Konstigaste din råtta gjort?!
Vad är det konstigaste/fulaste/roligaste era råttor gjort?
Hmm.. alla har väl haft en råttnos uppkörd i näsan? Eller fått bajs kastat på en? Eller sovit på ett ställe och ramlat ner och vaknat upp helt väck? :D
Berätta (a)
Det fulaste jag sett en av mina pojkar göra, är när han öppnat furet tower luckan och ramlar ner med luckan och typ gör en volt i luften och håller kvar med sina framtassar! Skills! Men jag är skitorolig att han ska bryta ryggen eller nåt :s
Och en tant jag har klättrar ofta på "taket" uppochner med alla fyra tassar, hon är snart tre år! hah!
Och alla mina råttor gör en grimas precis innan dem ska bita min hund på nosen, dem typ kisar med ögonen och ser jätteelaka ut med öppen mun!
Ibland får råttorna hundmat som godis, och då är det alltid en hane som ska försöka trycka in 5st torrfoderkulor i munnen samtidgt och han ser ut som den dära tjocka musen i askungen när han försöker trycka in alla i munnen!
Sen har jag fått bajs kastat på mig, vet inte hur men det flyger bajs på mig ibland när jag står vid buren och pratar med ngn råtta!
Blivit biten i tårna är väl en klassiker… Vet inte varför råttor är så galna i tår? 

Mvh Stephanie 

#1 haha ja tår är poppis här hemma också
Det absolut tokigaste jag vart med om var när jag hade min gamla hornbachvoljär så öppnade jag ned nedersta luckan och skulle lägga in en tallrick med massa revben åt mina förra flickor. Fanny var alltid först vid luckan och blicken hon fick när hon kände lukten av revben var oslagbar. Sjklart så flyttar hon sig inte utan tar ett revben som var nästan lika långt som henne. Hon försöker klättra ner men går förstås inte så hon ramlar på ryggen och ligger där med revbenet på magen och ser helt chockerad ut. HUR kunde detta hända? Haha men sen släpa hon revbenet till ett hörn och började käka :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Blivit skrapad i hårbotten av en av mina gamla honor, hon ville troligen vara go och visa omtänksamhet men jefflar vad det skrapade genom skallen!
en hanne som älskade att krypa in i handen för att bli kliad, tvungen att ha handen som ett C för att han skulle bli nöjd :)
Bly slickar luften då han blir kliad på axeln - nom nom nom -
sedan… Så utmanar våran hund och bly varandra med jämna mellanrum, troligen pga att dom pratar samma kroppspråk och vet därefter vad den andra 'menar' så dom kan sitta ohc göra utfall mot varandra på varsin sida av burgallret. Dock så tar vi ju bort hundendå båda han göra sig illa om dom nu skulle göra ett 'äkta' utfall och inte bara käbblas.
#0 Fy vad jag skrattade när jag läste det där om att kasta bajs! Gjorde min dag! Vilka tokiga råttor man kan ha. :) Har inte haft mina pojkar så länge, men blir spännande att se vilka individer de utveckas till!
Emma brukar nafsa tag i armbågen och armbågen endast :P Inte hårt, mer tar tag med tänderna :P
När hon löper hoppar om som en kängguru och vill att man följer efter henne, men så fort man tar i henne hoppar hon vidare :P
Pojkarna har jag inte upptäckt något med än :P
Åh, mysig tråd! <3
Hm, jag har också en dam som ofta klättrade och hänge som en apa upp och ner i burtaket. Ser verkligen sjukt roligt ut!
Sen har jag ju min älskade lilla ligist Lillstrumpa….som klättrar på ALLT! Sitter hon inte i gardinerna/på gardinstången så är hon på hatthyllan, badkarskanten, eller tar sig en tupplur på något knasigt ställe xD
Hon brukar också "hänga lodrätt" på sidan av sängen eller soffan, alltså att hon hoppar och hänger fast sig med klorna, och sen liksom bara hänger där och kollar läget…eller nåt o.O
Min lilla Morfin var inte så förtjust i att bada, så hon brukade låta Lithium sköta dykandet efter ärtor. När Lithium proppat hela munnen full med ärtor och hoppade ur för att äta dem, så brukade Morfin sno några bakom ryggen på Lithium.
Eller så åt hon skalen som blev kvar efter Lithiums framfart.
Lithium brukar försöka köra in hela huvudet i munnen efter man har borstat tänderna.
Det har hänt att hon försökt ställa sig med framtassarna i munnen, där tog det stopp för mig.
Det en av mina äldre råttor som skulle boa med tidningspapper. Hon river sönder ett stort ark på bottenvåningen och börjar sedan den långa vandringen uppför alla stegar.
Vad som går fel den här gången är att hon försöker gena över en blomkruka som jag hade på botten; så hon hoppar upp, snubblar på tidningspapperet och gör en volt bakåt.
Det var ganska mörkt i rummet, men jag såg en mörk siluett som gjorde en mycket stilig bakåtvolt ^^
En kväll låg jag i soffan och kollade Supernatural, totalt fokuserad på serien.. Rätt var det är hoppar Lovis från soffbordet RÄTT in i ögat på mig och jag som är helt inne i serien hinner inte blinka eller någonting. Dom brukar ju springa på bordet liksom, men hon var rätt liten då och hade väl ingen vidare koll på att man inte hoppar in i ansiktet på folk ;) Jag trodde iaf att hon hade rivit sönder ögat på mig först, men det visade sig sen att det inte blev mer än ett litet rivsår under ögat. Men fy vad ont det gjorde, och Lovis stackarn blev ju jätterädd.. Hon skulle ju bara hoppa över till soffan och så börjar matte tjuta som en stucken gris :P
En annan gång satt jag och skulle käka fläskpannkaka (det här var när jag precis gått från två till fyra råttor) med råttorna lösa.. Jo, jag vet, jäääättebra idé ;D En av dom börjar släpa bort hela fläskisen från tallriken och det blir världens kaos när jag försöker rädda min mat från tre galna råttor. Efter en stund så springer Villemo som jag haft i nacken hela tiden ner på bordet och då känner jag att jag är blöt i nacken och tror ju då att hon hade kissat på mig (sådär som bebisar gör i början).
Nejdå, då är det en bit fläskpannkaka med sylt och allt som åker ner innanför tröjan längs hela ryggen. Hon har alltså lyckats stjäla en bit utan att jag märkt det och sedan tröttnat och lämnat den i min nacke.
Numer så äter jag sällan med råttorna lösa i samma rum, man hinner ju knappt känna av att man äter med att fäktande för att få ha maten ifred :P
En annan typisk råttgrej som säkert många andra här råkat ut för är när dom "fixar" (= biter bort plastplupparna) ens hårnålar om man råkar glömma dom framme på något bord eller något, så man river av sig halva skalpen när man ska använda dom nästa gång. Händer titt som tätt att man blir luggad när dom försöker stjäla dom ur håret på en med.
Villemo när hon stjäl sånna stora pet-flaskor och försöker dra under dom under soffan är också en syn ;)
Bajs har jag fått kastat på mig, utbrast "vem var det som kasta bajs!?" vilket resulterade i ett hysteriskt gapskratt från min syster som satt utanför rummet.
Alfons börjar slicka på en som en galning så fort man börjar klia på ett speciellt ställe på ryggen.
Han viftar också på öronen när han blir glad.
Sen har vi Tarald som har en förkärlek till tuggummi. Han hoppade/dök helt oväntat in i min mun brottades med tungan och rev tag i tuggummit som fanns där för att sen fly in i buren för att äta upp så mycket innan jag fick tag i han för att ta det ifrån honom.
Lucifer gillar att putsa/nafsa mig på nästippen och leka med min septum piercing.
Och så har vi min gammelråtta Hubert som kör höga skutt så fort han fått något gått. ^^
#9 Måste säga att jag och syrran höll på att skratta ihjäl oss åt ditt inlägg. Jag försökte läsa det högt för henne men fick andnöd av skratt hela tiden (vilket inte gjorde så mycket eftersom hon skrattade lika mycket ändå XD)
Hahah! Skitroliga inlägg allihop!! 
#0 Rut försöker också trycka in hur mycket som helst i munnen. XD De fick hasselnötter en gång och hon försökte med 3 stycken på en gång. Hon tappade en hela tiden och plockade upp den. La dem på rad längs med väggen medan Gull satte i sig alla. Haha. :P
Jag tycker det är kul att ge dem sånna där torkade oxöron. Så är det Rut igen (som är ganska girig när det kommer till mat) som försöker ta med sig hela örat genom röret, upp till andra våningen i FT. Hon är inte så smart ibland. :P
Jag brukar ställa fram en skål med vatten i köket, så att de inte blir törstiga när vi är där och busar.
Men det är ju ingen av dem som dricker någonsin. Däremot är det jätteroligt att gräva fram bubblor och försöka fånga dem. Tills allt vatten har hamnat på golvet. Jättekul att titta på. :)
Precis nu när jag tog upp Dax så körde han in tungan i näsborren på mig och körde runt! HAHAHA. Han måste älska snor xD
Mysiga berättelser <3
Själv tänker jag på min avlidne honråtta Chick.. hur jag upptäckte att när hon skulle bajsa så satte hon sig fast i gallret och lät tyngdlagen sköta resten.
Sen har vi Geisha.. ger man henne mat så kommer man inte se den förrens man ska byta i buren. Hon tar maten och går snabbt in i huset och sparar det där.. <_>
Min Millie är ganska rolig när dem får pepparkakor eller godis överlag. Så får alla en varsin men hon står och väntar och springer fram till mig och till baka tills hon får en till godis/kaka så springer hon iväg jätte glad med två i munnen
Kom på en sak till.
Gömma matskålen är roligt tycker mina honor.
Mina brukar också gömma matskålen :P
Igår var det en som drog en hel popcornpåse mot skålen för att täcka över den (vi brukar slänga in lite gamla kartonger och grejer åt dem).
Mina bär oftast ner derar bo papper och lägger de i torrfoddeskålen.
Det händer här också ^^
Det släpar runt på lite papper, kommer fram till matskålen, viftar lite på armarna medan de försöker putta papperet rätt.
Min sover i bajslådan ibland. Inte jätteofta, tack och lov, men då och då verkar det som att en förvirrad råtta anser att det är en perfekt sovplats.
HAHAHA åh herregud, jag gråter så mycket jag skrattar åt alla galna råttisar! xD
"Let them eat cake," she says
Mina råttor utövar hellre parkour i buren än att använda stegarna haha:D
kan väl säga en rolig grej till..lite läskig men ja ..har egentligen inte med mina egna råttor och göra utan, vildråttorna som bodde hos mig ett tag. Drömde att en råtta som satt å skrapa med tänderna mot min hårbotten och pilla med håret..så tänkte jag i drömen men vänta lite..det här är ingen dröm! så jag flyger upp i sittande ställning medans vildråttan springer iväg :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Glömde tillägga att har jag Igor på axeln så har han en tendens att tova mitt redan toviga hår, och sedan sitta i det som en hängmatta. Konstnärligt men förjävligt att borsta ut sen. Ollie fick för sig att putsa mitt hår förut, det var faktiskt jätteskönt haha!:D
Andrew är en blyg sak, det enda han gjort hittills är att bita mig och är allmänt ointresserad av mänsklig kontakt - men jag jobbar på det i en takt han blir bäst bekväm i. Bara han tar godis ur min hand så tycker jag att det är framsteg. Kanske har lite med ålder att göra, de andra två råttorna var svåra framtill de blev 6 månader gamla!
Det andrew gjort är att rymma ur buren och gömma sig på alla tänkbara ställen. Alla tre har gjort ordentliga otyg i sina yngre dagar.
Något komiskt mina råttor gjorde en gång vara att "gnaga ut" en platsannons ur DN- där det söktes 4 doktorander. De hade verkligen gnagt ut just den rutan och tagit opp på övervåningen. Jag trodde ett tag att de skulle lämna mig för att göra karriär
(Ångrar så att jag inte tog foto på spektaklet).
#25 Åh epic!!
Åh, vill läsa meeeer :P underbar tråd:P
Haha, fantastiskt!
Vilka sötisar för övrigt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#29 haha älskar pekfingret! xD
you can't face the problem, if the problem is your face……
#30 Tack. :) De (och jag) är trötta eftersom "vi" städar buren.
#29 Haha! Jag har inte ens sett det. :P "Gå här ifrån!" typ :D
Mina små flickor har nån konstig grej att när jag leker med dom i buren och hetsar upp dom så gräver dom med framtassarna i spånet och sparkar bakut som en hund..
Vår Degen har också sin favoritsovplats i bajslådan. Jättemysigt när man vill gosa med honom ochdrar fram honom och så osar hela killen kroppsvarmt bajs.
Mina tre råttor har väldigt olika personligheter men min lille äventyrare är nog den som gör mest konstiga saker. Buren är så gott som alltid öppen vilket gör att man måste vara beredd på vissa saker:
1. När jag öppnar diskmasinen så hoppar han in i den
2. När jag sitter vid köksbordet hoppar han upp i knät ibland för att kolla vad jag håller på med. Om det finns något gott på bordet så hoppar han upp och snor en bit innan han hoppar ner igen.
3. Hoppar upp på diskbänken och letar i vasken efter mat eller slickar rent mina kastruller.
4. Om dörren glipar till ett rum där han inte får vara så lyckas han få upp den och smita in.
Han är vår buse.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
Jag hade en råtta innan som var sjukt ivrig att få kvällsmat, så ibland orkade hon inte vänta så hon klättrar upp för byxbenet. Jag får heller inte lämna matkassar på golvet för dem gnager sönder påsarna och drar ut något gott och gömmer bakom tvn. Jerry brukar lyckas öppna mina kakburkar och sno halva burken med kakor.
Jag har en råtta som älskar mat helt sjukt mycket.
När jag håller på att ställa in matskålen och hon sitter på axeln, så dyker hon ner i buren, ungefär som en kanonkula.
En gång så höll hon även på att dyka ner i stekpannan när hon var med i köket, men min pojkvän lyckades fånga upp henne.
Jag antar att jag inte behöver tillägga att hon inte får vara med och laga mat något mer?
En av killarna satt och knastrade i sängen, mysigt tänkte jag. Det visar sig att han tycker att det är så skönt att bajsa att han nästan bara knastrar då :P
Sessan tryckte nyligen in hela, och då menar jag verkligen hela nosen i mitt öra och sniffade i säkert 1min… sedan fick jag en puss på käkbenet .. Älskade sessan <3
Mvh. Sanne & Djuren
Just det! Glömde ju berätta om min helknasiga Hilfie, som tycker att dammsugaren är JÄTTErolig! För den drar i morrhåren! Så då måste man ju stoppa in nosen om och om igen xD
#40 Haha! Sugs de inte in i den? :O
#41 Bara morrhåren xD Ser till att ha den på låg styrka när hon vill fram och nosa!
Jag hade en råtta som brukade ta sig ut i hallen, klättra upp längs med de långa skinnrockarna och upp på hatthyllan. Där satt hon sedan och puttade ner saker (klädborstar, handskar mm) i riktning mot katten, som satt någon meter ifrån och var förnärmad.
Måste vara när de förra råttorna levde. De två systrarna försvann och vi letade och letade. Sen upptäckte jag att saker försvann, och därefter hörde jag ett mystiskt ljud. Då var de små rackarna i full färd med att försöka släpa in en räkning i ett hål under kanten till ett skåp, innanför innerväggen!
Och så fruktansvärt förnärmade de blev när de insåg att de blivit tagna på bar gärning, haha! Jag fick envist kämpa till mig räkningen för jag hade inte hunnit betala den ännu.
Hahaha! Det var helt sanslöst roligt och jag skrattar fortfarande åt det hela! Sen finns det ju hur mycket roliga saker som helst, men det där var så oväntat att det är det första som dyker upp i hjärnan! ;D
En ond råtta jag har vid namn Ester, bits. En gång försökte jag vänja henne vid att jag har mina händer nära gallret utan att hon ska kunna bita mig, vet ni vad den jäveln gör? Stoppar ut hela sin hand och drar in mitt finger i buren och biter mig … av ren ondska!
Sen måste man ju älska deras allvarliga uttryck i ansiktet när dem bäddar och donar! "Nu j'vlar ska det bli mysigt!"
Behöll två ungar från min senaste kull, och en av dem är jättefjantig … när jag kommer fram till buren springer hon iväg som om jag ska mörda henne och efter en halv sekund springer hon fram och är jätteglad och social!
Sen kan jag inte låta bli att skratta högt när dem slåss om vattnet, knuffar varandra med händerna. Ibland hoppar dem över varandra och "kittlar" en annan råtta tills den springer därifrån, och då börjar dem dricka igen xD
#45 "Nu jävlar ska det bli mysigt!" Hahaha! Vet precis vilken min du menar :-P.
# 45 haha Min Amy gör samma sak! hon är jätte snäll annars men de där med att peta in fingret mellan gallret eller vara när gillar hon inte. Går jag för nära med byxan så drar hon in tyget. Men om jag har kaka nära då väntar hon snällt och tar kakan jätte fint.
Min Mamma råtta var en riktig hjälte en gång. De var en gång då jag hade glömt bort mat på spisen så sprang hon jätte ivrigt fram till mig och till köket flera ggr. Och denna tanten var knubbig. Så till sist gick jag med henne och kollade vad hon höll på med så märkte jag att jag bränt mitt kött…. och så stod hon i dörr öppningen och tittade på mig typ Är allt ok nu?!?
Underbaraste råttan någonsin, Saknar henne så.
#45/47 Mina gör med så med tassen. Men de bits inte om de får tag i fingret. Däremot är det jättekul att pilla bort lacket på ens nymålade naglar. :P
Idag åt jag pizza och hade flocken ute samtidigt. Kände mig som den galna kattanten i Simpsons fast med råttor överallt. Det är inte det konstigaste de har gjort men jag undrar varför de aldrig sitter på min sambo. XD
*tass* :3
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
mina rådisar får inte springa på golvet för mycket, eftersom en gillar att käka upp alla dyra sladdar jag och min sambo har, ett exempel var när han köpt sin nya spel-laptop för 13k och jag varnade honom innan att råttorna var lösa, så våran råtta som gillar dyra kablar tuggade igenom sladden samma kväll, men hon skiter fullkommligt i kabeldosor och annat som man köper billigt
samma råtta är också extremt bra på att hoppa, kommer ihåg första gången hon var på golvet i hallen, hon var livrädd och hade gömt sig bakom mina inlines, hon stod och sirrade på mig en bra stund medans jag lockade på henne, när jag väl ger upp och börjar resa på mig, så kom hon farande som en kanonkula rakt på mig så jag ramla omkull. hon har gjort liknande överaskningshopp senare, men den gången var minnes värd^^
min andra rådis är lite av en manshatare och biter endast män och pojkar, men är hur kärvänlig somhelst när det är en tjej som pillar på henne, hon e lite skumm:)
den nyaste är rolig när hon går fritt, väldigt nyfiket så brukar hon springa runt i sängen och sedan hoppa upp på fönsterbärdan. när hon väl kommit upp dit så brukar hon omedelbart börja "städa" genom att ha ner alting på golvet som är på fönsterbrädan
Grävt i vattenskålen med framtassarna och dykt ner med huvet O_o
#51 haha , där känner jag igen en av mina töser XD
Hon satt på kanten av vattenskålen och grävde i vattnet , då kom hennes syster och puttade ner henne i skålen. Stackars lilla Alice XD
En sak min råtta som har gått bort har gjort då . Hon brukade försöka vara min tandläkare .
Mina höll jämt på att leka med mina katter och hundar.. och då menar jag verkligen leka o.o
Kan ni gissa om jag blev förvånad när min pyrenner hane kom in i köket när jag lagade mat och på ryggen satt Lillen (då ungefär 2år) och åkte snålskjuts genom rummen
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Gammal tråd som jag tyckte var jätterolig att läsa!
Min lille kille har alltid hyss för sig. Det roligaste han gjort måste vara när han hade öppnat burdörren och hoppat ner till sin favoritplats bakom garderoberna, sen ville han inte komma fram så jag lät honom vara ute ett bra tag. När jag kom tillbaka såg jag hur all min smutsvätt främst trosor var försvunna från platsen där jag lagt dom på golvet. Rätt som det var kom den lille skiten utfarandes och hämtade nya trosor att bygga bo med. Mysigt bomaterial…
Sen brukar han bära ivär meterhöga plastlådor (tex såna man har sin återvinning i). Ser komist ut när man inte ser honom utan bara ser en stor låda som flyttar sig "av sig själv". Han försöker sedan dra in dessa under soffan… (har film på detta xD)
Han älskar sugrör också! Det går att leka med honom som en katt och han jagar sugröret som en galning och pulveriserar det ^^.
(Om någon frågar så svarar jag redan nu, ja han är en ensamråtta :/, en väldigt självständig sådan :P)
Tummen upp för återupplivning av den här tråden, hade helt glömt bort den!
När en av mina honor ska kissa och bajsa, sätter hon sig som en hund, viftar med svansen och med rumpan och lyfter på hakan.. Ser jättesött ut! <3
Samma hona gillar även att klättra i taket, men hon har börjat bättra sig lite nu.
Idag tog hon tag på en liten lös "hudflik" på tummens nagelband, och drog. När den inte lossnade, började hon skrapa med tändera där xD
En gång satte sig Feline (som min tokhona heter) å kissade på sin unges huvud… hon som annars är rumsren.
En av mina andra honor kissade i ett rör, en såndär som man får med furet tower burar, så det droppade ner på min hand när jag grejade i buren och på en annan råttas huvud x)
Kommer inte på nå mer nu, är jätte trött
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
#10 Du borde göra en egen version av youtubevideon "VEM VARE SOM KASTA!?" xD
Typ backslick, klä dig i vitt linne, vita tighta byxor, gå bredbent och kaxigt fram till buren och ba "VEM VARE!? VEM VARE SOM KASTA BAJSET?"
Min nyaste hanbebis var med mig i köket och gjorde frukost åt mig en gång, något jag aldrig gör om med honom, då han störtdök rakt ner i min skål med filmjölk.
När han hade badat klart i skålen så klättrade han förvånat upp på min tröja (och kletade ner den).
Två av killarna är helt galna i metall. De går alltid på min ring, mitt halsband eller dylikt, eller bara snor sånt som ligger framme.
Klistrar in från min gamla tråd…passar ju så bra här :)
Tystnaden som uppstår när ens granne (en äldre herre) ringer på dörren mitt i natta och undrar "Är det din, den där vita musen? Den är under min soffa."…
Såhär, jag städade, och hade balkongdörren litelite på glänt. Lillstrumpa har alltså lyckats mosa sig ut genom dörrspringan, och ut på balkongen, och sen på något vis vidare till grannens balkong som sitter ihop med min men med en vägg emellan. Därefter har hon helt sonika traskat in till grannen och hälsat på xD
TUR att grannen är jätteschysst, och djurvän, men utan egna djur själv. Tänk om han haft en katt eller hund liksom? Eller om det bott nån där som blivit äcklad och livrädd och slagit ihjäl min finaste Strumpa som bara vill komma fram och hälsa? Uhhh….ångest!
Men, jag fick komma in till grannen och locka ut min Lillstrumpa, som sprang runt under hans soffa och hade hur skoj som helst på den här nya spännande platsen….xD I vanliga fall kommer hon snabbt på inkallning, men nu var hon vääääldigt upptagen såklart!
Sen fick grannen komma in och hälsa på de andra råttorna, men de var större och mörkare, så de var lite läskiga tyckte han. Men Strumpan gillade han och klappade på. Så ja, tur igen att det var just Strumpan som kom in till honom, eftersom hon är vit och väldigt liten i växten, hon ser onekligen mer ut som ett husdjur och kan inte förväxlas med en vildråtta. Tydligen hade samma sak hänt för ett par veckor sen också, men då var jag i duschen och hörde inte dörrklockan… Han hade då schasat ut Strumpan på balkongen och stängt sin balkongdörr, och hon hade stått utanför dörren och tittat på honom som om han var världens konstigaste som stängde ut henne xD
Hur var er lördagkväll? xD
Fiffi gillar inte att gnaga sönder nötskall så då låter hon Flisan göra det och när Flisan ska sätta sig och äta upp belöningen efter att ha gnagat på skalet ett bra tag så kommer Fiffi och snor nöten för henne D:
Sen ska Flisan som är höjdrädd och värdelös på att klättra, klättra upp på de minst rymliga ställena och tappa balansen så hon håller i sig med en eller två tassar. >.>
Sedan hade vi en gubbe hemma som gillade att doppa hövvet i drickskålen (kunde inte med vattenflaska) och då tänkte han Jag kanske kan andas under vattnet? pichuu nehe?? men nu då? pichuuu..
Han var så söt :'D
// Stephanie och hårbollarna 
Min hane har dille på att försöka vika ned min uderläpp och haka fast på insidan av den för att hålla mig stilla.
Vet inte vad han tänkt sig göra än för det gör så jä-la ont så jag måste ta bort han.
känns som nån försöker ge mig 8 sprutor i underläppen smtidigt.
*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*
HAHAHA kommer aldrig glöma vad min råtta Soya gjorde ^^
Jag och min kompis Lucas satt och höll på med hans ipone (jag hade släppt ut alla mina råttor i rummet ) När Soya helt plötslihgt kommer och börjar strycka sig mot först min kudde sen mot Lucas, sen hoppade hon upp på min axel och ströck sig mot min kind xD
Herregud, Hahaha! Jag höll på att dö några gånger av skratt när jag läste den här tråden! Kul att den kom upp igen!
Jag satt i soffan en kväll, var ganska trött efter dagens arbete och mina två töser var med mig. Det ringde i telefon och det var min sambo. Jag var helt inne av vad han hade å säga och helt plötsligt hänger Vivvi på ena kanten av soffan och var på väg att ramla ner. Reaktionen från min sida var inte den snabbaste, men jag trodde hon hade ramlat ner på golvet (soffan är dock inte så hög). Panik som jag hade med sambon i andra änden som frågade vad som pågick, gick jag ner på knä på golvet och letade efter henne. När jag sedan tittade upp på soffan igen var hon där och blicken hon hade var ungefär som "vad håller du på med?". Ungefär som inget hade hänt :P
Vilda är en riktig mammig råttis så när hon inte vill vara kvar på golvet själv så klättrar hon upp för mitt ena byxben och sätter sig på axeln och gosar. Och gör man puss ljud så kommer hon direkt fram och ska pussas.
Knackar man med fingrarna i golvet så kommer dem springandes :)
Roligast jag har sett hittils är nog när Vilda skulle hjälpa mig att städa i buren, har en liten spade att ta bort bajset med och hon tar händerna runt skaftet precis som hon skulle borsta med den som en kvast :)
Hon ska alltid vara med och hjälpa till, t.o.m när jag diskar skålarna och vatten flaskorna.
Luna är rätt så blyg av sig och har inte riktigt vågat gå ut ur buren som vilda gör men sakta men säkert så börjar hon gå ut själv.
(har bara haft dem i två veckor)
:)
Silver brukar också köra in hela nosen i örat på mig och lukta en massa. Så det kittlas så man håller på att dö xD Men det är mysigt samtidigt. haha.
Just nu så leker dem båda kurragömma och Vilda gömmer sig i min papperskorg och tror att hon varken syns eller hörs :P
Blackie har ett antal gånger försökt bända upp min mun, när jag sitter och äter, och försökt sno maten ;p
En annan gång hittade jag en potatis i min sko när jag skulle åka till jobbet. undra vem tjuven var? ;)