Hon åt min lera!!
Idag satt jag i mitt rum och hållde på men lera. Då kom Strumpan och tog en lerbit och sprang iväg in under sängen.När jag tillsist hittade henne hade hon ätit upp leran!! Även om det inte var så mycket lera hon åt är jag jätte orolig hon värkar liksom jobba med käkarna och tungan det värkar nästan som om hon ska kräkas snart en jag vet ju inte.Eftersom det här är mina första råttor så vet jag inte vad jag ska jöra. Vad dum jag var som inte fattade det att dom skulle ta leran och undersöka den när dom var ute.
Men vad ska jag jöra ska jag bara låta det va eller måste jag göra något?!! 
visste inte var jag skulle lägga det men jag la det här
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Vad är det för lera?
Prova att ge en liten skvätt mjölk eller något (det rekomenderas ju till människor när de fått i sig något giftigt/ohälsosamt)..
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Kol kan man väl ge också?
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Vad är det för lera, vad innehåller den?
Råttor kan inte spy så det lär hon inte göra iallafall.
// Lise
When nothing goes right, go left!
leran heter FIMO LERA
jag har inte kvar förpacknigen så jag kan inte se vad den innehåller
men jag ska prova att ge lite mjölk
ska jag ge mjölken på något speciellt sätt eller ska jag bara sätta in en skål ?
Mvh RåttanElin 
Är hon inte van vid mjölkprodukter kan hon bli dålig i magen, så var lite försiktig med det.
Jag hittade ingen vettig info när jag googlade, bara att det innehåller något plast liknande vilket inte är farligt iallafall. Håll koll på henne ifall hon ändrar beteende eller något.
// Lise
When nothing goes right, go left!
okej det ska jag göra 
Mvh RåttanElin 
detenda ja hittade på fimo förpackingen var " with natural based substances" så kanske itne är så farligt då? :S Lär nog inte vara nån fara.
Den leran måste vara gift fri annars står det på förpakningen om man inte ska låta barn hantera den, hon kanske tykte att den hade mysig konsistens, eller så kände hon kanske att den innehåller någon nyttig mineral.