Veterinär i Stockholm
Inte för att det är aktuellt, men jag vill vara på den säkra sidan och veta om någon bra veterinär här i trakterna om olyckan är framme. Har för tillfället inte ett hum om vart jag skulle vända mig till, så om någon vänlig själ skulle kunna tipsa om en bra vet så skulle det uppskattas!
Det jag önskar är att;
- Veterinären har vetskap om råttor
- Har ett värdigt synsätt på råttor
- Söver med gas
- Finns i Stockholm eller kringliggande kommuner.
Tack :)

Ahlbergs alla gånger!
Men han undviker operationer oftast och hänvisar till bla Roslagstull och ibland Bagarmossen, de söver med gas. Iaf om man ber om det.
Qui dormit, non peccat

Beroende på vad du ska ha gjort kan du även gå till mälarhöjdens veterinärpraktik, de är ganska kunniga där med. Men kanske inte för operation dock, utan ohyra och andra småproblem.
Qui dormit, non peccat
Jag går till kolatorp i Haninge. Vart där och gjort en stor operation ( gick jätte bra) Även vart där efter stängning, då en hane vart illa biten av en annan hane. Var 2 veterinärer som efter stängning gjorde allt för att försöka rädda min Vincent, som tyvärr inte gick :/ Men deras sätt att se på råttor värderar jag högt när jag är där. Ringde dom även om en katt jag köpt och ville kolla hennes chipnr, det tog dom inte ens betalt för. Operationen som innebar att öppna upp hela ryggen gick på 2.000:- lika mycket som det kostade på roslagstull att konstatera att en hona hade livmodersinfektion, utan operation…
Katoz
Bagarmossen tar inte emot råttor annat än för avlivning.

#6 Sen när då? Bagarmossen tar emot för förkylningar, ohyra mm.
Qui dormit, non peccat
#7 Vet inte sen när, vet bara att de nekat råttor och andra mindre djur. Var där senast för ca en månad sen och pratade då med dem ang råttor, då sa de att de inte tar emot råttor eftersom de inte "kan" råttor. När tog de emot dina råttor där senast?

#8 Hmm jag och datum.. Var där någon gång efter nyår tror jag, ringde före och de sa att de inte är särskilt bra på råttor, men tog emot ändå eftersom jag visste vad jag ville.
Det har jobbat/jobbar en bra tjej där som kan råttor, hon brukar vara på roslagstull oxå. Hon kanske har slutat på bagarmossen så det är därför de helst inte vill ta emot smådjur, förut har de tagit emot utan problem.
Qui dormit, non peccat
#9 Å, det vore toppen om de kan ta emot för sånt som rossel etc då jag bor så pass nära! Minns du namnet på tjejen?

#10 Kommer inte på just nu vad hon heter, men ska fundera lite!
#11 Ahlbergs tar 350 kr för ett besök, spelar ingen roll hur många råttor du har med dig eller om det är olika saker du söker för samtidigt.
Vet att en del tycker han är lite barsk, men han är trevlig och tycker om att disktuera och förklarar gärna om det är något man undrar över!
Har gått så långt att han känner igen mig och minns mitt efternamn fast jag bara är där någon gång per år hahaha :) Han minns tjejen som ifrågasätter och vill veta allt och har lätthanterliga råttor. 
Roslagstull tar 650 kr för ett besök, kan bli dyrare om du har fler råttor med dig. Fråga före är mitt tips.
Finns en del råtträdda personer där som använder handskar för att hantera, undvik dem de kan ingenting.
Qui dormit, non peccat
# 13 Jag var hos Ahlbergs för en månad sen. Läser nu på kvittot hans priser. Poliklinikavgift 200 kr Undersökning 200 kr. Jag tycker han är ganska bra. Men jag tål inte sköterskan (hans fru.)
Hon får inte röra mina råttor. Hon har vid TVÅ tillfällen slitit pälstussar ur mina killar när hon har hållit fast dom vid tillfällen då dom fått sprutor. På min ena kille växte inte pälsen ut på dom ställena där hon drog loss pälsen. Har bekanta som inte vill gå dit beroende på henne (dom har katt o hund. Och jag överdriver INTE. Jag håller mina råttor själv numera.
Går dit för han har humana priser o är relativt duktig på råttor. 
#14 Hade du en bokad tid? Tänkte om det är dyrare att gå dit på drop in- jag har nog aldrig bokat tid där…
# 15 Jag har betalt samma för bokad tid som obokad. 
Undersökning på Ahlbergs brukar gå på typ 500, men med massrabatt så det blir ofta samma pris eller bara pyttelite mer om man har flera djur med samma symptom. Sen betalar man ju för eventuell medicin man får med sig hem utöver det. Men när jag varit där har det alltid kostat mellan 600-800 kronor för undersökning + medicin.

#13 Jadå, han kan titta på dem, men vad är det du vill att han ska titta på? nyfiken*
Qui dormit, non peccat
#18 En svullnad vid ögonen, troligen fatty eye på vår ena hane.
Längre ned i denna tråd: http://rattor.ifokus.se/discussions/4f79e499d3b4fd720f0035d7-snabb-fraga?discussions-3

Ser ut som fatty eye, finns inget att göra åt det då man inte opererar råttor vad jag vet.
Genetiskt fel så det ska inte avlas på honom eller syskonen. Brukar dock sitta vid tårkanalen.
Kan även vara en sorts ögoninflammation, så prova med baytril och ögondroppar.
Kan han blinka normalt?
Qui dormit, non peccat
#16 Tack, då vet jag
# 17 Jag tittar på mina gamla räkningar här o ser att jag betalt 400 vid alla besök för undersökningar. Jag får ingen rabatt.
#23 Fast jag tycker att 400 kr låter billigt
Hos Roslagstull är det ju över 600 kr bara för att kliva över tröskeln- med 1 råtta
# 24 Jag vet, Roslagstull har jag varit på o dom kan ta betalt. Men faktum kvarstår, jag har räkningarna framför mig. Den senaste för en månad sedan. Ring o lyssna om priserna. 
#25 Menade inte att jag misstror dig!
Menade att jag tycker det är billigt med 400 kr, oavsett antal råttor- för jag antar att du betalde 400 kr för besöket och inte per råtta hos Ahlbergs..?

#26 Det är för besöket, han tar inte betalt per råtta! Har aldrig varit med om det iaf och jag har dykt upp med många råttor.
Qui dormit, non peccat
Åh gode Gud vad dyrt! När jag var med Anon hos vetten betalade jag 17 euro (=150 kronor), för behandling + medicin. Det var ju iofs inget svårt, han hade stukat benet. Men ändå.
Detta är kanske den enda gången man är tacksam att man bor i Tyskland.. Ursäkta att jag inte höll mig till ämnet.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

#28 Det är dyrt med veterinärer i sverige, likaså medicin. :(
Qui dormit, non peccat
#29 Jo, jag borde väl insett det, men jag har aldrig varit med en råtta till vetten i Sverige. Jag hade katter till vetten i Sverige och det var fruktansvärt dyrt.. Men det tyckte jag var fruktansvärt dyrt här också. Men det kanske bara är mitt minne som spökar.. *guldfisk* >.<
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
# 26 Nej för tusan,det trodde jag inte heller. Jag menade att det är så olika vad andra har betalt där tydligen. Han har undersökt både en o två råttor för samma pris. Men tror inte han undersöker hela mitt råttgäng för samma pris. Ha Ha. 
Gillar Ahlbergs jag med. (: Kunnig – bra på att förklara och är ärlig! Her många pluspoäng i min bok. XD Men annars något jag VERKLIGEN gillar är respekten han visar djur och ägare. Avskyr veterinärer som inte visar respekt bara för att det är en råtta du har med dig. Så fruktansvärt oproffsigt *rynkar näsan*
Ett besök på Ahlbergs brukar kosta mig mellan 300 och 400 kr ungefär.
Utom senaste gången då det var kastrering av hanråtta. Kostade 750 då. (var klart på så kort tid att man bara kunde gå och käka lunch och så fick man med sig sin älskling igen – jätteskönt att slippa det där att man lämnar honom på morgonen och sedan inte får hämta förrän sen eftermiddag så att man går och oroar sig hela dagen).
Har varit i Upplands Väsby en gång också (på helgen när Ahlbergs har stängt) för de har vi också fått rekommenderade av en bra (och väääldigt råttkunnig) vän. Hon går dit när Ahlbergs är stängt.
Vi kom dit för att en av våra bebisråttor hade lyckats bryta sin lilla tå (stackaren var sex veckor gammal – hade bott hos oss en vecka opch så händer detta! usch…). De var jättetrevliga och visade också stor respekt. Vi kom på drop in och fick vänta ett tag – sedan blev det att vi fick vänta lite för länge då en hund i rummet brevid tog längre tid än de trott. Och i slutändan kunde de förstås inte göra något (vilket vi hade vetat men ville åka in och få det bekräftat ändå) så då tog de inget betalt. *ler lite* Både för att de inte kunde göra något åt det hela ändå och för att det tagit så lång tid innan vi fick hjälp. Vi fick ett par goda råd med oss och det var allt. De var väldigt trevliga hela tiden och behandlade vår söta lila Luna med respekt.
Alltså, slightly OT, men jag tycker det är lite konstigt att alla betalar så olika på Ahlbergs… o.O

#33 Näe beror på om man har bokat tid eller har dropin.
Qui dormit, non peccat
Så det äralltså dyrare hos Ahlbergs på drop-in..? Jag misstänkte det eftersom jag alltid betalat minst 400 kr på obokad tid…

#35 Ja ibland iaf, har varit på dropin men har ringt före och kollat väntetid och då har jag betalat 350.
Qui dormit, non peccat
#36 Ah, oki…
Han är lustig den där Ahlberg. Av mig tar han alltid 400. 

#40 Beror på när du ringer, de har ju inte öppet dygnet runt och ibland stänger de telefonen om det är en operation eller något annat på g. Men de brukar alltid svara, eller så kommer det ett röstmeddelande.
Qui dormit, non peccat