Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 734 ggr
Virkan
0

Kunnig "uppfödare" ?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade just denna video…. finn 5 fel :P

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

mikeiko
0

Meeeeen. Tummen ner på informationen i den videon :(

PandanNilsson
0

" FINN FEM FEL "
1. Ska man ha en pojk och en flick råtta tillsamans?
2. hanen ska väll inte vara hos honan när honan har bebisar??
3. LITEN BUR?

kan  inte hitta flera fel :P jag är inte bäst på råttor ..

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Ruzicka
0

Ojdå.. Jag har sett många av hennes videor tidigare men inte den här. Den var nästan värst.. XD

Men man blir lite mörkrädd när man tänker på alla som faktiskt tittar på detta och inte vet bättre än att tro på vad hon säger. :/

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Virkan
0

#2 jag skrev "finn 5 fel" mer som ett talesett, jag räknade inte antalet fel när jag såg videon x)

men ett exempel på ett fel är att de tydligen öppnar ögon och öron när de är 6 veckor…

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

PandanNilsson
0

Oj hehe XD jag är ju inte så smart.

Ruzicka
5

#5 Det handlar ju inte om att vara smart. Det handlar om att vara påläst. ^^ Om man aldrig har varit intresserad för råttavel kan man ju såklart inte veta när de öppnar ögonen och hur tidigt ungarna skall separeras etc, hur smart man än är. ^^

Problemet med henne är att hon faktiskt tar kullar utan att ha någon aning om vad hon gör, och sedan dessutom "lär ut" alla fel hon gör till andra som vill börja lära sig. Det är inte okunskapen i sig som är något dåligt.

chelona
0

1. 6 veckor innan småungarna får fast föda. Dafuq? Stackars mamma råtta, stackars småråttor och framför allt, stackars småråttflickor som kan bli gravida med sina bröder.

2. Har hon Kutterspån? och ull?

3. Hamsterbur.

4. Dafuq gör pojkråttan där?

5. Mamma råtta kan bli gravid direkt efter födsel.

6. "If you want multiple rats…" NOOOOO Alltid ha fler än en råtta.

7. De behöver inte växa upp tillsammans, är de flocksmarta kan de gilla varandra ändå.

8. 18 månader till 2 år? 18 månader är 1 år och tre månader.  Hon har definitivt avlat råttorna sina till döds.

9. Man kan skilja råttors kön långt innan de är 6 veckor?

Och jag trodde jag var noob… Stackars råtts.

💣

PandanNilsson
0

6# som jag sa "jag är inte bäst på råttor"..

Och frästen så menade jag inte att jag inget om rått avel utan mennade att jag inte förstod ord språket^^

Så man måste inte bara "hoppa" på folk för att de inte kan allt, och ja jag kände att du hoppa på mig. 
tack för mig.

Sathalie
4

#8 Jag ser det inte som att hon hoppade på dig utan snarare försvarade dig :)

PandanNilsson
0

Okej, men det var så jag upplevde det. Men nu ska jag inte bli OT och förstöra tråden :P

Ruzicka
2

#8 Åh Gud förlåt! Jag menade inte alls att hoppa på dig! Jag kanske var otydlig i mitt inlägg.

Jag menade, precis som du säger, att det är klart att man inte kan allt. Ingen kan allt, och det är helt okej att inte kunna allt! Bara för att man inte kan något betyder inte att man inte kan vara smart för det.

Jag är jätteledsen för missförståndet. Förlåt. :/

Lamina
0

Det känns ju så lyckat att avla på råttor som är så ovilliga att bli hanterade… Obestämd

Jag förstår mig inte på denhär människan. Vart har hon fått allt ifrån? Jag menar, man brukar ju knappast påstå sig vara expert om man inte läst på om det man påstår sig kunna, och hade hon läst på så hade hon insett hur fruktansvärt fel hon har om allting. Så fruktansvärt deprimerande att sån idioti ens får existera… Foten i munnen

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[morat]
3

Har sett hennes videor flera gånger, förr tyckte jag att hon verkade kunnig och bra eftersom att jag inte precis är duktig på engelska och knappt lyssnade på vad hon pratade om… x) Men nu på senare tid när jag sett videos med henne och tänkt efter och lyssnat på vad hon faktiskt säger så har jag hört hur fel hon har och i denna video är hon ju helt galen som låter hanen vara med både honan och ungarna! Obestämd

Lamina
0

Ja men det är ju just det, att folk som inte "vet bättre" faktiskt tror på vad hon säger. Jag mår faktiskt illa av att titta på hennes videor. Skrikandes

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

mikeiko
2

Kollar man på Youtube är det långt fler som ogillat videon än vi, så det är ju bra. Hoppas folk ser att det är fler tummen ner än upp, samt läser kommentarerna.