Trevlig äldre herre sökes.
Skriver denna efterlysning åt en vän då jag inte har några egna hanar som passar. Den ev kullen kommer ske i sammarbete med mig samt en privat uppfödare och ägaren så klart.
Lacy är en vacker ag ambk mm x hona född i sep. Hon har full stamtavla men pga av tråkiga omständigheter vet jag inget om pappans släkt. Bakom mamman har jag nästan full koll.
Jag har träffat Lacy och hon är en stresstålig trevlig tjej som fungerar bra i flock och med människor. Hon väger ca 330g och är proportionlig i kroppen.
Hanen vi söker ska vara:
Minst 1 år pga av Lacys pappas historik. Helst problemfri pubertet.
Hanen ska vara frisk och bör ha varit det under hela uppväxten.
Vikt minst 500g.
När det kommer till färg och örontyp (gällande den ev kullen) är det inte viktigt. Betoningen ligger på temprament och flocksmarthet. Då det förekommer rossel i linjen ser vi helst att hanens linje är "frisk" . Nu vet jag att det inte finns några perfekta linjer men det går ju att utesluta en del.
Lacy kommer från en ru bl kull med teckningarna eubk, ambk och ir.Färger blev ru bl, ru bl ag, ba och ag.
Det finns roan och dumbo i linjen.
Så finns det nån trevlig Herre därute så hör av er. Enda önskemålet från ägaren att hanen ska finnas i stockholm, uppsala eller gävle med omnejd.
mvh
Jag har två underbara goshanar. Dock vet jag inte allt om linjen utan bara mamma, pappa, mormor&morfar, farmor och farfar. Dom är över året. Heter Thot och Takeo. Helt underbart temperament och väldigt friska förutom en förkylning precis innan dom kom hit. Thot är agouti eubk, Takeo Agouti Ambk med bläs och pannfläck
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/