Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 263 ggr
Ciccie
0

en liten fråga bara

Först köpte jag en råtta.. men man ska ju helst ha två minst. Men sen så fick min råtta 13 söta ungar (en avled senare) och jag sparade en unge men nu får jag inte den lika tam.. jag har försökt jätte länge. Kan det vara så att den helst håller sig till sin råttvän?Fundersam

Daydreams
0

Det beror på vad du menar med tam… Att dem är två gör ingen skillnad i tamheten mot människorna tvärtom skulle jag säga. Dock har ju råttor totalt olika personligheter precis som vi människor. JAg har en råtta som älskar att gosa och är lugn. En som älskar att undersöka allt och gärna vill vara med på allt men absolut inte vill vara still och bli kliad. En som vill att jag ska leka med henne med fingrarna etc

Det är svårt att svara mer specifikt när man inte vet mer…

Ciccie
0

Den ena håller sig liksom undan lite som om den är rädd eller nått. Men hon kanske har en sån personlighet bara. Tack för svaret iaf..

[tiiia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min erfarenhet av det där är att den första råttan alltid blir lite tamare eftersom att den råttan bara har haft en människa att ty sig till. När det sedan kommer fler råttor så är den råttan fortfarande lite extra tam och de nya råttorna ligger på en annan tamhets nivå. De har ju inte bara dig att tänka på utan har ju "massa" andra råttvänner som de koncentrerar sig på.

Ciccie
0

Det var det jag trodde, tack för svaret

Mischa
0

≧◔◡◔≦