Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1238 ggr
Ewepewe
0

Hjälp! Namnförslag!

Hej!

Mina råttor heter Paris och Venedig ursprungligen men vill byta namn.

Alt. 1  - det låter fint och det är gott

Alt. 2 - Jag är grafisk formgivare och Cyan och Magenta skulle passa bra då dessa två är "kontorsråttor" som jag. Bor på kontoret mitt, hemma :)

Alt. 3 - Limbo och Sambo - eftersom dom e Dumbo så skulle de vara busiga namn

Alt. 4 - Sniff och Mymlan - Från Mumin, insiderskämt

Alt. 5 - Snow och Porcelain - Två Redhot Chili Peppers låtar <3

Alt. 6 - Kom med egna förslag i kommentarsfältet :D

Tack på förhand /Evelin

emmajensennn
0

vad är det för kön?

You can't make a rainbow without a little rain

chade
1

jag tyckte att namnen de har nu var fint :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

dolfen
0

På bilden ser den vänstra råttans huvud trekantig ut och den andres nos och mage ser rund ut. (Jag letade efter "form".)

Trekant/Gråkant/Gråtant(om hona)

och Rund/Rundnos/Gem/Tippex(den har ju vita partier som man kanske kan fantisera fram att tippex har använts för att få till? Flört

Jag spånade som hastigast. Glad

Lamina
0

När jag har bytt namn på råttor (och andra djur) har jag alltid försökt hålla mig inom samma tema som det var från början. Madrid och Reykjavik fick byta namn tilll Kairo och Tokyo. Nathaniel fick byta namn till Mattias (båda från Sagan om Isfolket) och hamstern Nakhre (Indiska, typ som "svårflörtad tjej") visade sig vara en hane och fick byta namn till Shaitan (Indiska, Djävulen).

Dina flickor får mig att tänka på snö, typ Sibirien. Du kan döpa dom till Minsk och Novgorod. Eller varför inte efter länder? Island, Norge och Finland skulle faktiskt passa ganska bra som namn tycker jag. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ewepewe
0

#1 det är honor.

#2 Jo, men eftersom jag/vi inte besökt Venedig och Paris så skulle vi vilja ha nya namn :)

#3 Intressanta förslag, tack! Tippex var gulligt… och gemet. Passar på kontoret!

#4 Jo vi har funderat (jag och sambon) på städer som vi besökt då vi var på Nya Zeeland förra året. Vi planerar en islandstripp till sommaren så kanske Reykjavik och Wellington eller liknande… Vi klurar. Finns en stad som heter Paraparaumu och en som heter Te Anu som vi besökte på NZ som vi faktiskt funderat ha som namn också…!

kkungen
1

Själv ÄLSKAR jag "tantnamn" och tuffa namn på djur så mina förslag är Agda, Gullvi, Gudrun, Plopp, Våfflan, Snarra eller varför inte Snutti?

emmajensennn
0

den till <--- = Zera eller Zierra

den till  ---> = Dott eller Tiara

det är vad jag tycker :D

Ewepewe
1

Tiara och Zera lät fint… känner en tant som heter Sera hehe… Våfflan är alltid gulligt men vill ha nåt "nytt"… åsså blir man så godis/våffelsugen med såna namn hihi.

kkungen
1

Mindra, Tindra, Piff, Puff, Smurf, Nalle, Lilla My, Smilla :)

Ruzin
0

personligen tycker jag att kosskos stavas och knoa

[Emma--]
0

Dom är ju så fina :) Såg annonsen på blocket tidigare tror jag, antar att det är dom i alla fall? :)

emmajensennn
0

#8  Tack så mkt ♥

Ewepewe
0

#11 jo de fanns på blocket. hade god kontakt med ägaren innan och de e så snälla å fina.