Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 466 ggr
Ruzin
0

råttbur/innredning

Hejsan,

hadde tänkt bygga en råttbur av ett stort skåp har ni några tips eller bilder

jag vill också gärna ha lite tips på inredning T.E.X tunnel eller något annat din/dina råttor värkar uppskatta. skulle också vara tacksam om jag kunde få de lagliga måttenSkrattande

Virkan
0

Minst 50 cm åt varje håll rekomenderar jag. Gärna högre, eftersom råttor gillar att klättra.

Mina råttor gillar hängmattor, dom har blivit det nya favorit mys stället..

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

fiiiyah
0

Använd sökfunktionen och skriv typ: mitt burbygge - burbygge - bygga bur - bygga bur av skåp/byrå så kommer du garanterat få en himla massa träffar! Vad gäller inredning så gillar nog de flesta råttor hängmattor. Det behöver inte vara en riktig hängmatta som man köper på djuraffär utan det kan lika gärna vara en IRMA-pläd från ikea för 10kr som du knyter fast högt i buren! :D

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

hus-musen
0

De lagliga måtten är 60 cm lång, 30 cm djup och 30 cm hög.
Men eftersom råttor gillar att klättra så rekommenderar jag minst 60 cm hög, 60 cm bred och 45 cm djup :)
Ju större desto bättre!

Qui dormit, non peccat

Ruzicka
0

#0 OT, men.. Oj vad jag reagerade när jag läste ditt användarnamn snabbt och tänkte att "jag har väl aldrig skrivit detta.. har jag blivit hackad?!"

Haha! XD

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.