Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 851 ggr
fiffiluren
17

Ni som "tassar"

Bara ett tips till alla er som tassar, det finns något som heter Bokmärk inlägget högst upp till höger. Då får ni se vad det är skrivet utan att det kommer in tio onödiga inlägg i en tråd.

Det håller ju trådarna renare och det blir lättare att läsa samt mindre bläddrande.

Glad

Trollhund
4

Fast det är ju inte bara därför man tassar. Det kan hu vara för att ingen har svarat och man vill göra tråden uppmärksam igen så att nya ser den. Så istället för att skriva om något man inte vet så tassar man. Det är mina tankar iaf :-)

Ruzicka
1

Sant! Det hade jag glömt bort! ^^

Samtidigt tror jag att det kan vara bra att tassa ibland. För att visa att det finns intresse för tråden, menar jag. Ingen ser hur många som bokmärkt tråden (i alla fall inte vad jag vet..?) men är det många som har tassat är det tydligare att intresset är stort.

Men det beror ju helt på vilken sorts tråd det är, såklart. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

hus-musen
0

Skillnad på tass och putt tycker jag. :)

Qui dormit, non peccat

Ruzicka
0

#3 Det håller jag med om. Men jag kan ändå tycka att det finns en mening med att tassa även om tråden finns på första sidan. För att visa att intresse finns, som sagt.

hus-musen
1

Jo på sätt och vis, även om jag tycker det är irriterande med 14 tass i en tråd eftersom det inte tillför något :) 
Samtidigt så är det ju bra att intresse syns hmm.. Inte lätt det där.

Qui dormit, non peccat

fiffiluren
2

#1 då skriver man ju putt ;)

Sant det du säger Ruzicka, men då kanske man kan skriva någet mer än bara tass, jag tror personligen inte att disskissionen blir mer intressant bara för att fler tassar den, man måste ju som delta också. Och om man tassar bara för att man undrar samma sak så kan man ju själv putta upp den senare om man inte får svaret eller varför inte leta reda på svaret själv i stället för att sitta och vänta på att någon annan göra det, lite tankegångar bara - inte riktat till nån.

Ruzicka
0

#4, 5 Ja, där är det skillnad på trådar.. Jag kan tänka mig att när det är trådar som handlar om andras erfarenhet eller värderingar så kan det vara intressant att tassa. Det är något som inte går att hitta ett svar på på internet, något man vill ha en diskussion om. Problemet är att man själv kanske inte har några erfarenheter, och då har man inget att tillägga, helt enkelt. "Tass" eller "Det här tycker jag är intressant" eller vad som helst blir ju samma sak - ett meningslöst inlägg, men något som visar på intresse.

Är det en gullig bildtråd eller "Är den här buren bra?" eller liknande, så tycker jag också att det kan räcka med att putta upp tråden när den försvinner från de första två sidorna, eller att söka upp svar själv på google. ^^

Men det är vad jag tycker, och ni måste inte hålla med.. Glad

deeremf
1

tass

nejdå

Jag trodde faktiskt att folk tassade och puttade av samma orsak, för det enda som egentligen skiljer dom åt är ju att det stavas olika.

Fast kan förstå TS, det kan vara irriterande att skriva något i en tråd eller liknande och allt man ser när man klickar in på den är "tass".

:holmgreen:
0

Men "bokmärk" funktionen finns inte via m.ifokus, inte vad jag kan se..

Det tycker jag är dåligt, det finns ju "bokmärk sida" i ena hörnet, men jag vill ju kunna bokmärka tråden.. Nu är inte det hela världen, men ändå ;)

hus-musen
0

#9 Jo bokmärk fungerar, trycker du på den längst upp i högra hörnet på huvudinlägget så kommer hela tråden sparas i dina bokmärken.

Qui dormit, non peccat

:holmgreen:
0

#10 Okej, ska testa det nu, jag har aldrig hittat det o_O

hus-musen
0

Verkar dock bugga lite, den funkar ibland och ibland inte.

Qui dormit, non peccat

fiffiluren
0

#12 jo, har märkt att den kan vara lite underlig, om man vill sluta att följa en tråd så räcker det inte med att bara klicka på "Ta bort bokmärke" utan man måste komma ihåg att kryssa den när man ser den i senaste inlägg-listan - störande.

Trollhund
0

Jag har sett på tass och putt som samma sak, bara att någon djurälskare här inne kom på att skriva tass istället. Ehm ja :P

Cederin
3

Putt = Oftast på sin egen tråd för att den ska komma på första sidan bland inlägg igen och uppmärksammas.

Tass = Man "intresseanmäler" sig för tråden så att TS ser att intresse finns + man bevakar tråden. Kanske i viss mån att man puttar upp någon annans tråd också.

Så har jag fattat det :P

Medarbetare på Naglar och Hår

DuBetMig
1

Puttar denna så fler läser - jag hade missat. Väldigt smart tänkt av TS.

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

AnnaRamnemark
1

Jag tassar för att jag ska se om någon skrivit. Jag har bevakat massa trådar men de kommer inte upp i den rutan till höger att någon skrivit. Bevakningarna har inte "hört av sig" när någon skrivit. Därför gillar jag tass bättre.