För mycket mat?
Vad är för mycket mat för råttkull på 10 ungar + mamma?
Jag ger dom runt två liter mat varje dag, och lite därtill.
på morgonen Torrfoder såsom müsli, gryn, vårgårdaris, cornflakes, torkade frukter mm. i en blandning. En burk med barnmat. Även lite grönsallad + ngt ägg ibland. På em. när jag kommer hem ger jag dom återigen en påfyllning av Torrfoder, + barnmat och även grönsallad o gurka. Är det normalt? För redan efter 4-5 timmar är maten uppäten och jag brukar då fylla på lite mera med torrfodret.
Har inget svar men en fråga somnig kan vara relevant. Hur gamla är ungarna?

Håller med #1, hur gamla är ungarna?
Små ungar äter hela tiden, och är det tomt så ska det fyllas på. Och de kan äta stora mängder.
2 liter säger inte särskilt mycket alls, det är bättre att se hur mycket maten väger.
Qui dormit, non peccat
Ja, verkligen relevant fråga, det glömde jag! dom är 4 veckor imorgon.
#3 vet inte exakt vad det kan väga, en burk med barnmat väger iaf 245 g, o då får dom två om dagen. plus massa mer mat därtill som jag inte har en aning om vad det kan väga!
Jag försöker ge min Rain och hennes tolv bebisar på nästan fyra veckor mat tre gånger om dagen, förutom att de alltid har tillgång till Torrfoder och vatten. Försöker se till att det alltid finns färskmat i buren. Ingen aning om hur mycket det blir sammanlagt, men det du ger låter inte onormalt enligt mig.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
#5, okej. Regelbundet ger jag dom ju två gånger om dagen, fastän det blir lite påfyllningen då jag ser att det är slut.

500 g mat äter de ju lätt upp om de är många, 1 sån där barnmatsburk kan min ensamme hane trycka i sig om han får mumsa fritt.
Det är bara bra att de äter, man kan inte ge små ungar för mycket :)
Qui dormit, non peccat
#7, tack, då vet jag iaf att det inte är onormalt med mycket mat! Och ifs, dom är ju som små banr, vräker i sig:)