Omplacering av två underbara pojkar
Jag är mycket mån om vem som ska få ta över dem, så skriv lite om dig själv m.m. Jag säljer dem inte separerat och jag vill helst att du som väljer att köpa dem ska planera att ha dem livet ut. Priset kan diskuteras, om dem får ett underbart hem. Och helst att dem aldrig behöver separeras, då dem är bröder och funkar perfekt tillsammans.
**Dumle & Kiwi
**
Födelsedatum: 2011 November 29
Färg, teckning, hårlag: Vet ej
Kön: Hanar
Kullstorlek: 12st
Fadern: Vet ej
Modern: Vet ej
Pris och reg: Ej registrerad i SRS. Vill ha 200kr styck för dem, det dyra priset går inte att ändra, dem är mina älsklingar och jag resonerar att om man köpet något för ett "dyrt" pris så vanvårdar man det inte/har sönder det. Dock så vill jag även att buren och alla deras tillbehör ska ingå i hela köpet, hela rubbet ska säljas för 1'000kr. Då jag antagligen inte kommer skaffa råttor igen. Det som ingår är en klo sax, 2st flaskor med hund schampo, urin-off spray flaska för tvättning av buren, alla deras bur tillbehör, deras nuvarande foder(snart slut dock), och lite annat smått och gott.
Omplaceras pga: Jag omplacerar mina kära råttor p.g.a att min sambo/pojkvän inte längre tillåter att jag har dem i hans lägenhet. Samt klagomål ifrån folk att både jag och han luktar råttor. Så med sorg i hjärtat är jag illa tvungen att göra mig av med dem.
Vart: Dem finns att hämta i Skara. Kan inte lämna dem då jag inte har tillgång till transport.
Om dem: Dem är två jätte goa pojkar, aldrig bitits eller visat agressitivitet. Inte ens när dem blir badade. Dem ligger lungt i knät och knastrar och är riktiga kelgrisar när dem väl vill. Dem kan springa löst utan problem, vi har massor av sladdar liggandes men dem har aldrig naffsat eller bitit på någon sladd, eller kläder. Springer fram till gallret när man kommer och hälsar på dem. Glada små bollar är dem! Och jag skulle helst behålla dem, men det går inte i nuläget.
Tråden ska inte vara låst.
Jag vet att vissa kan ha dålig ton i visa trådar och vill därför redan nu säga att jag inte vill ha en massa elaka kommentarer om att jag är en dålig ägare p.g.a hygienen eller något annat, det är jobbigt nog som det är. Denna tråden skall endast vara för dem som är intresserade av att ta över Dumle & Kiwi.

Var kommer råttorna ifrån? Zooaffär eller någon privatperson?
#1 Jag ägde modern till dem, hon kom ifrån en Zoo affär, men dem här två har jag haft sen dem föddes
*Tass*
Åh de liknade mina två gamla råttor.. hade tagit dem direkt bara om jag bodde själv :( Bor hos mamma, närmare t stallet så.. :( Vi har två jack russel vovvar som har jättelätt att bli fixerad vid smådjur så de skulle aldrig gå :/ Men jag kan fråga 2 kompisar som vill ha råttor :)
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
#4 Priser och undatag med buren kan göras om dem får ett garanterat bra hem, om du vet att dina vänner skulle ta hand om dem väll så blir jag jätte glad om dem vill ta över dem!
#5 - Ska prata med dem, de är inte inne på fb eller msn eller något så, har inte lust att använda min dumma mobil så :)
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
hej,såg din annons och jag lider med dej, bor själv i skara och har precis köpt bur och råttor. Om det är akut så kan jag hjälpa dej så du får mer tid att söka ett hem till dom.mvh viktoria
#7 Det är inte specielt bråttom än så länge, har tid att hitta ett ordentlig och bra hem åt dem som dem kan bo hos livet ut förhoppningsvis :) Men tack för omtanken :)
Blir nog tvungen att lägga ut en annons på blocket med, vill inte göra det egentligen p.g.a tankar om oseriös köpare m.m, men det kan finns bra köpare där med, men som sakt, alla som läser tråden, buren behöver inte ingå, råttorna kan omplacers men dem ska flytta tillsammans och bo tillsammans