Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 2839 ggr
Gia91an
0

Gwennies Bebistråd :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det en dag kvar tills min fina flicka Gwennie är beräknad att få sin första kull… Jag har lovat Virkan att lägga upp en bebistråd så nu gör jag det ;)

Hon har gått upp typ 70 gram sen jag köpte en våg i dag tio av dräktigheten. så nu är hon heeeelt enorm! Det ska bli så spännande att få träffa mina nya små änglar!

här är en bild från igår :D

Gia91an
0

Här är en bild från idag med :) Jag tycker hon är större bara från dag till dag nu^^

Virkan
0

Åhh, vad spännande! Nu är det bara bebisarna som fattas! :D

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

IzaEleonora
0

tass :D

Fjordell
0

Tass! Glad

Gia91an
0

2# Jaa det ska bli jättekul! :D

Imon som sagt så ska de komma enligt almanackan, får se vad flickan säger om det… Hade henne ute innan idag för att ta bild och väga… och hon var tillfreds och trevlig… ^^ Ploppade och myste.. :P mycket trevlig kvinna är det ;)

Här är för övrigt en bild på hela henne för några månader sen…

Fjordell
0

Åh, vad fin hon är! Är det en planerad kull? :)

Gia91an
0

Yep, mycket planerad :D

IzaEleonora
0

Hur ser pappan ut? :D

Gia91an
0

Han är en blue hooded bild kommer :D

Fjordell
2

Åååh.. Det kommer ju bli alldeles underbara bebisar! *Kär i både mamman och pappan*

Gia91an
0

Och en till^^ min goshög!

Gia91an
1

Ja de är verkligen vackra, underbart snälla och helt otroliga… jag är redan kär i bebisarna!

IzaEleonora
0

Åh ska bli så spännande att se hur de små kommer se ut :D

darkness
0

Tass Skrattande

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Virkan
0

Har det kommit några bebbar än? :D

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Gia91an
0

Nope inte än… Satte ju min nedräkning på 21 dygn, kom just på att det kan dröja typ två dagar till… haha jag kan knappt vänta! xDD

Virkan
0

Ja just det, men de kan ju komma typ ikväll eller inatt! Feline har 4-6 dagar kvar, kan knappt vänta!

Gia91an
0

Nej men precis, visst är det spännande? xDD

Ruzicka
1

Åh vilka vackra föräldrar! Lycka till när bebisarna kommer! :D

(tass!)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Gia91an
1

19# Tack, ja som sagt, vackra och mycket trevliga! :)

Kände på magen liiite försiktigt nu för en stund sen, och det rörde sig som tusan i magen på henne! :D

Tycker bebisarna kan komma nu… xDD

Virkan
0

#20 Åhh, vad kul, då kanske de kommer inatt ändå? Vad fina färger föräldrarna har :)

Gia91an
0

WIIIIIIE! Nu ni! Nu har vi bebisar i huset… Jag kollade in i buren och såg typ 5 stycken! Få se om denna uppskattning stämmer sen när mamma råtta går från boet för att äta… Alla såg ut att röra på sig i alla fall… och Gwennie ser pigg och glad ut!

Braun
0

Tass!

Crapsurraren
0

åhhh :D BEBISAR!!! :D

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

Gia91an
0

Nu har jag räknat till 8 stycken… jag tror att det fortfarande håller på så vi får se om det kommer fler :P

Virkan
0

Åhh, grattis!! :'D

Virkan
0

Hur gammal är lilla söta Gwennie? :3 Och pappan? Båda är såååå vackra!! <3

Swadika
0

tass :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Gia91an
0

Gwennie är ett halvår och Sion är snart ett år… ^^

Gahich
0

tass Glad

Gia91an
1

Jag ska ta lite bilder på bebisarna så fort jag kan… försökte innan lite med min mobil men jag tror hon blev stressad av det så tänker vänta lite tills hon är van vid ungarna så att säga… ^^ Vill ju inte något ska skada varken mamma eller bebisar!

Har för övrigt hittills bara sett svart eller rubinögda bebisar… ^^ ja eller, det ser ut som om det kan dölja sig det där bakom ögonlocken ;)

Här kommer iaf en bild som jag lyckades ta lite snabbt, men den är inte så bra… och massa blodig… men ja… det är ju så det är xDD

Fjordell
0

Aaaaaaaw! Nååå, grattis! Gud vad kul Skrattande

Gia91an
0

Det känns verkligen jättekul! Jag har inte sett några dödfödda heller… känns bra! känns liksom bra med en lyckad förstakull, och hon verkar vara en bra mamma hittills… ungarna har rejäla mjölkband på magen!

Virkan
0

Ojojoj vilka små korvar!! :D

Crapsurraren
0

Blev det 8 totalt? :) eller blev det fler småkorvar

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

Gia91an
0

Alltså, jag vet inte riktigt… Jag har liksom låtit henne vara ifred för att inte störa… eftersom jag inte sett några döda eller så så har jag tyckt att jag inte ska röra dem liksom. jag har räknat till åtta st, men det kan vara fler under henne… :P så minst åtta :P tänkte jag ska kolla närmare sen när jag ger dem mat^^ hoppas på att hon går iväg då^^

Gia91an
0

Haha nu lycksades jag räkna igen, nu är det nio stycken, men det kan ligga en underst i högen!

Ratlings
0

Vad var planen med parningen? Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Gia91an
0

38# Trevliga individer mest ^^^Båda föräldrarna är helt otroliga i temperament tycker jag… och jag ville föra vidare det…

sen råkar båda vara väldigt fina och det gör mig inget xD

Ratlings
0

#39 Okej, hur är hälsan i släkten/på individen? :)

// Lise

Gia91an
0

på Sions sida ser det bra ut, Gwennies vet jag inte…

Ratlings
0

#41 Okej! 
Fina föräldrar och lycka till med kullen! Skrattande

// Lise

Gia91an
0
Virkan
0

Mer bilder? :D Hur många pojkar och flickor är det?

Gia91an
1

Haha du läste mina tankar Virkan!

Eftersom Gwennie är väldigt beskyddande mot sina bebisar så kan jag bara komma nära dem när hon får mat xD men nu har jag tagit lite bilder iaf :)

Jag har inte könsbestämt dem än utan tänker vänta några dagar till innan jag gör det…

Det är nio stycken, 8 stycken av dem är hooded, antingen blue eller black. En unge har en "dålig hood" så jag tror det blir variegated.

Jag ska ta fler enskilda bilder på dem när jag könsbestämmer, men nu får ni ha tillgodo med gruppbilder!

Ledsen om det är dåliga bilder, men jag har ingen bättre kamera…

Gia91an
0

och en till :)

Gia91an
0
Gia91an
0

Sista bilden för nu ^^

Virkan
0

Nämen små sötnosar! Kul att man ser teckningen, mina är bara rosa än så länge.. Jag tog en bild och på bilden tycker jag mig skymta några hoodisar, om man änns kan se teckningen så tidigt - jag kanske inbillar mig! :D

Gia91an
0

Man såg teckningen på mina redan första dagen, även om de inte fångades på bild, så det är väl möjligt att du ser hood på någon? Din mamma och pappa var båda hooded också va? :)

ÅH! man kan se den som jag tror är variegated (om det nu heter så)högst upp i vänstra hörnet på bilden längst ner :P

Ratlings
0

#45 En dålig hooded blir inte automatiskt varigated. Det blir en hooded mm. Glad

// Lise

Gia91an
0

Uhu där ser man, man lär sig ju något nytt varje dag… ;) Det är ju därför det är så bra att ni finns ;)

Virkan
0

#50 Ja, båda föräldrarna är hooded, tror alla blir det… Ska bli kul att se!! :D

[nadvard]
0

Grattis till bebisarna!Skrattande Så söta de är

Gia91an
0

54# Tack :) Det ska bli kul att se dem växa upp :D

53# många blir det nog iaf… :D jag tycker det är lite synd att jag fick mest mörka bebisar dock… hade varit kul att få några med Gwennies färg med… men men, sånt är livet… vet ju inte vilket som är dominant men det är säkert det mörka… xD fina är de dock så det skriker om det! ska bli kul vilken nyans det blir… några är lite ljusare ju^^

Virkan
0

#55 Det låter ju logiskt att det blir mest blåa i din kull, eftersom den är mörkare..^^

Jag tror att alla i min kull blir Agouti, eftersom pappan är det, och mamman är Black, då är ju Agouti den dominanta färgen (fast jag vet ju inte vad dom har för färger bakom sig, dvs om Koda - pappan - bär anlag till Black blir det ju några svartisar i kullen i sånna fall). :)

Man kan se teckningarna på mina, utan kamera så att säga, och alla verkar vara mer eller mindre hooded :)

Gia91an
0

HAHA! Gwennie har dille på att boa alltså… -.-' detta mötte mig i morse… xD

Gia91an
0

Nu är alla bebisar vägda och könsbestämda! Nu är min våg inte så superkorrekt men det är iaf på ett hum! idag är de för övrigt 6 dagar gamla!

Här är bebis nummer 1!

en flicka på 42 gram!

Gia91an
0

Nummer 2!

pojke 40 gram

Gia91an
0

Nummer 3

Flicka 32 gram

Gia91an
0

nummer 4

pojke 42 gram

Virkan
0

#60 Hon hade ett fint mönster på ryggen! X) Tre små bollar… :)

Gia91an
0

nummer 5

pojke 35 gram

Gia91an
0

Nummer 6

pojke 32 gram

Gia91an
0

nummer 7

pojke 33 gram

Gia91an
0

nummer 8

pojke 37 gram

aka "fläcken" omöjlig att ta bild på, rör sig heeeela tiden xD

Gia91an
0

nummer 9

pojke 33 gram

Gia91an
0

flickorna tillsammans!

Gia91an
0

alla pojkar tillsammans!

Gia91an
0

Allmän bebishög!

Gia91an
0

62#

Jo hon stannar nog här om hon visar sig trevlig ^^

novaasv
0

aaw, så sööta! :'D

/Mvh Nova

Kaninerna och råttorna.

htto://novaasv.blogg.se

http://hoppkanin.blogg.se

Lurvas
0

Grattis! Jätte söta.

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Gia91an
0

72 och 73#

Tack, ja visst är de^^ de är så söta när de piper och har sig^^

Sathalie
0

Finast bebisar, snygging ;)

Jag kanske också blir med pinkisar inom en framtid ;) Då får du komma hem och vara barnmorska.

Gia91an
0

75# Haha ohja^^

KastKatt
3

ÅH DE ÄR SÅ FINA ATT JAG SMÄLLER AV!

*Lider av AKUTråttbehov*

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[nadvard]
0

#77 Förstår känslan Skrattande

Virkan
0

Vilka tjockisar du har xD

darkness
0

gud så sööta :* åå vänta bara tills de blir lite äldre eller nu kanske t.om så kommer de tutta på dina fingertoppar ^^

jag låter sjuk kanske xD

Gia91an
0

80# haha nejdå det låter inte alls sjukt^^ Haha de är dubbelt så stora idag från i förrgår! :)

darkness
0

#80 hihi så bra då ^^ ååh du får lägga upp mer bilder på dem :D

Gia91an
0

Jag ska lägga upp bilder om några dagar… ^^

emmajensennn
0

#67  Min favorit!  Btw, bara jag som reagerat på mönstret? (la till öga, framtass för att förtydliga ;) )

You can't make a rainbow without a little rain

Gia91an
0

Haha OJ! det har jag inte sett alls!" men gud vad kul!

emmajensennn
0

#85  Tyckte också det var kul! den råttbebisen är min andra favvis ;)

darkness
0

#84 hahaha gud så sött xD

Gia91an
0

OOOH! Imon ska jag ta ut bebbarna och fota igen!

Såg innan att minst 4 av dem är agoutis! Helt otippat^^

Men det känns riktigt kul att ha lite större variation^^

[nadvard]
0

Jag dör nästan så söta som de är!Skrattande

emmajensennn
0

#87  Visst är det :D Var bara tvungen att visa det ;)

Sathalie
0

måste lägga upp nya bilder snygging. <3 Så jag får se min blivande bebis!

Gia91an
1

Jag och min sambo har nu valt tema på vår första kull… :) Eftersom vi är totala Stargate-nördar så kommer vi döpa bebisarna efter Goauld'er!

Så här är vår fina Agouti hooded hona

som vägde 45 gram dag 11

Nirrti

Sathalie
0

awwww

Gia91an
0

Nu har tydligen Rif bestämt sig för att inte funka med att ladda upp bilder… så jag återkommer så fort det går igen^^

Sathalie
0

haha dumma -.-

Ruzicka
2

Tek-mate Nirrti och Nirrtis bröder och systrar! Vi får hoppas att de inte försöker ta över världen. Fast då tror jag iofs att alla här välkomnar våra nya ledare med mycket gos och godis.. ;)

Gia91an
0

Agouti hooded hane

dag 11 vägde han 50 gram

Sokar

Gia91an
0

Agouti hooded hona

dag 11 vägde hon 45 gram

Henne tänker vi behålla :D

Osiris

Gia91an
0

Black hooded pojk

dag 11 vägde han 50 gram

Tingad

Baal

Gia91an
0

Aguoti hooded hane

dag 11 vägde han 45 gram

Apophis

Gia91an
0

Black hooded pojk

dag 11 vägde han 43 gram

Han stannar förmodligen här

Heru-ur a.k.a Lillen

Gia91an
0

Agouti hooded hane

dag 11 vägde han 48 gram

Cronus

Gia91an
0

Agouti hooded m.m hane

dag 11 vägde han 48 gram

Han kommer stanna här :D

Ra a.k.a Fläcken

Sathalie
0

Just nu är nog Apophis min favorit ;D

Gia91an
0

Black hooded hane

dag 11 vägde han 47 gram

Anubis

Gia91an
0

Så! där var nya bilder på allihopa… :)

Nu väntas det bara på att de ska öppna ögonen och börja visa personligheter^^

104 ja visst är han fin?

Sathalie
1

Apophis och Anubis är favoriterna ;D

emmajensennn
0

awwww :') ♥

Ruzicka
0

Är det Sokar eller Heru-Ur som hade en råtta på ryggen i #84?

Ra och Baal tyckte jag var finast. Fast Osiris var vacker hon med.. En av mina gubbar heter faktiskt också Baal på stamtavlan. ^^

emmajensennn
1

#109 Den i inlägg #59 ;) Pojken :P Är även i inlägg: #97 (Sokar)

Gia91an
0

Jag tycker de är riktigt fina allihopa… även om jag kanske är lite partisk… Haha… fast jag har ju typ favvosar redan nu^^

Osiris och Baal tycker jag är riktigt fina…

För övrigt… idag är dag 14 och de har öppnat ögonen… en del hade redan öppnat lite i förrgår, men vad jag sett nu så är allas öppna… är så sjukt bedårande! De springer runt och upptäcker buren…

Gwennie tycker de är skitjobbiga för hon vill ju vara ifred från diandet ibland… men nu SER de ju henne och följer efter henne! Dumma barn!

Gia91an
1

För övrigt har jag upptäckt en liten förändring i Gwennies beteende som jag tycker är intressant och positiv…

Hon har ju verkligen varit en toppenmamma! Hon klarade födseln suveränt bra… inga ungar dog… Och hon ammade dem HELA tiden… det var typ tio minuter per dag som hon gick ifrån bebisarna…

MEN hon vart ju lite vaktig.. och bet mig om jag kom för nära… Missuppfatta mig inte nu… jag tycker inte det GÖR något… För vem ska vakta dem om inte hon? Och det märks liksom att hon vart så fäst vid bebisarna… Så har det inte varit med min tidigare kull… (Tusen år sen)

Men nu när de öppnat ögonen får jag gärna klappa bebisar i buren trots att Gwennie är där… Och på något sätt känns det endå så sjukt bra…

Vala har ju varit en jätteduktig barnvakt också… Hon har faktist suttit i buren med Gwennie under hela tiden… Jag tyckte inte det var ett alternativ att flytta Vala då hon bara skulle bli olycklig och det skulle Gwennie med… Men de har hjälpts åt jättemycket! Under födseln satt Vala i ett annat hörn och lät Gwennie vara för sig själv… sedan under de nästa dygnen har hon hjälpt till att värma bebbarna… (De har ju aldrig fått plats under bara Gwennie… hon är ju så liten till växten!) Och varje gång Gwennie gått för att äta så har Vala vaktat! Vala hade ofta halva kullen på "värmning" medan Gwennie matade andra kullen!

Jag är väldigt nöjd med migg besalut att ha dem i samma bur… Trots att jag vet att andra säkert vill fya mig… Men mina flickor står faktiskt inte ut utan varandra och jag ansåg att det skulle vara mer stressande för dem att delas än att Vala var kvar…

Här ligger för övrigt "mammorna" i det gigantiska boet för typ en vecka sen… Tycker de är så söta!

Gia91an
0

Här kommer också en di-bild som jag tycker är såå härlig!

utslagen mamma!

Med vala i bakgrunden!

Sathalie
0

#112 Jag tycker i alla fall det är bra att hon blir utsatt för så lite stress som möjligt under de redan stressiga veckorna ;D Längtar verkligen tills jag själv får sätta igång med bebiskullar.

Gia91an
0

Hihi ja det tycker jag med^^

Nu har ju alla som sagt öppnat ögonen och hela buren bara myllrar av råttor! Och Gwennie tycker de är såååå jobbiga! xD

Det är nog dags imon för att börja ge frukost till bebbarna för att avlasta Gwennie^^ De är nyfikna på de storas mat med nu så det är nog dags^^

Nu börjar ju personligheter synas mycket med… Ra som vi ska behålla, han är en riktig mat-pojk! Han verkligen anfaller Gwennie hela tiden ^^ Och sen samtidigt är de alla jättesnabba… ^^ och sen myser han när man gosar med honom…

Sathalie
0

#115 åh vad jag är sugen :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.