Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 620 ggr
Alice-ia
0

Tål råttor nagelack?

Nu vet jag att det låter som om jag ska mata råttorna med nagellack, men det ska jag absolut inte.

Min fråga grundade sig på, för när jag klippte ut en öppning på en plastlåda(blivande toalett), så fick jag den inte riktigt slät och var rädd att dom skulle riva sig. Då tänkte jag att om jag slipar noga och sen drar ett genomskinligt lager nagellack på öppningen blir den mer len. Vad tror ni är det en heldum idé?

[dynamitella]
0

Nej :) Kör på.

Låt det torka i en dag bara :)

Alice-ia
0

Du tror inte det är giftigt ifall dom små rackarna gnagar upp det då? xd

Fjordell
0

Jag tror inte att de skulle uppskatta smaken av det om de nu skulle få för sig att smaka, så de håller sig mest troligt borta. Men jag vet inte om det är farligt när de får i sig det, har aldrig varit med om det då alla mina djur backar så fort de känner lukten av nagellack :)

hus-musen
1

Nagellack är inte giftigt i torkad form så det är lugnt. Det är även rätt smaklöst så tror inte de bryr sig särskilt mycket om det.
Om det inte sitter på naglarna då för då ska det minsann putsas bort här hemma haha.

Qui dormit, non peccat

Alice-ia
0

okej :D då provar jag det och får se hur det blir. Ska bara låta det torka ordentligt…haha:)

mikeiko
3

Oooh…stor chans att de kommer tycka det luktar toppenspännande och sen blir det gnagmarathon xD

pellepojken
1

Jag limmade ihop ett tak till en låda med Karlsons klister. Alla killarna vart som galna i lukten o jag fick fortsätta klistrandet uppe på bordet i stället.