Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 6217 ggr
MuffinsYang
2

Godis till råttorna?

Sett en del videos på råttor som gör trix med mera, och där använder man sig ju av godis … Så min fråga är helt enkelt; Vad använder ni som godis till dem? (inte just för trix utan allmänt)

Itchy
3

allmänt så ger jag dem lite mjölkdroppar eller hundgodis då och då, torkad blodpudding är oxo smaskens

när jag ska lära dem trix så använder jag hellre ngt flytande, såsom te eller honungsvatten då det går snabbt att ge dem sin belöning

You can't spell Bitchy without Itchy

[Nooway]
1

Hundbens-kex som jag köper på lösvikt på Ica Maxi! Lätta att bryta i mindre bitar och dom är alldeles tokiga i dom :)

[Nooway]
1

Dock ska de nog inte ha så mycket av just dom, de är nog lite för söta. (Ja, jag har faktiskt luktat och smakat på dom hahaha).

MuffinsYang
1

#3 hahahahaha! Vad är det för sorter då? Det är inga hundkex som är "farliga" för dem?

[Nooway]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Smakade lite som typ.. Mariekex haha!
Nja i lagom mängder så lär det nog inte göra någonting. Mina har ju klarat sig än så länge och de har fått dom i några månader nu :)

Ser ut så här:

R8bus
0

Mina små älskar att få majs som belöning och jag tycker de är lagom stora och enkla att ge när vi tränar. Men vi brukar variera, russin, brödkanter, små köttbitar… Försöker hitta en belöning som de tycker om men som är nyttig på samma gång… vilket kanske är omöjligtObestämd

Ella
0

jag använder olika frukt droppar :)

dom älskar det, och om man delar den i mindre bitar så tugar dom snabbt i sig det ^^

hus-musen
0

#5 de där som smakar vanilj? Faktiskt rätt okej tycker jag, smakar lite som gamla torra kex :)

Jag brukar ge små kycklingbitar och skorpsmulor, det är väldigt populärt. annars leverpastej och yougurt.

Qui dormit, non peccat

[Nooway]
0

#8 Haha ja precis! Torra mariekex typ haha :)

Elinisa
0

Mina pojkar älskar riskorn från osaltade riskakor. Smulor av rågrut/ minirut är populärt. Hampa- & pumpafrön(någon gång till mullisen& ofta till smalisen) Favoriten över allt annat är banan! :-) (På avataren syns Blixten mumsande på just en bananbit)

Jolinn
0

#5 ville bara säga att det är hund godis för pudlar ( andra hudar kan äta det men läste bara det :) )

MuffinsYang
0

#1 mjölkdroppar? Som droppar med mjölk eller (har för mig jag ahde det till marsvinen -->) ett (gnagar-)godis som heter så?
#7 fruktdropapr? Vad är det?

Ella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 frukdroppar är till för gnagare och är nästan som mjölkdroppar fast med fruk eller grönsaker smak :)

det finns att köpa nästan överalt och brukar vara ganska biligt, plus att mina råttor älskar det och dom är lätta att tugga ^^

jusst nu har jag Carrot drops och Yoghurt drops här hemma x) vissar bild på hur en förpakning ser ut, men tänk på att inte ge dom mer än 1 till 1½ (beroende på stolek) pär dag, för om man ger dom för myket kan dom bli sjuka.

[becczi]
0

Mina pojkar älskar "Magnusson Ekologiska Hund Kex med färsk ekologisk kyckling". Dom känns väldigt nyttiga att dömma av den människovänliga ingredienslistan och är lätta att smula i mindre bitar (:

MuffinsYang
0

Tack så mkt alla, ska leta i affärerna så fort jag blivit frisk! :)

Myrstugan
0

Hur gör man när man ger belöning som honungsvatten, råttorna blir lite för glada och vill äta bita i fingret. Försöker hitta något som fungerar när dom är utanför buren att använda vid trick och agilityträning.

hus-musen
0

#16 Man får lära dem att smaka försiktigt precis som med en hundvalp:) Små ungar brukar vara lite mer slänga sig över och kan bitas rätt hårt, men säger man ifrån på en gång så lär de sig.

Qui dormit, non peccat

Virkan
0

Jag ger mina småsmå bitar av leverpastej när de har varit duktiga, och dom är helt tokiga i det! Jag brukar också ge solrosfrön, det är namnam tycker dem x)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.