Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 864 ggr
wintermynta
0

Edeboutställning 22 april

Nu är det dags igen för utställning i mysiga Edebo. Detta kommer bli en ganska stor utställning så vi kommer uppdatera extra domare/extra domarna så fort vi får besked.
Hoppas vi syns där.

Datum: 2012-04-22**
Anmälan & betalning senast:** 2012-04-03
Plats: Edebogården, Hallstavik
Friskkontroll: 09:00-10:00
Bedömning: Bedömningen börjar 10:15
Arrangör: Roslagsråttan

Klasser & Domare:
Pet Class - Jesper Pettersson
Standard - Gail Adam
Agility A - Lycia Boklund
Agility B - Johanna Ivarsson

Med reservation för domarändringar vid högre eller lägre anmälarantal än förväntat

Utställningsansvarig:
Johanna Ivarsson

Anmälningar skickas till:
Johanna Ivarson
Banvägen 8
763 43 Hallstavik

OBS!! oavsett om du är besökare eller utställare så ber vi dig vänligen att lämna övriga husdjur hemma. * detta gäller inte er som redan fått godkännande att ta med övrigt/övriga husdjur.

Hallonblad
0

Yes, vi syns där! ;D

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Cederin
0

Hade gärna ställt ut men vet ej vad som gäller när man gör det. :/ Jag och råttan måste vara reggade i SRS va?

Medarbetare på Naglar och Hår

wintermynta
0

#1 Det gör vi. Kommer bli så kul att ställa ut för en gångs skull.

wintermynta
0

#2 Cedrin det stämmer. Du behöver vara medlem i srs och råttan reggad. Men det är enkelt att göra. Annars får man gärna komma som besökare och titta.

Marre89
0

Jag kommer! :D

zickan
0

Letar ännu runt på hundvakt till phoenix. Men planerade ställa 11 stycken om det hittas någon som kan ha honom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

sockerrattan
0

Kommer om inte en katastrof sker Flört

Mia//

Cederin
0

#4 Okej, är det något annat som man ska tänka på när man ställer ut? Är det några andra krav för att få ställa ut i Standard? Jag har en Mink striped Roan-kille som jag precis fått, 6 v gammal.

Sorkland
0

#8 Lägsta ålder på en råtta som ska ställas är 2 månader. Så din lilla kille får vänta ett par veckor till innan han kan ställas.

Jag kommer med en hel hög råttor.

Cederin
0

#9 Jaha där ser man :) Har ingen koll alls på utställningar, haha.

Sorkland
0

#10 Du kan kolla på SRS hemsida… Där står allt du behöver veta.

Iof hinner han ju bli 2 månader till utställningsdagen så då kan han ju ställas… tänkte att han inte var det till sista anmälningsdagen.

wintermynta
0

#8 Inga andra krav än att han ska komma igenom friskkontrollen på morgon, samt att han ska vara minst två månader. Har han inte blekts så ställer du honom i standard. Har  han blekts kryssar du i ostandardiserad (os) på anmälningsblanketten. Är du smart skickar du in stamtavlorna (med svarskuvert) samtidigt som anmälningsavgiften. Glöm inte att betala medlemsavgift ocksåSkrattande

Cederin
0

#12 Tack för info! Men, om man inte har stamtavla, får man inte ställa ut då? :/

Hallonblad
0

#13 När du registrerar råttan får du ju även reg.bevis till råttan. :) Där står även råttans stamtavla. Om råttans stam är okänd kommer det bara finnas en massa överstrukna rutor, men det är fortfarande en "stamtavla" så att säga. ;)

Som svar på din fråga så måste inte råttan ha känd stam för att få ställas. Men den behöver ha ett registreringsbevis, och där står en liten del av stammen med om den är känd. ;)

zickan
0

#13 För att anmäla nu så behöver du ha skickat in regg bevis och betalat medlems avgift innan sista anmäl dagen. Räcker att man har ett namn och sätter ett datum på när man tror råttan är född om man inte vet. Sedan färg osv. Har man inte föräldra info skriver man okänd. Sedan skicka in anmälnings avgift till utställningen och anmälningsblankett. En blankett per råtta och per klass.

Hinner du inte få tillbaka  regg papperet för att få råttans regg nr. Så skriver du på utställningsanmälningen, under regg(under registrering).
Måste vara minst 2 mån den 26 april om du ska ställa nu.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Cederin
0

Tack snälla för att ni informerar mig! :) Har 0 koll på sånthär, det är till stor hjälp. Dessvärre hinner jag nog inte fixa allt till denna utställning, utan jag får registrera i lugn och ro och sedan se om det kommer någon utställning senare! :)

Hallonblad
0

#16 Stora Vår är ju i maj. Då har de engelska domare vilket kan vara skoj. ;)

wintermynta
0

#17 Haha ja precis

Cederin
1

Det kanske kan vara nått! :)

Denna kommentar har tagits bort.
chelona
0

Om man bara vill komma och titta, när bör man anlända då? ;) För mig som absolut inte vet hur sådant här går till

💣

bankfack
1

#21 Kanske vid 11? För det brukar alltid ta ett tag innan det startar, vad som än står :)

chelona
0

Äh, det blir ändå ingen sovmorgon. Men ska planera in ^^

💣

Lancia
0

Blev de nå avanmälningar eller?

Lurvas
0

Hur långt åker ni som kommer?

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

bankfack
0

Jag åker från Umeå, vet en som åker från Malå (Västerbottens inland).

#24 Jag har strukit alla utom en, som ska byta hem sen och inte hem till mig igen. Får se om jag vill gambla med virusen på Stora vår kanske.

Varghund88
0

#25 Åker från Stockholm haha. ca 1,5 timmar med bil. Inte så långt med andra ord.

#26 Vad kul att du kommer! Då får du träffa Spider Lily och Snövit! :D

bankfack
0

#27 Vad kul! Har saknat dem. OT: Deras syskon har föryngrat sig nu, äldsta kullen är 3v, och du anar inte hur fina en del av ungarna är. Två kullar med bara svarta ungar… svarta dumbosar, supertassar, förhoppningsvis supersvärta… 19 svarta otecknade släta ungar som drullar runt!

Varghund88
0

#28 Haha så om vi har köpare som letar svarta ungar så vet vi vart vi ska skicka dem XD

Märkligt att det inte blev några russian blue i kullarna…?

Men vi kan prata mer om dessa små sötnosar när vi ses. (: (eller om vi hörs av innan dess?)

Vart ska du bo förresten? För jag antar att du ska stanna minst en natt någonstans? För du vet att vårt hem är öppet. (:

wintermynta
0

#25 Jag har "bara" en timmes resväg (enkel) och bor norr om Uppsala.

Hallonblad
0

#24 Vi avanmälde ingenting i slutändan. Så vi kommer farande med en busslast rådisar. xD

#26 Men vad mysigt att du kommer! :D Trodde inte vi skulle få se dig trots allt. Jag ska köra Spider Lily i agility för första gången, så du får heja på oss. ;)

Marre89
0

Jag åker från norra Sthlm (åkersberga) Tar ca 1 timme lite drygt. Har endast 2 killar som ska ställas :)

bankfack
0

#31 Jag ska heja! och #29, ja, på något sätt ska vi allt prata om dem, och jag ska komma ihåg erbjudandet om sängplats! Är inte helt säker på hur jag gör än.