Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 840 ggr
Virkan
0

Frakt till dörren?

Jag har beställt en FT från zooplus (danmark), och som jag har förstått det är det frakt ända fram till dörren.

Jag bor mitt ute i ödemarken i ganska norrut, den är en mil till närmaste "stad" som består av en mataffär, badhus och skola. Kommer dom att lämna av paketet på mataffären, som har blivit lite som ett "postkontor" (stora paket som skickas kommer dit), eller kommer dom ända åka ut i mitt i skogen och lämna av hos mig? Vad tror ni? :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Fjordell
4

Jag bor också ute på vischan, med nästan 2 mil in till Piteå centrum. Alla burar och paket jag beställt från Zooplus.dk har kommit till dörren! :)

Virkan
0

#1 Vad bra! Väntar med spänning på mitt paket! :D

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Lancia
1

Det skickas väl med DHL om jag inte har helt fel, och då går det ända fram till dörren då zooplus inte kör servicepoint-avtal.  :) /En som kör för DHL ;P

Crapsurraren
0

Jag blev så förbannad på zooplus.dk så efter en massa strul dels genom sidan och dels pga fraktbolag så jag har bestämt mig för att beställa en royal suite istället för furet tower från tysklands hemsida. Då dom bara kostar 2100 typ där.. Lätt värt det. Usch för danmark -.-

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

Fjordell
0

Vad otur folk verkar ha med zooplus.dk. Själv har det gått galant varje gång jag beställt därifrån, även om det vart strul med ett av paketet som fastnade i tullen så fixade zooplus.dk det efter bara någon timme, och var väldigt trevliga och hjälpsamma. Förvånad

Virkan
0

Ojoj, hoppas att det inte strular för mig! :O

Crapsurraren
0

Det gick bra att beställa första gången, då kom buren i allafall till sverige. Men vände och blev tillbakaskickad för att fraktbolaget tydligen inte förstår hur man fraktar ett paket -.-

När det väl kommit tillbaka fick jag beskedet att jag får beställa om när pengarna kommit tillbaka in på mitt konto. Sagt och gjort så beställde jag om igen. Då får jag höra av zooplus.dk att dom inte kan godkänna beställningen och att jag får ta kontakt med min bank om att det ska godkännas. Jag tar kontakt med banken som inte har några problem. Försöker beställa om igen med mitt e-kort och får samma problem. Lånar då sambons visakort och samma sak återigen. Går till svärmor och lånar hennes visakort. Samma återigen och nu efter 6:e beställningen som inte går igenom så skiter jag i .dk sajten och har tagit kontakt med tysklands istället för att se om jag kan få beställa direkt därifrån (då burarna iallafall kommer därifrån)

Såg då att FT:n kostar 200kr mer på tyska sajten (1600kr) och kikade på royal suite buren som bara kostade 2100kr avrundat uppåt.
Så när jag får besked från tyskarna om det är okej så får det bli en sån istället. LÄTT mer värt pengarna än FT:n på den sajten så den får det bli. Dessutom med dom stora mysiga dörrarna så kommer nog städningen bli kanoners :)

Så nu håller man bara tummarna att frakten blir gratis från tyskland och att jag får hem en ny bur!

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

Virkan
0

Usch vad jobbigt det låter :/ Jag var tvugen att beställa två gånger, då det inte funkade första gången…

Vanniz
0

Jag beställde min FT för 2 veckor sen på en fredag, Den kom på torsdagen efter och då hade det  varit helg och en röd dag så tyckte att den kom hit väldigt snabbt :) Det funkade utmärkt för mig och jag behövde inte skriva på något som många andra här verkar få? den stog bara utanför min dörr bor 1,5 mil från örebro.. bor på landet :) Jag kommer dock betälla från zooplus flera gånger gick hur bra som helst och snabb leverans var det :)

Virkan
0

#9 Vad bra du fick det, jag hoppas verkligen att jag har turen på min sida ;)

Virkan
0

Buren är i malmö nu, när tror ni jag får hem buren (det är ca 120 mil mellan malmö och där jag bor)? :)

Vanniz
0

du får väl hem buren om 2 dagar eller så :) går verkligen snabbt med zooplus :D