Råttfantaster, snälla köp mina råttor!
Efter gårdagen så inser jag att jag väldigt fort måste få tag på en ny ägare till mina bebisar. Som ni vet så betyder dem allt för mig och det gör verkligen ont i mig att skriva detta. Men det är för råttornas skull som jag gör detta.
Därför ber jag er här på råttor iFokus, jag vet hur duktiga ni är med råttor, hur seriösa och måna om era råttor. Snälla köp/få mina fyra pälsklingar, ni är dem enda som jag kan tänka mig ge/sälja dem till.
Eftersom jag älskar dem så mycket så förtjänar dem det bästa (annars också såklart) och det är att någon av er erfarna råttägare som har stora fina burar och låter dem springa löst i lägenheten/huset.
Igår fick jag en läskig allergichock, jag låg i sängen väldigt länge och kämpade för att andas. Det är när jag städar buren eller är nära deras avföring eller urin som detta händer.
De är fyra råttor, alla fyra har jättestarka personligheter, jag skulle kunna beskriva dem hela dagen. Det finns en stoooor garderobsbur som jag byggt, ni vet den röda med små fönster på som jag gjort, den får ni med om ni vill. annars slänger jag den, för jag kan tyvärr inte städa den längre. Blev bara halvklar igår innan jag gav upp så råttorna har det inte ultimatstädat nu heller, så därför är detta bråttom :/
Finns en mindre bur också om ni vill ha med den, den är en liten råttbur så då får den bli transportbur eller nått åt dem.
Bernard
födelsedatum - februari 2011
black hooded, slät
hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - ingen information
faderns namn, födelsedatum, vikt - ingen information
moderns namn, födelsedatum, vikt - ingen information
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Jag har blivit akut allergisk och kan inte längre städa deras bur utan att få akut andnöd.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Han är matsamlaren, inte aggressiv alls
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - Pris spelar ingen roll så länge någon bra råttägare tar hand om honom
ort där råttan/råttorna finns - Karlstad/Värmland
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - mary_ann4@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej - inte låst
Övrigt om Bernard: Bernard var den första råttan jag köpte nu som vuxen, han tog lite tid på sig att bli tam, men nu är han handtam och jättesnäll. Han är inte myssugen, men matsugen :P
Han är allas favorit just för att han har så stark personlighet. Han är flockens samlare, och matboss. En gång lurade han bort mig från köksbordet, sen när jag kollade så såg jag en lycklig Bernard med en stoooor knäckebrömacka i munnen skuttandes till buren. Det är han i ett nötskal.
Han kan bli arg om han inte får godsakerna först, så det är bra om han får det :P
**Jack
**
- födelsedatum - februari 2011
- svart/brun, slät, kan inte teckningen på honom
- hane
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - ingen information
- faderns namn, födelsedatum, vikt - ingen information
- moderns namn, födelsedatum, vikt - ingen information
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - samma som Bernard
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Jack är alfahannen, är lite dominant men har lätt för främlingar och nya råttor i flocken.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - samma som Bernard
- ort där råttan/råttorna finns - Karlstad/värmland
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - mary_ann4@hotmail.com
- Om annonsen ska vara låst eller ej - ej låst.
Övrigt om Jack: Jag har länge varit min favorit bland råttorna, han är supersocial, ska vara med överallt. Ett tag när jag och sambon retades lite med honom så var han kvar hos oss under hela utevistelsen från buren medan de andra råttorna lekte med varandra. Han är ledarråttan och tror även att han är Alfa över mig, så en gång ville han "sätta mig på plats" genom att protestbita mig (gick inte hål). Han är troligtvis bror med Bernard för jag köpte honom bara en vecka efter Bernard och då var det samma kull kvar som när jag hade köpt Bernard. Han är en revirmarkerare. När det kommit nya råttor till flocken har han dock varit väldigt snäll och det har inte alls varit problem, men har är inte råttan som backar om det blir bråk. När jag fick sälja två andra råttor Elvis och Ralph, så var det för att Elvis var JÄTTE ELAK mot Jacks flock, så han stod på sig och det blev värsta råttfajten då Elvis förlorade och blev jätterädd för Jack. Efter det insåg jag väldigt snabbt att dem var tvugna att flytta. Så Jack är snäll, alfa och en tuffing :)
Musse
födelsedatum - Oktober 2011
black husky/striped roan ?,slät
hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - ingen info
faderns namn, födelsedatum, vikt - ingen info
moderns namn, födelsedatum, vikt - ingen info
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - samma som de andra
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Har stor potensian till att bli en riktig mysråtta, är snäll och busig i flocken
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - samma som ovan
ort där råttan/råttorna finns - Karlstad/värmland
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) mary_ann4@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej - ej låst
Övrigt om Musse: När Meeko dog så lovade min sambo att jag skulle få köpa en ny råtta, då valde jag Musse, för han var den av råttorna på djuraffären som verkade mest social. Så rätt jag hade. Han var lätt att få tam, är social och snäll. Han är den enda som jag fått att ligga still på mig och som jag fått klappa, så han kan bli en riktig gosråtta om man spenderar tid med honom. Han är den mest pigga på att leka i/vid vatten. Den snällaste av råttorna.
På bilden är Musse den som springer/går och Pipen den i huset, har inte hunnit lagt över bättre och nyare bilder på dem. här är dem bara bebisar.
**Pipen
**
födelsedatum - Oktober 2011
färg, teckning o hårlag - osäker, men har är den vackraste av dem utseendemässigt
hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - ingen info
faderns namn, födelsedatum, vikt - ingen info
moderns namn, födelsedatum, vikt - ingen info
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - samma som ovan
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Pipen är den fega råttan
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - samma som ovan
ort där råttan/råttorna finns - Karlstad/Värmland
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) mary_ann4@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej - Ej låst
Övrigt om Pipen: Pipen är bror med Musse, köte dem samtidigt, Pipen valde jag enbart för hans vackra teckning i ansiktet. Han visade sig vara räddare än vanligt och är väl född som den skygga råttan. Han har dock förbättrat sig, han klättrar upp på en och är lite tuffare men han vill inte bli bärd, och detta har jag respekterat, vi kommer bra överens ändå. Jag vet inte om han skulle bita om man stack in fingret i buren, troligtvis inte men har aldrig testat:P
Han har blivit mörkgrå i pälsen som äldre och är verkligen jättefin, jag älskar honom för den han är. Han verkar förstå när han ska in i buren, så vi kommer bra överens ändå. Men skydda tårna, han är en tåbitare :P
nej tvärtom, musse är den i huset och pipen är han som går :P
puffar upp denna