Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1291 ggr
AnneN
0

Är Rat Nature ett bra foder?

Hittade ett foder på DjurMagazinet som heter Rat Nature och undrar nu om detta är ett fullgott foder för råttor eller om jag behöver tillsätta något för att det ska bli bra (förutom den vanliga färskmaten då).

Innehållsförteckning: Spannmål (min. 34,5%), vegetabiliska biprodukter, vegetabiliska proteinextrakt, grönsaker (min. 6,5% av vilka är 7% morötter, 7,5% tomat & 7,5% paprika), nötter (min. 6% av vilka är 80% jordnötter), fröer (min. 5,5% av vilka är 51,5% linfrö), frukt (min. 5% av vilka är 18.5% äpple, 18,5% banan, 18,5% papaya, 18,5% nypon, 18,5% russin), olja och fett, mineraler, jäst, FOS, ringblomma, alger, ringblomsextrakt, yucca-extrakt, örter, MOS, vindruvskärneextrakt.

Innehåll: 17,5% rå protein, 9 rå fett, 7% rå fiber, 5% rå aska, 0,60% kalcium, 0,45% fosfor, 0,81% lysin, 0,40% metionin.

Tillsatser/kg: 12000 I.A vitamin A, 1500 I.A vitamin D3, 30 mg vitamin E, 9 mg koppar-kopparsulfat (II). Innehåller av EU tillåtna antioxidanter.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

silverorm
0

Har jag haft till mina råttor, de älskade det! Har ett annat foder nu av samma märke men i större förpackning som är likvärdigt, fungerar väldigt bra. Om du tycker det blir lite dyrt kan du ju blanda ut det med mussli så håller det längre.Glad

[lucke]
0

Bild på fodret?

Ilya
0

Putt!

hus-musen
0

Tycker inte att det är något bra foder, alldeles för mycket socker i det iomed frukten och nötterna är feta. Man får lätt tjockisråttor av det.

Har dock köpt och blandat ut i min torrfoderblandning när mitt vanliga tog slut, men pojkarna ratar fodret och äter bara de sockerstinna frukterna.

Qui dormit, non peccat