Öronmärka råtta
Hejsan!
Jag har två tåttjejer, kullsyskon. De ser preciiiiiiis lika dana ut, jag har letat efter skillnader men hittar ingenting. De är även snarlika i personligheten.
För att se skillnad på dom har jag klippt ett litet jack i pälsen på ena råttan, men det är knappt att det syns ändå.. Det skulle vara kul att se skillnad på dom tänkte jag, min fråga är om det finns någon veterinär som öronmärker råttor? Eller om det ens är möjligt? Tänkte att jag kanske kunde göra det på en utav dom.. Någon med erfarenhet?
Annars om någon har andra tips tar jag gärna emot dom! :)
(Var lite osäker på vilken grupp jag skulle lägga inlägget i, ursäkta om det blev opassande)
Förresten, har hört talats om färgning av råttor, ingenting jag vet något om eller stödjer alls, men är det så att färgen är HELT ogiftig skulle jag kanske kunna färga en liten prick eller något i pälsen på någon av dom……? Vad trors?
Har du kollat under tassarna efter eventuella "fläckar"??
Jag hade 2 syskon, och kunde absolut inte se skillnad på dem. Så såg jag sedan att den ena var mörkare under tassen än den andra.
Annars har jag faktiskt ingen aning. Har bara sett öronmärkning på labråttor, och det görs ganska snabbt efter att de föds.
// Fawo (;
Nej, tyvärr så ser jag ingen skillnad under tassarna heller..
Känns lite dumt att märka eller eventuellt färga.. Men jag kanske kan maila eller ringa en veterinär och fråga.
Tack för tipset ändå! :)

När jag hade mina första kaninungar, så målade jag en prick med mascara i örat på ena ungen så att man kunde se skillnad på dem. Det kanske funkar? :)
Ja kanske det. Gjorde du det på huden då? :)

Man öronmärker inte råttor.
Kan du inte se skillnad på dem så måla en prick på svansroten på den ena med giftfri färg istället.
Qui dormit, non peccat
Det svåra är att veta om färgen verkligen är giftfri… Annars är ju det den bästa idén.
#7 Kolla efter sånt som barn kan hålla på med, det är oftast giftfritt. 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Låter logiskt, det ska jag göra!
Har två tjejer som är kullsyskon. De ser identiska ut, förutom på en tå. Den ena är lite tjockare runt tån än systern. Har du kollat efter den typen av skillnader? :) Annars rekommenderar jag också en liten färgprick på svansen med barnvänlig penna av något slag.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Jo jag har småkikat lite överallt, men jag ska ta en till grundlig titt på detaljer. Förresten, det är en tydlig skillnad som jag inte nämnde, den ena råttan har lite mer vitt på huvudet än den andra, men det har ändrats de senaste dagarna så jag tror att de kommer att bli oigenkänliga snart.
Men jag ska hitta någon slags giftfri penna/färg och göra en liten prick vid svanroten tror jag.
Tack för hjälpen! :)
vore kul att få se en bild på de "tvillingar" :D
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
Jag ska se om jag kan lyckas ta en bra bild på dom :) Efter litr efterforskningar kring detta ämne, om öronmärkning, tycker jag att det var en konstig ide jag fick. Jag har klippt ett litet jack i pälsen på ena råttan och kommer nog att fortsätta med det. Om jag inte hittar någon bra färg och rita en liten prick. Tack för alla tips!