Vad har jag för råtta?
Rasen är tamråtta :P (allt annat du hört stämmer inte, dvs takråttor, indiska och allt vad folk kommit på).
Din råtta är en black striped roan, toppörad och släthårig:)
(Så hoppas jag att din urgulliga råtta har en kompis där hemma, du kanske vill veta färgen på den med? :) )
#1 En fråga (kan inget om färger och så) hur är de med dumbos? Är det bara ett annorlunda utseende eller räknas det som en egen "sort"?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#2 Det är en annan örontyp bara.
Eller ja, beror helt på vad du menar med "sort", för mig finns det bara olika färger, öron och pälstyper :P
Han är ensamråtta för han vill inte va med andra råttor. Han är bara sur tillsammans med andra även om dom är i varsin bur. Jag fick honom av en kompis för ett år sedan just pga att han inte går ihop med andra råttor och måste vara ensam. "/
#4 Okej, fair enough for me! Det är inte ovanligt att folk har en ensamråtta som första råttan och eftersom jag inte sett dig här förut var jag bara tvungen att fråga :)
#5 jo jag vet att man egentligen ska ha minst 2 råttor och det är det jag vill. Men först ville jag rädda Bamse från eventuell avlivning om ingen hade tagit honom :)
#6 Bara tummen upp på den :) Känns ibland lite fånigt att fråga för de flesta har fler hemma och man ska egentligen inte behöva skriva det i en parantes när man frågar frågor om bara en råtta, men just för att det är så många som vill men ibland inte vet så blir det ibland så.
(Jag själv hade en ensamråtta som första råtta när jag var ung för att djuraffären sa att det var okej).
Nu vet du i alla fall vad Bamse är för någon, fast jag e fortfarande osäker om man inte är en husky roan eftersom han ser rätt gammal ut. Men eftersom du övertagit honom antar jag att du inte har bild från när han var bebis/ung? Kan ju ha blekts väldigt mycket. Inte hundra på att han är black heller, men alla black striped/husky roan jag sett har den tonen på pälsen :)
#7 Jag tog honom när han var precis 1 år gammal eller strax före och sen dess har inte färgen på pälsen förändrats. Inte vad jag lagt märke till iaf :)
#7 Ah, men han är en roan i vilket fall :P Men jag gissar på striped.
Han verkar va en gammal gubbe nu, är han runt 2 år? :)
#9 2 år och ett par månader tror jag, vet inte exakt. vet bara att det är strax över 2 år :)
#10 Åh! Är han mysig mot människor i alla fall? :)
Han bits aldrig och är jätte snäll, men han är rädd av sig och sprätter för minsta lilla ljud om han är utanför buren eller om luckan är öppen och han är på väg ut. Har dock märkt att han inte är rädd när mina små kusiner är här, då är han jätte nyfiken på dom och vill snusa på dom. Så barn verkar han gilla mycket :)