Råttungar säljes - Västernorrland
- Nu gör jag en liten annons för "mina" ungar som är en vecka gamla, men man ska vara ute i god tid!
Detta är då en tjuvparning mellan två råttor med okänd bakgrund.
Bilder på ungarna kommer att finnas i denna tråd: LÄNK Ska även lägga in bilder här.
Bebisarna föddes 9/4-12. Dom är Black och Agouti, hooded, släta och toppörade.
Det är 4 tjejer och ev. 7 killar som söker hem.
Dom är 15 stycken i kullen, alla överlevt än så länge.
Pappan heter Koda, född 3/3-11, väger ca 500 g
Mamman heter Feline, född 4/2-12, väger ca 250 g
Inget syfte med parning, eftersom det var en tjuvparning.
Ej reggade, 150 kr styck hade jag tänkt mig Alla bebisar är leverans klara den 13/5.
Råttorna finns i Sollefteå, Näsåker - ca 15 mil från Sundsvall, Örnsköldsvik, Östersund, lite mer till Umeå. Transport söderut kan eventuellt ordnas, bla till Arboga.
Kontakta mig på majastaaf@gmail.com, eller pm
Annonsen ska ej vara låst
(fick jag med allt, eller har jag glömt något?)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Hm,blir lång frakt till umeå va?
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Blir 22,5 mil till Umeå från näsåker :)
Umeå ligger ca 22 mil här ifrån, och det tar ca 2 timmar att åka, så det är ju en bit. Fast jag själv ska ju inte upp dit….
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
okej synd :/
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#2 Oj, du hann före ^^
#4 Annars brukar ju transport gå att fixa…
12 dagar idag!

Flickorna

Pojkarna

På bilderna är de 15 dagar gamla. Idag är de 19 dagar, men har inga bra kort på dem.
I dagsläget är det 3 tjejer till salu och 7 killar.
Så himla söta!!
Absolut älskar hooded, de är så galet vackra! Synd att det är en bit bort, jag bor i Lycksele, vindelns kommun så det är ju en bit :/
Hoppas du hittar fina hem till dem!
Som sagt, hooded är så fina..!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Hooded är min favvo teckning! <3
Filmade dom lite idag, bilder kommer senare.
20 dagar gamla.
Hanarna som söker hem:
Ahadi

Mufasa

Taka

Simba

Kopa

Kovu

Nuka

Honorna som söker hem:
Nala

Zira

Tama

Dom 24 dagar gamla på bilderna, 26 idag.

Killarna som söker hem:
Ahadi

Kopa

Kovu

Mufasa

Nuka

Simba

Taka

Tjejerna som söker hem:
Nala

Sarafina

Tama

Putt!
Honorna finns kvar än så länge, och eventuellt 5 hanar. :)
Alla honor och 3 hanar är tingade, Ahadi och Nuka är två av dom tingade, den tredje har inte bestämmt vilken av hanarna dom vill ha, men dom har tingat en i alla fall :)
Lägger upp mer bilder på dem ikväll eller imorgon.