orolig för gnagmani efter operation!!
Babsan opererades ju idag för hennes juvertumör. Hon sover och sover. När hon väl är vaken så dricker hon,äter och gnager som tusan på sitt trähus! Alltå hon gör knappt nå annat än tuggar på huset. Kan det vara för att hon är groggy och rastlös? För att hon har ont och är stressad? Blir orolig för så mycket hon gnager vilket hon i vanliga fall knappt gör.
Hon gnager så frenetiskt att hon halkar ner och ligger ner helt och gnager. Tog ut huset för det känns så fel. Hon kommer ju stressa sönder sig eler tänker jag fel? Hon får ävek ryck ibland som om hon har ont. Ush jag blir så orolig..
har du fått något smärtstillande till henne? Min tös opererades i fredags och vi fick smärtstillande att ge i två dagar…. men det behövdes bara en dag. Det kanske blir värre/jobbigare för henne om du tar ut huset :S att hon inte har någonstans att göra ev med sin.. smärta eller vad det är… "//
Jag fick inget alls. Bara en varmvattenflasa och så sa de att ja skulle köpa koksaltlösning om det började vara i såret
Är det ingen här som känner igen detta? Hennes ögon börjar bli grå där det annrs är blått..

Låter inte ett dugg bra, stereotypa beteenden kan utvecklas om djuret eller människan är sjuk, under stor press, mycket smärta mm.
Qui dormit, non peccat
Så vad ska jag göra? Ta bort det och hon får lida utan att gnaga? Jag vet inte vad jag ska ta mig till

Uppsök veterinären igen, något är uppenbarligen fel. Att ta bort huset kan göra så att hon bara flyttar manin till något annat.
Qui dormit, non peccat
Jag tycker att det låter som om hon har jättejätteont :(
Åh fy f*n vilken natt..
Jag blev hysteriskt ledsen igårkväll för jag kändew verkligen att hon kommer dö under natten.
Jag tog bort huset, hon ligger då helt utmattad ett tag och börjar sen åla sig fram, ÅLA sig fram! Åt random håll och jag tror hon inte visste vart hon skulle göra av sig själv pga smärtan. Lägger upp en tass och huvet på burbottenskanten och halkar ner bara från den ca 4 cm. Hon fick dessutom små kramper också. Ingen kul syn..
Hon fick en massa kökshandukar och fleecefiltar att ha son ett bo istället, då låg hon helt stel och gnagde på dem istället. men det kändes ändå bättre att hon kan ligga helt stilla och inte förbruka hela sin energi på att slita loss trä!
Två varmvattenflaskor fick hon ha under boet och så fick jag mata henne med äggula, proteinrik mat och ge henne vatten på flaska då hon var för slut för att gå till skålarna själv.
Satte klockan på ringning och tre gånger under natte nhar jag gått upp för att byta ut vattnet i värmeflaskorna och få i henne något att äta och dricka.
Just nu ligger hon och sover på huvudet vilekt jag tycker är positivt. Medan jag själv har helt uppsvullna ögon och en väldigt stel nacke! Han inte rört mig en inch från hennes sida inatt..
Så här nära låg vi hela natten <3

Har du kontaktat veterinären?
Qui dormit, non peccat
Nu har jag ringt runt till strömsholm, skickade vidare mig till köping, som ingen fanns där, ringde till roslagstull sa det att juvervävnader är smartsamma operationer och frågade vilken smärtstillning jag fått, ja inget alls fick jag, de blev bra förvånade och sa att ja skulel ringatill strömsholm igen då om fråga om det iaf.
ringer upp strömsholm och säger det roslagstull har sagt, får vänta aslänge i telefonen för hon ska hämta veterinären som visade sig vara i operationsrum precis då. så hon skulle skriva på ett recept med nån smärtlindring som kanske komer fram under dagen elelr efter fyra.
och om det var en miss ja det kunde de såklart itne svara på.
F*n vad pissed och upprörd jag är just nu!
Så till er alla som ska operera på strömsholm KRÄV smärtlindring!
Alltså anmäl. Det är ju helt sjukt och MÅSTE vara en miss, särskilt med tanke på vad de sa på andra ställen, samt hur de reagerade.
Djur ska inte behöva lida för veterinärers negligens!
Men stackars lilla vännen då. Lider med både dig och henne. Hur kan man bara glömma att skriva ut smärtlindrande efter operation? Det borde ju om något vara självklart.
💣
#12 jo jag hade väl tänkt det om hon itne klarar sig iaf :/
#13 jo de på roslagstull sa ju att det var självklart så :S
Nu så har iaf receptet kommit, gick till apoteket här och skulle ta ut, "nä det här har vi inte hemma" -.-'' oh you dont say!! Sa åt dem å ringa till närliggande då för å se om de hade det, så det blev en tur till avesta 1 ½ mil bort för tt hämta ut det. Nu så har hon fått i sig det. Ska vänta en stund nu för att se om hon blir piggare så hon kan börja äta igen.
Köpte barnmat, spagetti med köttfärssås, det dög bara om jag hade det på fingrarna, min lilla stumpa :(
Åh lider med er båda.!
Hoppas hon blir bättre nu då!
Det hoppas jag också. Blir drygt att vara uppe i natt med och sen åka och jobba imorgon. Hon får följa med så jag kan ha kolla på henne och hjälpa henne att äta och dricka.
<3 Skickar styrkekramar och massor med tankar till er och hoppas att allt blir mycket bättre!
Ligger i sängen bredvid henne nu. Lite knaster och ploppande borde väl ändå vara positivt..
Hon känns aningen uttorkad när man drar lite i skinnet och hon dricker ju knappt. Tror ni man skulle kunna ta en sån där spruta/pipett och tvinga i lite grann som när man medicinerar?

ja det kan du om hon inte vill dricka. Ge henne sånt som innehåller mycket vätska oxå, melon och liknande är jättebra.
Qui dormit, non peccat
Och massor med smaskig gurka :D
Hon ratade gurkan :/ Så tar väldigt lite i sprutan å får trycka i henne en gång i timmen eller varannan om jag inte ser att hon dricker själv förstås.
Tycker hon har blivit liiite piggare nu. Öppnar jag buren så är det full fart och springa ut och lägga sig under mina täcken i stället. Hennes två döttrar har fått vart ute på sängen också och hållt henne lite sällskap.

Se till att hon inte rör sig mycket alls, för att hon ska läka bra så ska hon ta det lugnt och inte vara för aktiv åtminstonde nu de första dagarna.
Qui dormit, non peccat
Näe det förstår jag, hon springer bara ut ur buren och in under täcket för att få ligga där och sova i stället. Det tycker jag inte gör något.

Oki, fick uppfattningen att hon är aktiv när hon är ute :)
Qui dormit, non peccat
Majsvälling med spruta tycker jag är det bästa när de inte får i sig nog med vätska/mat själva. Då får de ju i sig både vätska och bra näring i ett.
det har jag ju faktiskt hemma också :o thanks!
Fy sjutton så trött man är *ultramegagäsp* Vaknade för en halvtimme sen av en mycket energisk Babsan som i protest för att inte få komma ut ur den lilla sjukburen, sliter och drar in min sarong som jag lagt över buren och sliter den i stycken.. Släpper ut henne på sängen men då går hon och väcker sambon. Jag får helt enkelt ta och gå upp sex på morgonen för att släppa ut henne och de andra på golvet ute i köket. Så nu sitter jag här på köksgolvet insvept i filt och täcke för att det är så kallt i köket och jag vill ha koll på henne utifall de andra är dryga på na eller om stygnen skulle gå upp. Hade ändå inte kunnat somna om, om hon var här ute själv. Känns så jåkla skönt nu att det värsta är över. Fyra droppar smärtstillande var allt som behövdes och en massa uppassning. Såret är varken rött, blodigt eller varigt. Ögonen är klara och stora och blå. Allt är som det ska vara.
Vad skönt att det gick bra för er.
Så skönt att höra, jag är dock fortfarande asförbannad på veterinären å dina vägnar.
Ja samma här. Ska ta reda på vart jag ska vända mig för en anmälan
usch och fy för vetrinären :( blir så ledsen när jag läser din historia men är glad att de gått bra tillslut ändå. Man tänker att man kan lämna över ansvaret till vetrinären men det kan man bevisligen inte i många fall. Man måste kunna och veta så mycket själv så man kan ställa krav på dem….
#32 nä precis, jag kan ju inget om operationer, det enda jag fått höraav dem är att det är en väldigt enkel operation så då lär det ju inte vara några svårigheter efteråt täntke jag. :/