Ha ute råttorna?
Hade ute råttorna i några minuter för några veckor sen när det var jätte varmt och fint väder. Men hur varmt behöver det vara ute typ för att de inte ska bli förkylda etc?
Jag har läst att det ska vara vindstilla och man ska själv kunna ha t-shirt utan att frysa :)
#1 Har gjort en ganska ba defenition
Det viktigaste är att det inte blåser.
Så här på våren är det givetvis skönt i solen vissa dagar, och är det lite lagom varmt, så man kan gå i linne (och vindstilla) så kan du ta ut dem i solen.
När det blir lite varmare på sommaren så kan man ta och och rasta dem lösa/i koppel i solen om man vill en stund om det inte är supervarmt (mitt på sommaren blir det ju snarare för varmt), men när det är varmt ute bör de vara i skuggan om de ska vara ute en längre stund.
Jag har t.ex en utebur som jag på sommaren stället så att solen lyser på buren fram tills mitt på dagen ungefär (innan det börjar bli allt för varmt) och som går i skugga efter det. Jag ser också till att ha ordentliga sovplatser de kan krypa in i så att de kan ligga och sova och gosa ner sig om de känner för det.
Hakuna matata!

Vindstilla och så pass varmt att du kan sitta i linne utan att frysa. Mao iaf 20 grader varmt.
Qui dormit, non peccat
Vindstilla, segt att jag bor på västkusten och det blåser rätt ofta här :P
#4 Ja, och vinden är det viktigaste också då de väldigt lätt blir förkylda (samma som med drag inomhus) :)