Fungerar denna som rådisbur?
Som rubriken lyder. Fungerar denna bra? Tänkte ha runt 3-4stycken pojkar och en vän har denna hemma och kommer ha den hos henne tills jag kan ta den i såna fall, men tänkte kolla vad ni säger?
150 hög, 75bred och 50 djup. (5 hyllplan)
Är lite tveksam på gallren, återkommer om hur brett det är.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Den hade jag gärna tagit till mina :)
#1 Visst är den fin? Är jätteglad att jag hittade den, och jag får den för 800, och hon kör hem den till mig! Det känns nästan för bra för att vara sant därför kollar jag och ser vad ni tycker :=
Greetings.
Legacy Mwari.
Ja det är en bra bur. Får hålla 6 råttor i den enligt lag. Ende som kan sätta käppar i hjulen är galler bredden. Men jag har för mig att den är på 2cm. Vilket hanar inte borde kunna ta sig ur om de inte är ungar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Buren jag har på skolan som jag har mina hanar i är gallret ca 2,5 cm eller mer men dom har aldrig ens försökt att sticka ur den.. Men det är ju från råtta till råtta..
#3 1 cm trodde tjejen som hade den, men hon skulle kolla idag. Hon har själv haft råttor i den och det var inga besvär för henne. Men hoppas verkligen den inte är bredare än så.
#4 Sicken tur :)
Greetings.
Legacy Mwari.
Vet du vad buren heter eller vart man kan köpa en sån? Den ser ju jätte bra ut, bara lägga små mattor på galler golven så blir den ju hur bra som helst :)
#6 Har frågat på facebook nu och frågat :)
Jo jag funderade de på det, vad ska man ha för typ av mattor? Ska man ha handukar, eller köpa fleece eller kan man virka själv? :)
Greetings.
Legacy Mwari.
Såg detta nu! Är inne och "fantasishoppar" på Ikea just nu.
Det positiva är ju att jag flyttar ju hemifrån innan råttorna kommer så jag kommer ju behöva åka till Ikea ändå :)
Greetings.
Legacy Mwari.
#10, Jaha nu vill jag ju inte alls snabba på denna processen! Åh jag saknar att ha råttor och göra saer till buren och busa och.. bah..
Greetings.
Legacy Mwari.