Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 666 ggr
kitzony
0

Mata igenom munnen

Kommer ihåg när jag hade mina andra råttor, då brukade jag ta en köttbulle i munnen och "reta" råttorna lite och låta dem försöka bända upp munnen på mig så dem kunde komma åt köttbullen.

Är det någon annan dom låtit råttorna äta eller ta någon form av mat ifrån din mun? Jag har nya råttor och vet inte om dem kommer vara lika försiktiga med att ta maten, dem kanske biter mig i läppen? :o Dem är verkligen försiktiga när jag matar dem igenom buren m.m men är det samma sak med munnen eller kommer jag få en sönderbiten tunga? ^^,

OttoIsTheShit
1

för mig brukar det inte vara så planerat när dom snor mat:P tar en tugga och precis innan jag stänger munnen snor dom maten xD

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

hus-musen
0

Beror helt på råttorna, du får väl helt enkelt träna dem till att ta försiktigt.

Qui dormit, non peccat

kitzony
0

#1 Men dem har aldrig varit lite hastiga och bitit fel?^^ Känner ibland att när dem är lite väääl sugna så biter dem tag på't ganska snabbt utan att vara sådär försiktiga som dom OFTAST är, men men ^^ Tror inte mina busar kommer bita mig, men ville bara höra lite med andra innan :)

OttoIsTheShit
0

när två av dom ville pilla i munnen samtidigt knuffade dom på varandra så den ena råkade bita lite. Men sånt går ju att undvika :) har man piercing i munnen ska man nog vara lite försiktig :P dom började dra i min. Sen är mina lite hårdhänta när dom tar tag i läppen å ska dra. Brukar bara säga åt dom lite då

Maybe it's not too late

[134643]
1

Jag har en "tandläkare" här hemma. Hon bänder upp munnen på mig och slickar rent, spelar ingen roll om jag har mat eller inte. Har jag dock mat så går det mycket snabbare ;)

Hon kan bli lite hårdhänt, men absolut inte så att det går hål eller så utan det är bara att hon griper tag i läppen och försöker trycka upp den ^^

OttoIsTheShit
0

#5 dom är för söta när dom börjar bli lite för ivriga å drar för fullt i läppen ;P haha

Maybe it's not too late

pellepojken
0

Mina killar är uppe vid munnen varje dag o ska smaka. Har inte råkat ut för någon skada där. Men dessa nålar till klor gör förbaskat ont när dom ska sära på läpparna.    Glad

pavor-nocturnus
0

(Helt OT)

#4 Hahaha, det har ju hänt en och annan gång :P De gillar att dra i mina töjda öron också, inte jättebekvämt kanske.

OttoIsTheShit
0

#8 hahaha . Dom har inte rört min töjning än som tur e ;P

Maybe it's not too late