orolig, svar fort!!!!
Har 2 råttor sedan 3v och idag märkte jag på den ena att hon kissade och basade där hon sov och när jag tog ut henne ur buren så var hon inte lika busig som vanligt och välter till och från åt vänster eller går runt i cirklar.
Äter ör hon, men är lite annorlunda.
Vad göra?? Avvakta eller ringa veterinär imorogn om samma. Har aldrig tidigare kissat eller bajsat där hon sover.
Tacksam för svar snabbt.
glömde säga att hon är ca 9v
Låter som att hon fått snedskalle..
Veterinär som gäller tycker jag.
Lycka till!
hjärnblödning? :S
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Skrev lite snabbt nyss bara, det kan vara hjärnblödning som #3 säger, det kan även vara öroninflammation, eftersom det sätter sig på balanssinnet.
Hur ser huvudet ut, är det snett?
Snedskalle (som kan bero på öroninflammation) eller hjärnblödning. Hon behöver iaf komma in till veterinären fort.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Hon är inte sned i huvudet, men hon snubblar till ibland. Kissar ganska mycket också nu när hon är ute, men har gett henne mat och hon har ätit massor av gurka och pasta nu hos oss.
kissar väldigt mycket, men verkar för övrigt må bra då hon äter hela tiden. Inte alls slö eller något annat förutom att hon snubblar ibland.
Är det väldigt farligt att vänta till imorogn, då hon ej verkar må dåligt förutom att hon snubblar?

Att hon snubblar är allvarligt, det betyder att hela hennes balanssinne är påverkat.
Är hon 9 veckor så är det troligast med öroninflammation, men kan även vara tumör eller hjärnblödning, stroke.
Veterinär omedelbart, det där är inget man kan vänta på. Har du ringt så du har fått tid?
Qui dormit, non peccat
bor i holland och har ringt 2 veterinärer, men båda rådde mig att vänta tills imorgon.
Kan hon dö om hon ej får vård idag eller vad kan hända? Börjar få lite panik då ni skriver att det är farligt men veterinären här tycker att vi ska avvakta.
Äter som sagt var superbra, men kissar extremt mycket.
#9 Jag kan inte svara på ifall hon överlever natten eller ej, det beror på vad som är fel med henne, men få i henne massa vatten då hon kissar så mycket och uttorkning på en sådan ung tjej är väldigt farligt.
Och, ta henne innanför tröjan, klappa henne och se till att hon vet att hon är älskad. Åk till vetten så snart du bara kan, att hon snubblar betyder att något är väldigt fel.
Stort lycka till, vi håller tummar och tassar här hemma på att det är något som är lätt att bota! 
Har gosat massor med henne och gett henne massa gurka, det innehåller ju vatten. Ska ringa så fort jag kan imorgon.
Just nu klättrar hon runt i buren och tittar. Äter väldigt mycket också.
Tack för era svar så ska jag uppdatera er imorogn
var med min råtta hos veterinären nu på morgonen och hon misstänkte öroninflammation så vi fick antibiotika. Känns jätteskönt att det går bra med henne.
Går fortfarande lite snett och välter lite, men äter super och är nyfiken.
Vad skönt, hoppas det funkar med medecinen och hon blir bra nu.
#12 vad skönt att få något konstaterat! Nu får vi hålla tummarna och att hon blir frisk snart :)
#12 Vad skönt att det inte var värre, hoppas det går bra för er! :)