och går lätt att ta ner när man ska städa :)

Qui dormit, non peccat

Koppknapp
0

Okej vad smart :).

Då kan jag nog tyvärr inte köpa det ändå :( min bur är 44 i djupet och då kommer alltså hyllplanet inte att få plats. Men hur ser det ut med rören då? Är det vanliga typ ferplaströr? :P

Crapsurraren
0

Annars har du Marina härinne som har tasshoppen och gör superfina tillbehör till burar.

http://rattor.ifokus.se/discussions/4e69f839d4ebea7ae100af79-tass-shoppen

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

Koppknapp
0

Okej ska kika in där då, tack =)

hus-musen
1

#8 Ja vanliga ferplaströr är det :)

Qui dormit, non peccat