Flytta råttor
hej
jag undrar om det är ok att råttorna flyttar varannan vecka???!!!för jag har skilda föreldrar och jag har inte flyttat hemifrån än jag vill inte lämna mina sötnosar hos den ena jag litar inte på att de skulle kunna sköta dem ordentligt för mamma är livrädd för dem och pappa är nästan aldrig hemma
om det inte e ok är det något man kan göra för att det kan bli någolunda ockej!!!!??????

Det blir ju väldigt stökigt för råttorna, jag hade nog inte skaffat råttor om jag visste att de skulle få flytta runt så varannan vecka.
Qui dormit, non peccat
Jag hade nog inte heller skaffat råttor då.. Tycker hellre du ska vänta några år tills du skaffat eget boende så råttorna får ett bra lugnt och inte så stökigt liv 
Tror inte heller att det är så smart, liksom alla djur så är råttor visserligen anpassningsbara, men det krävs väldigt lugna och stabila råttor för att de inte ska fara illa i en så ostabil miljö. OM de har en bur på varje ställe som luktar som dem kanske det inte är ett så stort problem, om dina föräldrar bor i samma stad och det inte är lång tid mellan dem, dvs. Kan dock tänka mig att de asolut flesta råttor skulle bli väldigt otrygga och nervösa av sig, och otrygga och nervösa råttor(alla djur, egentligen) kan i sin tur utveckla aggressivitet av den simpla anledningen att de känner att de måste försvara sig.
Ett stabilt hem är alltid det bästa för alla djur.
Det beror egentligen helt på hur stresståliga dina råttor är. Mina småpojkar tycks inte brytt sig så mycket de få gånger de fått ut och resa, min vuxna hanne blir dock stressad direkt och kan bli så stressad att han börjar rossla och blir sjuk av det, varför han inte skulle klara att flytta varannan vecka. Tyvärr går det ju inte att se på en råtta om den är stresstålig vad gäller resor eller inte, och det går inte att träna fram så bra heller.
💣