konstiga saker i pälsen aom ej rör sig.
skulle vara tacksam om någon kanske viste vad detta är. mina killråttor dem har alltid flåtig päls även fast jag badat dem men mina flickor har inte det så. men killarna har typ små röd/bruna saker som sitter i hela pälsen. men dem rör sig inte alls. om man tittar på den så ser det bara ut som små platta hudflagor men där är hur många som helst. Vad kan detta vara? jag har haft löss och sånt innan men detta är inte alls som sånt…
Smutts :-). Hanar får det lättare då de kissar mer på varandra. Men även deras testroston kan ge gult i pälsbottnen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
okej, men det är inte bara i pälsbotten. där sitter liksom på bälsstråna också. om man har den i knäet så har man fullt av sånt på byxorna eller tröjan. Är det också smutts?
Smutts som lossnar. Mjäll. Hanar brukar vara så feta, så testa diskmedel när du tvättar. Brukar hjälpa.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
okej, tack för svaret! :)
Det gula i pälsbotten på hanar flagnar och sätter sig i pälsen på pälsstråna som sen hamnar på kläderna.
Det har mina råttor med ^^
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Ja mina med, jag tvättade dem med galltvål och skrubbade med en tandborste. Då blev de fina ett tag iaf :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
Snusk gubbar! Tacka vet jag mina fyra fina flickor.