Zooplus.dk, ni som beställt
Jag beställde hem en bur från zooplus.dk i onsdags förra veckan, fick ett mail samma dag att dom redan skickat iväg den. Men sen var det röd dag på både fredag och måndag därefter (och självklart helg) så räknat med idag så har det väl gått 2 arbetsdagar.
Står på hemsidan att leverans kommer efter 2-5 arbetsdagar.
Nu till frågan: Hur lång tid har det tagit för er att få hem era varor från zooplus.dk?
Har fått hem inom 1-2 veckor om det varit stora saker. Några dagar på småsaker som inte kräver samma post hantering.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tog ca 1 vecka för mig att få hem min jenny-bur som jag beställde därifrån.

har inte tagit mer än en vecka när jag har beställt från zooplus
You can't spell Bitchy without Itchy
Jag har bara beställt stora grejer därifrån, dvs burar. Båda gångerna tog det precis 7 dagar från det att beställningen är gjord till att paketet blivit levererat. 
Va, tog det så lång tid för er? :S
Beställde en stor bur och fick hem den 3 dagar senare :D
Otroligt nöjd är jag!

Har bara beställt från tyskland, då tar det 4 dagar vilket är normaltid för större paket som burar osv.
Qui dormit, non peccat
Min bur skickades ifrån Tyskland men var beställd ifrån Zooplus DK
#5 Åh, då hoppas jag att jag har din tur och får hem min imorgon! Då har det nämligen gått 3 arbetsdagar (egentligen 1 vecka, men resterande dagar har varit röda).
Det tog bara 2 dagar för senaste paketet att komma till Sverige, men sen kom helgen, och när transporten fortsatte så var det ju en bit upp eftersom jag bor i Piteå och paketet kommer först till Luleå, och efter att det kommit dit tar det ytterligare en dag innan det fraktas vidare till Piteå… Så det blir världens omväg :s
#8 fick du inte med ett spårningsnummer?
#10 Jo.. det fick jag.. eller "pakkenummer".
Detta kom idag kl 14.40! Vilket borde betyda att den är här imorgon?
Förhoppningsvis, eftersom den är i Sverige nu. Innan dess var den i Neuenstein, Germany.
10/04/2012 14:40
SESMMA , Sweden
2.0
Inbound to GLS location
Så fort den är i sverige så brukar det hela gå jävligt snabbt, så den lär vara hos dig imorgon :)
#12 Jaa, jag hoppas verkligen det!! Som jag längtat.. finns inte ord haha.
Vet du vilka tider dom brukar komma och plinga på dörren?
Om det är allt mellan kl 8-16..?
#13 Dom ringde först till min mobil och berättade att den kommit och sen att de skulle komma med den runt 15-16 :)
#14 Ahh okey.. hmm *måste kolla om jag skrivit dit mitt mobilnr* :P
Nån som varit med om att det stått såhär förut!? Fattar inte, adressen är ju rätt och ingen har varit här..
Den översta är den senaste..
11/04/2012 09:52
SESHBG , Sweden
4.32
Not delivered due to a wrong address
11/04/2012 05:08
SESSTO , Sweden
2.0
Inbound to GLS location
10/04/2012 14:40
SESMMA , Sweden
2.0
Inbound to GLS location
#16 har du ringt posten (eller de som tar över efter att det kommer in i sverige)? Skulle ju vara surt om dom skickade tillbaka det till tyskland 
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
#17 Jaa, eller vi har mailat Schenker, som tydligen är dom som tar över när paketet kommer till Sverige. Gick tydligen inte att ringa 
Har för mig att det stod precis så för mig också när jag beställde min första bur därifrån. Jag mejlade Schenker och fick ett snabbt och tydligt svar att det inte var något att oroa sig för, att det förtfarande är påväg.
#19 Okej! Jag hoppas innerligt att det är så för mig också isånafall. Kl är 15 nu, kommer den idag så är den här senaste 16 antar jag..
Håll tummarna för min skull!
Nehepp, ingen bur idag heller :(