Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 394 ggr
[Reborn_Råttmamma]
0

Uppdatering ang bölden efter vet.besök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag fick med mig medicin hem mot inflammation. Denna medicin har jag gett Whiskey i fyra dagar inräknat imorse. Jag frågade dumt nog inte veterinären NÄR medicinen skulle verka och bölden skulle sluta växa och försvinna, men i alla fall så har den inte gått ner, utan den är väl lika stor som den var igår, men ärret från förra bölden har ju klart växt isär och bildat en skorpa och jag vet inte om skorpan är större än igår, men jag ska se mer noga imorgon, men det är detta som händer med Whiskey i alla fall och jag är orolig. Medicinen har ju inte börjat verka än då bölden ser likadan ut och sen att det blivit en skorpa från förra bölden/ärret. Ska jag ringa veterinären igen och höra mig för vad dem tycker jag ska göra nu? Hon sa jag skulle ringa om 14 dagar, för att tala om hur medicinen har funkat, men tänk om det blir försent att ringa då? Även om det är många dagar kvar, så kanske jag borde åka in med Whiskey igen? Dock kommer jag inte få råd med något mer än en undersökning igen :( Enligt veterinären var det antagligen en tumör, då varet var grönt och konstigt sist och sen om medicinen inte hjälper trodde hon på nåt åt det hållet med :/ Vad tror ni? Bilden på hur det ser ut lägger jag in här med.

[Ratass]
0

kan du inte hålla dig till en och samma tråd i stället för att göra nya för varje liten uppdatering.

[Reborn_Råttmamma]
1

Det är enklare så. Folk ser uppdateringen bättre och vad stör det dig liksom? Har folk problem med mina inlägg, sluta läsa och gå in här :p Sen var det inte direkt en sån kommentar jag vill ha. Kan du inte ge råd eller annat så skit i det. Man är här inne för att få hjälp.

[Ratass]
2

Mitt råd då, ring veterinären ch fråga när den ska börja visa sig fungera. Har inte hört talas om medeciner mot bölder förut. Kart man ka få hjälp påsidan men ag tycker personligen att sidan bör hållas renare. Att man fortsätter i sin egen tråd ii stället för att skapa flera nya om samma sak så att andra som också behöver hjälp kan få finnas på första sidan. Annars svarar folk i alla dina trådar och missar förmodligen endel va som sägs i de andra.

[Reborn_Råttmamma]
0

Har ingen aning om hur sidan fungerar så… men aa tack för rådet!

[Reborn_Råttmamma]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny bild på hur det är med Whiskeys sår, efter att ha fått bort skorpan och varet och gjort rent… (en flis sitter kvar från skorpan, men ska ta bort den efter jag lagt upp bilden nu) Hålet är mindre än förra gången, vilket är bra, men det är oroande att detta kommer bli som innan, att hålet drar ihopa sig och sen bildas det nytt var och ny böld :/

hus-musen
0

#3 Det är väl inte särskilt konstigt alls, man ger antibiotika mot inflammationer och infektioner.

Förhoppningsvis så hjälper antibiotikan till och ser till att det inte blir en ny infektion, men tyvärr är det så att problemet kan återkomma om man inte får ur allt var.. Ibland kan man känna en hård liten varknöl längst in som ligger och irriterar, får man inte ut den så brukar infektionen återuppstå.

Qui dormit, non peccat

[Reborn_Råttmamma]
0

mm, jo en jag pratar med sa att man verkligen måste vara kliniskt noga nästan. Men hon trodde ändå att det kommer fortsätta hålla på så, att det växer ihopa men bildar en krater typ och så blir det var och en böld igen, då hålet är så stort typ. Men jag hoppas jag kan få bort det helt!