Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 505 ggr
marike
0

Köpa råttor från blocket, frågor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag funderar på att köpa dessa två råttflickor - http://www.blocket.se/varmland/Rattor_med_bur_40354552.htm?ca=7&w=1

Men har några frågor.

* Ser flickorna ut att ha en bra storlek för att vara 4 månader? Eller är de för stora? Lite skeptisk då jag vill ha slanka råttisar egentligen, vet att detta kanske inte borde spela någon roll.. men kan inte hjälpa att jag har dom tankarna Skäms

* Sedan så undrar jag om färgen, vad är flickorna för nått? :)

* Sen ifall ni vill kommer med tips om att skaffa råttor som redan haft en familj, eller allmänna tips när det kommer till att skaffa råttor så är det mycket uppskattat!

Visste ej vart jag skulle lägga denna tråd, ifall det blev fel nu!

Hoppas någon vill svara :)

Med Vänliga Hälsningar, 
Marike

marike
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite dåliga bilder, men det var de jag fick utan flickornas ägare!

hus-musen
0

Slanka? Det där är helt normala råttor utseendemässigt, själva storleken går inte att säga något om då det inte finns något att jämföra med.

Den med mycket vitt är en black hooded och den helsvarta är en black eubk eller black irish beroende på hur magen ser ut. Men troligtvis black eubk.

Som med alla nya råttor, oavsett tidigare ägare så får man se till att ha en lugn och trygg hemmavrå till dem, och låta dem träffa dig och lära känna dig i den takt de själva vill. Bär runt dem i tröjan så de lär känna din lukt, klappa på dem och ge dem godbitar så vänjer de sig vid dig som en trevlig varelse. :)

Qui dormit, non peccat

Lamina
0

Här finns det en bra artikel om vad man bör tänka på när man ska skaffar råttor. Glad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?