Smådjursklinik i västerås?
Upptäckte en löst sittande knöl på ca 2 cm på Babben, den sitter i ljumsken och satt så fint att man missat den.
Tänkte höra med er från västerås eller i omnejd vilken veterinär/klinik ni gått till för att få knölar bortopererade. Jag känner att jag inte vill vänta på att den ska bli större utan vill få bort den snarast.
Tror inte veterinären här kan så mycket om råttor egentligen så litar inte på att hon tar bort den rätt. Så ge mig tips! Kommer ni ihåg vad det kostade så skriv gärna med det med!
*tass*
Berätta gärna hur det går! lycka till
Putt
Jag vetinte var det går att operera men ring runt och fråga.
Västerås Smådjurs klinik (ligger på skijlebo) 021 - 41 10 86
Västerås smådjurmottagning (ligger på oxbacken) 021-184940
Västerås djurdoktorn (Ligger i hammarby stadshage) 021 - 419 419
Och sen finns ju Strömsholm väldigt nära och där borde dom operera. Tror även smådjurkliniken här i Västerås gör det då dom hör ihop med strömsholm
Jag blir ofta rekommenderad till Djurkliniken i köping att dom är bra på små djur. 0221- 716 09
jo hon opererar säkert här hemma med men täntke mer på vad ni har för erfarenheter av veterinärer. Vilka ni själva tycker känns bra och kunniga. Tvivlar på att hon nånsin opererat ett smådjur här
#5 vem syftar du på?
jag är från norberg så karin danieli.
Ende av de två som inte är att rekommendera på operation är västerås smådjursmottagning på oxbacken.
Resten är helt okej att operera smådjur hos.
Men köpings djurklinik är bättre än de i västerås. Men både djurdoktorn och västerås djurklinik är okej. Både har opererat smådjur förr. Mina djur iaf. Men personalen byts ibland.
Dock tror jag strömsholm har varit det bästa alternativet. Liten bit att åka dock: http://stromsholmdjursjukvard.se/
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Strömsholm är inga problem för mig att åka till. Vill ju att Babben hamnar i bra händer så då är det värt.
De knölar som sitter "lösa" vad är de oftast? Fettknöl?
Jag va på Köpings djurklinik en gång va iofs inte någon operation de gällde då men jag tyckte inte att dom verkade så bra. Men de kanske dom är va rätt länge sen jag va där.
Jag har inte heller opererat på köping. Men fick bra bemötande och kunnig som kolla min råtta. Men det är inte alltid samma personal igenom alla år som går. Så det kan ju ändras. BAra ringa och kolla deras kunskaper.
Jag har aldrig fått bra respons från köping när jag vart där, med varken råtta eller katt :(
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag åkte också till Köping i somras när jag misstänkte en tumör på en av mina honor, eftersom jag fått förslag på dem.
De kändes väl inte direkt dåliga, men inte heller pålitliga. Jag åker hellre någon annanstans.
Jag kommer fortsätta följa den här tråden med stort intresse, då jag själv inte riktigt hittat någon som jag vill ska operera mina sötnosar den dagen det kommer behövas.
Jag har aldrig opererat någon råtta, men för rossel åkte vi till Djurkliniken här i Västerås. De verkade inte kunna mycket om råttor. Hon pratade först om att separera Issa och Belle så att Belle inte skulle smitta Issa med sitt rossel, men där sa jag nej. Sen googlade hon hur länge de kunde få Vibranord och lite andra småsaker…
Men som sagt, operationer har jag inte vart med om där. Att åka till Stockholm känns som en säkrare idé. Kommer inte på just nu dock vilken klinik man brukar rekomendera. Finns är någonstans på sidan iaf :)
Åk till sthlm kanske?.
Ahlbergs i Stockholm är fantstiska på råttor. De har haft råttor själva och har väldig respekt både mot djurägaren och patienten - något man inte upplever på alla ställen när man kommer in med en råtta.
Vi var där idag och kastrerade vår Sam, vilket gick snabbt och smidigt. Inte samma sak som att operera bort en tumör kanske, men något är det väl ändå värt? ;)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Ja ahlbergs är ofta rekommenderat som rått veterinär. Själv varit där ofta när jag bodde i sthlm. Finns flera i sthlm som är bättre än västerås
Nu har man ringt runt till väldigt många veterinärer, hedemora, falun, norberg, strömsholm och västerås för att få höra vad de har å säga. Slutade med att veterinären här hemma i norberg får ta en titt på henne, göra en utvärdering och så får hon skicka det till strömsholm.
Fick tid för undersökning på måndag så får se hur det går.
Undersökningen givk väl bra, Babben höll ut någelunda länge innan hur började åla sig :P Känns opererbar fick jag som svar. Tyckte hon var rätt otrevlig. Hon fattade liksom itne varför HON skulle kolla den och så skulle ja operera den någon annanstans, hon har dock inte syrgas så hon hade itne velat göra det ändå. Men fråga mig i smått snäsig ton, ja men vad vill strömsholm veta då?
Hur ska ja veta det hur de bedömer en eventuell tumör? :S Det borde väl veterinärer veta själva vad de ska kolla efter?
Sen så komerm det fram att hon itne har en fax ens! Så jag måste själv skicka in det här papperet som strömsholm sa att de itne tar emot från privatpersoner utan att veterinären ska skicka in.. Gah! Lite småpissed blir man allt. Så ska ringa till strömsholm igen, västerås och falun och se om jag får boka tid någonstans..
Drygt när de är otrevliga och inte helt vet vad de håller på med. Jag ska kontrollera en råtta i morgon hos Joanna. Kan försöka komma ihåg att prata med henne om hennes kunskaper att kolla tumörer på råttor och om hon gjort någon sådan operation innan.
Annars är det djurdoktorn i västerås som du kanske kan prata med?. Varit där väldigt mycket med hund och iller. De har kastrerat iller som gick riktigt bra och de är väldigt trevliga. Ende negativa är att de säger en tid och man får sedan vänta i ett rum på upp mot en timme innan de har tid med en.
#21 ok, ska kolla upp djurdoktorn då för nummer och så. Vet du hur mycket de brukar ta på ett ungefär för knöloperationer, om du nu har gjort nån sån?
#20 Falu djursjukhus skulle jag inte rekomendera, som klinik. Men dom har en väldigt bra veterinär där som verkligen förvånade mig med sina kunskaper sist jag var inne. Marianne Mellgren heter hon. Opererar gör dom och söver med gas, men man får nog be om att dom ska sy extra stygn så det håller.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Ringde till djurdoktorn i västerås nyss, de hänvisar till roslaagstull eller strömsholm i stället då de helst inte opererar på smådjur.
Ringde igen till strömsholm och tjatade till mig om att få skicka in remissen själv. Får se när de ringer upp en sen då.
Nu har de ring tillbaka och jag fick en tid den 25, alltså på onsdag för operation. kl 08,40. blir att gå upp tidigt då det tar lite mer än en timme dit >.<'' Så nu ska hon skämams bort ännu mer min lilla snutta! Hoppas allt går vägen
Nu så är vi hemma igen! Babsan är opererad och mår "bra" :P Veterinärerna tyckte hon var pigg men oj så groggy hon är lilla gumman, vinglar och far och gör kullerbyttor. Äter och dricker gör hon iaf :)
Tycker de var alla jättetrevliga på strömsholm och de trodde nog att det var en juvertumör.
Priset för hela kalaset då för den som är intresserad
narkos 265
undersökning 400
operation 615
medecin/materiel 65
så 1345 blev slutsumman, helt klart värt enligt mig :)
Slänger även upp en bild på knölen
skönt att allt gick bra!! =)
Fortsättningen finns i tråden orolig för gnagmani efter operation