Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1875 ggr
Itchy
0

svart ambk hane bortskänkes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • född :29-10-10
  • slät american berkshire, dumbo
  • hane
  • 14
  • faderns namn, harry potter
  • moderns namn, Darling
  • syfte med omplacering, han har dödat flockledaren, och terroriserat hans söner så pass att de är skräckslagna för honom.
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär,han är helmysig när man lär känna honom, men efter denna incident så ser jag helst att han bor själv då han uppenbarligen inte vet hur man fungerar i flock
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb, han är reggad, & är gratis för den som kan ge honom ett gott hem
  • ort där råttan/råttorna finns örebro
  • PM
  • Om annonsen ska vara låst eller ej, inte låst, men jag orkar inte med onödigt tjafs när jag är fullt upptagen med att sörja min älsklingsråttas alltför tidiga död

You can't spell Bitchy without Itchy

zickan
0

Pratat med uppfödaren om denne kan ta tillbaka?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

mikeiko
1

Oj jösses…beklagar verkligen :( Det här måste vara den mörkaste omplaceringsannons jag nånsin läst T.T

flikka83
0

Han som ser så dundercharmig ut!

Lorita
0
  • syfte med omplacering, han har dödat flockledaren, och terroriserat hans söner så pass att de är skräckslagna för honom

Ja, han gör vad som krävs av en alfahanne, den har bara ett i fokus att egna gener ska överleva.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Itchy
0

#4  så det är ok att döda en annan råtta för att ta över ledarplatsen ???

han är ingen ledare, och kommer aldrig att vara det, han har inte rät karaktär för det

EmelieGustavsson
10

det är väl ingen ide att diskutera varför råttan gjorde som han gjorde, TS är väl såklart ledsen över att hennes andra råtta som dött.. beklagar vad som hände din råtta, RIP.<3

viktigaste är väl att han hittar ett nytt hem tycker jag :)

Lorita
0

det är ett stort R.I.P

Men naturen är tyvärr sådan att kommer en starkare hane så dödar han både motståndare och avkommor för att föra genena vidare. Vad jag vill få fram är att det är en frisk Alfa-hanne som omplaseras och ingen "mördare"

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

EmelieGustavsson
1

han är säkert super go, hade gärna tagit hand om honom men det är tyvärr för långt bort :/ Jag hoppas att han hittar ett nytt hem, för jag tror verkligen inte att han är någon mördare, man kan ju inte välja hur naturen funkar :)

mikeiko
9

#7 Jag håller inte alls med dig, en frisk alfa har inte ihjäl medlemmar i flocken. Bråk, visst, men inte döda. Det handlar ju inte heller bara om den ursprungliga alfan utan även de små.

Jag skulle aldrig våga sätta ihop den här killen med ny flock, inte ens med yngre hanar för en nybildningsflock där han skulle få utrymme att bli en alfa, då han uppenbarligen har grova dominansproblem och bör hållas som ensamråtta. det finns ju alltid en risk för att han upprepar sitt beteende så fort de yngre busar för mycket eller blir stingsliga i tonåren.

hus-musen
6

#7 Du kan inte särskilt mycket om råttor som det låter.  Det där är ingen psykiskt frisk alfahanne. Inte ens i det vilda har råttor ihjäl varandra så länge mattillgången är god och de har tillräckligt stort utrymme att bo på. En råtta som har ihjäl andra råttor och terroriserar övriga i flocken blir utstött och dör om den inte har tur och kan klara sig själv.

Den diskutionen kan vi starta i en egen tråd vid intresse, detta är en annonstråd och vi bör hålla oss till detta.

Qui dormit, non peccat

Itchy
0

som jag nämde i ursprungsinlägget så orkar jag inte tjafsa, råttan han hade ihjäl var min älsklingsråtta Kevin, mitt allt…och jag sörjer honom som om jag hade förlorat en vän eller familjemedlem, och James är ingen bra ledare, därför har han aldrig lyckats ta den positionen i flocken tidigare och att sen terrorisera övriga flockmedlemmar till det stadiet då de sitter ihopkurade & skriker/piper så fort de ser honom är långt ifrån ok (jag behöver nog inte poängtera att han sitter ensam nu)

#7 antingen så kan du nada om råttor, eller så är du ett troll som bara är ute efter att provocera folk

mikeiko
2

Åh nej inte Kevin!!! T.T Fy f******n vad trist att höra! Jättekram!

Itchy
0

#12 tyvärr Gråter jag har inte ord för att utrycka min ilska & sorg över att han är borta…men jag får väl vara glad över att jag har 4 av hans ungar här hemma (vara hans ena son är en direkt kopia av honom)

Otario
0

Men guud, nej!! Han som var så fin.. Jag beklagar verkligen :( Massa styrkekramar till dig från mig och hans döttrar!

/ Emma

Itchy
0

#14många kommer att sakna honom då han var en klar favorit hos många Gråter
du får krama om dom lite extra nu

Otario
1

Det ska jag, absolut! Usch o fy för döden..

/ Emma

Allamej
0

Itchy, jag beklagar din sorg.

Personligen skulle jag aldrig låtit den hanen leva en dag till för han är bevisat galen.

Lorita, läs på om rang inom tamråttor innan du yttrar dig för det där var inte rätt någonstans.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Itchy
0

#17 tro mej, tankarna har funnits om avlivning, och det är inte säkert att det inte blir så, ska höra med en bekant först som häromdagen undrade om jag hade några råttor som behövde flytta…jag fattar bara inte vad som har flugit i honom som fått honom att ha ihjäl Kevin :(

mickro
0

Varför avliva? Han funkar säkert bra som ensam råtta.

Lilith
0

Fy vad hemskt :(
Beklagar verkligen.

Itchy
0

#19 just därför jag gärna ger honom en chans att leva, det gäller bara att hitta ngn som vill ha en ensamråtta

Erika89
0

Beklagar sorgen :( 

Vart bor du någonstans?

Erika89
0

Jag såg nu att du bor i Örebro, jag bor två mil utanför Örebro. 

Jag har länge vart sugen på råttor eftersom jag har haft förr. Men har känt att tiden inte räcker till för två stycken, men om han nu ska leva som ensamråtta så verkar det ju helt perfekt för mig.

Jag ska höra med min sambo vad han säger bara!

Mvh Erika

[Alenzi]
2

#23 Tyvärr är det helt tvärtom, en ensamråtta kräver så mycket mer tid och engagemang av sin ägare än flera råttor gör.

hus-musen
0

#23 Som Alenzi säger så kräver en ensamråtta mycket mer än två råttor, så har du inte tid för två har du defintivt inte tid för en råtta.

Qui dormit, non peccat

Erika89
0

Fast jag har alltid varit sån som vill att mina råttor ska få flera timmars egentid med mig varje dag.. Så han kommer ju såklart vara med mig flera timmar om dagen . 

Men det kanske inte räcker?

hus-musen
1

Råttor är flockdjur, när en råtta inte fungerar med andra råttor så blir människan hela hans/hennes flock. Och en råtta är aldrig ensam länge ifrån sin flock. Jobbar du heltid tex så kan jag inte råda dig att ta en ensamråtta, den behöver mer sällskap.
Att ha en råtta ute från flocken ensam förstår jag inte, det ger ju råttan mycket mer om den får vara med alla flockmedlemmar.

Qui dormit, non peccat

Erika89
0

#27 Jag vet att råttor är flockdjur. Jag vet att jag blir dess flock. Jag är hemma hela dagarna, förutom när jag är ute och går med hunden. 

Men tycker säljaren får välja. Om hon inte känner att det är okej, då respekterar jag det. :)

Itchy
0

#28 du kan skicka ett PM när du pratat med din sambo, just nu så pratar jag med 2 personer som eventuellt vill ta över honom

Erika89
0

# Okej, jag gör så :)

[Parlplattan]
0

jag kan ta honom

Itchy
0

#31 har du läst igenom hela tråden ???

för det är viktigt att förstå att han måste bo ensam & INTE! användas i avel, du får gärna ta honom då ingen annan av de som visat intresse velat ha honom

Ruzicka
10

#31 Jag vill inte lägga mig i egentligen, men jag tycker att det verkar som att du är i väldigt många olika trådar, gamla som nya, och vill köpa..? Varför inte fundera igenom vad du verkligen vill ha först, och sedan försöka fokusera på just det, och inte bara ta det som finns för tillfället? ^^

Jag menar inte att göra någon upprörd, men det är alltid bättre med ett genomtänkt köp än ett impulsköp. Glad

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[Ratass]
0

#31 om du nu är allergisk så ska du verkligen INTE ta hem fler råttor. Har märkt på flera personer som redan är allergiska att bara en till kan få det hela att rinna över.

Erika89
0

Hej!

Förlåt att jag inte har hört av mig!

Jag kan ta honom bara jag har hittat en bur.
Jag hittade inte vart man skickar PM har inte varit på iFokus så länge :P

Just nu är jag inte hemma i Örebro, utan är i Malung, men kan komma nästa helg och hämta honom om jag har hittat en bra bur och allt sånt.

Mvh Erika

hus-musen
0

#35 Gå in på personens sida och välj kontakta mig ;) Så kommer det fram där du kan skicka meddelande! :)

Qui dormit, non peccat

Erika89
0

Tack :)

Itchy
0

*putt*  det blev tyvärr ändrade planer, så han finns kvar om ngn vill ha honom

Itchy
0

denna kan tas bort eller låsas då James flyttade till sitt nya hem igår