HJÄLP vad är detta?
Svamp? rått kompisens öra ser oxå likadant ut. Känns knottrigt/skorvigt. De kan väl knappast knapra på varandras öron.
Har smetat på Pevaryl salva.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
bäst att kontakta vetrinären och göra en lus/skabb-koll skulle jag tro. Spec om båda har "bubblorna" på öronen. Har iofs aldrig råkat ut för det där, men att kontakta vetrinär och rådfråga över telefon är alltid en bra ide :)
Det dåär är typiskt för öronskabb.. Endast receptbelagd medicin fungerar på skabb, så du måste åka till veterinären.

Det är öronskabb. Åk till veterinären och få det behandlat. Det krävs receptbelagda medel för att behandla öronskabb, tex Ivomec, Stronghold eller Dectomax. Behandla alla råttorna i hushållet eftersom att det smittar.
Har recept på Stronghold. 1 droppe i nacken? fick detta till en möss.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag är inte säker på om det är samma dosering till råttor. Du kanske kan ringa veterinären och fråga hur stor dos en råtta ska ha?
När jag använde Stronghold mot skabb så fick jag ordinerat en tub/råtta, och de behövde bara behandlas en gång.
#6 Blev de av med skabben?
Jag tycker att det är konstigt att man får så olika bud från olika veterinärer. Mina hade skabb och de skulle ha en droppe Stronghold och behandlingen upprepades två gånger med tio dagars mellanrum.
Jepp skabben försvann.
Ok, det var bra
Det försvann med min behandling också.