Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 445 ggr
Graden91
0

Hjälp!! Tumör!! :''(

Min Älskade Tant Hanja har fått en Väldigt snabbväxande tumör under hakan, hon är snart 2 år så så jag viste att det inte var långt till slutet, men var heller inte beredd på det!

Går det operera en så pass gammal råtta eller är det bättre att hon får komma till himmlen?

Gud vad det gör ont i hjärtat, fy alltså! :'(

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Karmatarerskanise
0

Tyvärr hade jag valt att låta min råtta somna in vid 2 års ålder. Beklagar att din råtta fick tumör!

Graden91
0

#1 det är de jag överväger mest också, så hon slipper lida :'(

Tack!

Lamina
0

Det bror ju helt på. Är hon fortfarande pigg och glad eller visar hon tecken på att börja bli gammal?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Karmatarerskanise
0

Lamina; bra frågor. Mina råttor var gamla vid 2, så jag antog tyvärr det nu också.

Lamina
0

Förra sommaren hade jag en råtta på 2½ år med tumör. Hon var fortfarande pigg och glad, så jag hade faktiskt tänkt operera. Vad som fick mig att ändra mig minns jag inte, men det var iaf inte för att hon var gammal.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Graden91
0

Både hon och hennes syster börjar bli lite stel och sover mestadels så dom har ålderstecken , men dom är alltid glad och kommer fram till burdörren när jag kommer nära. Och dom äter bra, dock har jag inte sett exakt hur bra Hanja äter nu, den sitter ju så dåligt till, alldeles under strupen, och stor som ett hallon.

Lamina
0

Ja om hon visar tecken på att bli gammal, och särskilt om den sitter illa till, är det nog bäst att låta tiden ha sin gång.

//Lamina

Karmatarerskanise
0

#5 Får man fråga hu det gick då?

#6 Hur snabbt har den växt?

Graden91
0

#8 Måste vara max en vecka, jag har inte sett den tidigare, men jag har väl heller inte pillat henne så mycket under hakan då hon inte tycker de är så behagligt (Halvblind, rubinögd) jag brukar alltid smeka henne över ryggen och hålla henne under rumpa och mage.

Men dom kommer alltid med en nyfiken nos när man går och hälsar på dom, så de var så jag märkte den, hon såg ojämn ut, så jag tog ut henne och kika på de, så då såg jag att de såg illa ut :'(

Lamina
0

#8 Som sagt var så ändrade jag mig av någon anledning och tog bort henne istället. Minns faktiskt inte varför. Hade en väldigt jobbig period med många sjuka/skadade råttor just då, så det är rätt suddigt.

//Lamina

Karmatarerskanise
0

#9 Okey. Men ja, jag hade tyvärr tagit steget. Säger inte att du ska göra det, men jag tror själv att det är det jag hade valt. Du får känna efter själv, kanske kolla med vet och se vad du tror.

#10 Ok. Beklagar!

Graden91
0

#11 Jag ska prata med vetrinären i dag, men hon kommer nog få somna in när hon endå börjar få ålderstecken, de skulle nog bara bli plågsamt för henne med operation :'/