Bur till dräktig hona
Nu kan jag inte längre försöka förtränga tankarna kring att min hona Gin som de flesta här på forumet hört talas om är dräktig igen, hon är helt klart dräktig… Gin är en hona jag räddat tillsammans med hennes dåvarande kull, och nu är hon alltså dräktig igen.. Hon har gått upp över 100g sen hon kom hem till mig för 2 veckor sen och har en rejäl bebismage. Mitt stora problem nu är att jag måste få tag i en bebis-vänlig bur som Gin kan bo i nu och ett tag framöver. Här hemma nu finns en bur där mina tidigare flickor bor, en bur till bebishanarna och en till bebishonorna+mamman. Jag vill inte att Gin ska behöva föda ungarna tillsammans med bebisflickorna. Och den bur som dem bor i är absolut inte bebisvänlig och skulle hon föda där kommer hon garanterat göra det på sitt favorithyllplan längst upp i buren. Jag vill inte behöva köpa en bur för 1000kr som jag ska använda i ca 5 veckor bara. Det känns väldigt onödigt. Så jag undrar om det finns någon i Västeråstrakten (Västerås, hallsta, Fagersta, Eskilstuna m.m.) som kan låna ut en bebisbur till mig i några veckor? Sorry om texten är virrig, har precis kommit hem från en jobbkväll och är väldigt trött… Med vänlig hälsning, Sofia Larsson

finns ju hamsterburar för ca 400-500 kr på djuraffärer
Eller kolla på blocket, brukar finnas en hel del där i västeråstrakten. Annars så har jag en bur till salu.
http://rattor.ifokus.se/discussions/4f62433cd3b4fd08ba00086e-burar-saljes?participating-3
Kolla om Zickan kan hjälpa till - hon bor ju i västerås. :)
Började fundera vad jag har för burar här hemma men ingen som passar :/
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
#3 jaa jag tänkte kolla med henne och Cosmonita, men tänkte att det kanske finns någon annan här inne som har en bra bur 
Bur är fixad! Ska åka till Cosmonita imorgon och köpa en Dunabur.
Grattis!! Och mailen :D