Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 975 ggr
Elinisa
13

1:a maj var ingen vanlig dag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..för det var Blixtens och Tores 1-årsdag!! :-)

Den firade vi stort med tårta& enl massa pussar!

GRATTIS mina söta grisar!

1: Tårtan. Bottnarna: plättar, Fyllningarna: (1)leverpastej, (2)potatis-& ärtmos m äggula, (3)keso m banan& blåbär  Topping: turkisk yoghurt  Dekor: vindruvskkivor& pumpakärnor

2: Blixten var den förste att smaka

3: Sen vaknade "småbröderna" Nikolai& Vladimir

4: ..som festade loss ordentligt& totaldemolerade tårtan

5: "Är dethär en tårta?" undrar Tore (som vaknade sist av alla)

6: Den verkar smaka gott iallafall!

7: Blixten betraktar förödelsen efter kalaset. :-)

Lancia
0

Nom nom nom! Grattis pojkarna! :D

MSkalleberg
0

Haha, nej vad gulligt! Grattis till pojkarna!

[Emma--]
0

Grattis till killarna :)

[lucke]
0

Vilken ära att fylla år på självaste 1 majGlad

Elinisa
1

Tore& Blixten hälsar& tackar för grattulationerna. :-) 

#4 Födelsedagspojkarna är omplaceringar, ursprungligen från zoo, så vet ej exakt när de är födda. Utifrån vad de tidigare ägarna beskrev uppskattade jag deras födelsedag till ungefär nu, -& då var 1:a maj ett bra datum! :-)

AnnaRamnemark
0

Grattis till pojkarna :)

Miss Lalona
0

Grattis till sötnosarna. Vilken fin tårta du har gjort, även om min första reaktion är "BLÄ" så kan jag tänka mig att det var en underbar smaksensation för killarna :)

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

Elinisa
2

#6& #7 Tack! :-)

#7 Vaddå?! -brukar inte du ha ärtmos& leverpastej i din födelsedagstårta?!? ;-D  De flesta ingridienserna (plättar, ärtor, potatismos m äggula, leverpastej,pumpakärnor& banan) är pojkarnas absoluta favoriter& fastän allt nu var i samma tårta blev det tydligen bara ännu godare! :-)

Senare den kvällen, då jag bäddade upp sängen hittade jag delar av kladdiga plättbottnar, som "någon" gömt undan bakom kuddarna! xD

Miss Lalona
1

#8 Kanske inte de ingredienser jag tänker på allra först nej :) Men råttorna här hemma hade nog älskat den med, får hålla dit recept i minnet tills mina fyller år. Plättar i sängen låter mindre mysigt dock.

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"