Vad har du lärt dina råttor?
*Vet inte om det finns en sån här tråd, då sökfunktionen inte är den bästa*
Vad för tricks/saker har du lärt dina råttor?
Än så länge har jag bara lärt Feline att vara rumsren (om det räknas) och nu håller jag på med att träna hennes namn.
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Jag vet inte om man kan kalla det trick, men ja. Mina första råttor Ester och Elly (Ester lever fortfarande) kom ALLTID oavsett situation genom att sträcka ut armar eller ben att klättra upp för.
Såg särskilt roligt ut när de klättrade upp för hela kroppen från fot till axel. 
Det skedde liksom på kommando. xD
Ester kan man kalla till sig. Brukar ropa Ester fast hon förstår nog inte namnet utan snarare tonläget när jag ropar på henne. 
Kul!
Jag ska också lära snurra runt, och att gå på två ben, men det gör jag nog i sommar, och så ska jag lära henne krypa upp fö mitt ben! x)
Mina andra råttisar är så små, så de får vänta med sin träning (ska lära känna dem först ordentligt) :)
#2 Hur långt har du kommit på snurra runt? :) Följer han bara efter din hand eller har han börjat förså själv?
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Jag har lärt mina gubbar att gå på toa. 3 gånger. Varje gång det kommer in en ny krabat i flocken och basjar lite överallt börjar de också, och då måste man lära dem på nytt. >.<
Jag försökte med "snurra runt", men de hade inte ens fokus att snurra runt 1/4 varv utan att få majsen.. >.<
Inkallning kämpade jag med ett tag, och det gick väl sådär (alla kom när jag ropade på en av dem), men det hade definitivt gått om jag inte hade gett upp. Jag får kanske ta upp det igen..
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Snurra runt kan Belle, ifall man snurrar snabbt med handen ovanför hennes huvud, men inte med bara kommando.
Issa har jag lärt inkallning, antingen genom att ropa på henne, eller prassla med en påse. Påsen var enklast att lära in, prasslade-gav godis-prasslade-gav godis. Så det gick snabbt.
Sen kan båda stå på bakbenen, och ge vacker tass ifall man får leda dem med handen :)
Faith kan/kunde snurra runt, stå, vacker tass, puss och början på spela död
Sen brukar jag lära alla mina råttor att om jag tar på deras svans när dom är ut så får dom inte gå längre bort än så :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Sion kan kom hit… ÖÖhh ja… det är nog det… men han lyssnar på sitt namn med… och NEJ självklart… :)
Jag lärde en av mina första råttor att pussa på kommando :) Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde eftersom det var 10-12 år sen ^^,
Men för att hon skulle få en godisbit så var hon tvungen att ge mig en puss ^^
// Stephanie och hårbollarna 
Inkallning gick oxå på vissa råttor :P
// Stephanie och hårbollarna