(s) Råttjej på 5 veckor
Nu är det bara lilla Askungen kvar som letar efter ett nytt hem ur Disneykullen. Om du vill läsa och se bilder på alla i kullen kan du kolla HÄR, och vill du veta mer om kullen och varför jag fått hem alla dessa småttingar kan du läsa HÄR.
För varje dag som går blir hon mycket mer frammåt och modig. Såfort man går fram till tjejburen blir hon och hennes syster som tokiga och hänger klistrade mot burdörren, springer ut såfort man öppnar. Riktig mysig liten råttis med mycket spring i benen 
- födelsedatum: 27/3-12
- färg, teckning o hårlag: Black, slät, dumbobärare
- kön: Hona
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 10st vid födsel och 10st vid avvänjning
- faderns namn, födelsedatum, vikt: Faderns namn är okänt, hanen är silverad black dumbo, runt 6 månader gammal, vet ej vikt.
- moderns namn, födelsedatum, vikt: hon heter Gin, är runt 6 månader gammal, vägde 270gram när hon kom hit, är silverad blue.
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Askungen kommer från en kull som jag räddade från att bli utslängda i skogen.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Askungen har bara bott tillsammans med sin mamma+ syskon och har där fungerat jättebra med de andra råttorna. Eftersom hon är så pass liten borde det vara väldigt lätt att introducera henne till en ny flock.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Hon är inte reggad någonstans och kostar 100:-, en summa jag satt bara för att dem ska komma till bra hem.
- ort där råttan/råttorna finns: Hon finns utanför västerås i Hallstahammar. Jag kan ordna transport till Västerås, eskilstuna, Örebro, Arboga, Köping, Fagersta (alla ställen runt västerås). kan även ordna transport till stockholm.
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): du kan kontakta mig vi PM, mejla till sofialinnea888@hotmail.com, eller ringa/smsa på 073-57 44 203
- Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst
Åh så fin
#6 ja hon är helt underbar! 
Lite smygförälskad. Synd att jag bor nere i blekinge.
Sjukt söt! ^^ hade gärna köpt henne om jag inte bodde så långt bort…
/Mvh Nova
Kaninerna och råttorna.
htto://novaasv.blogg.se
http://hoppkanin.blogg.se
Hehe #5 ser verkligen ut som Askungen när hon fått sin klänning sönderriven, springer ut i trädgårn och slänger sig ner på stenbänken och gråter, innan hon möter den goda fen. Din söta råtta har verkligen fått rätt namn :) Riktigt näpen liten sak.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"