(Köpes/Önskas) Äldre, trygg hona
Jag har skrivit förrut om mina båda omplaceringsdamer. Det går frammåt för oss, verkligen. Men jag har funderat och även pratat om det och kommit fram till att det vore en god ide att tillföra en äldre tryggare hona till flocken. Mina tokar, Google och Safari är födda i början av november och är alltså snart 5 månader. De är lite nervösa av sig men har blivit mer kontakt sökande. Jobbar aktivit och sagligen för att vi ska bygga en trygg relation. Mot varandra är de väldigt lugna. Har hänt vid enstaka tillfällen (1-2) att Safari "lagt ner" Google som hoppat runt och varit litr vild. Men i övrigt är de inga bråkstakar utan myser ofta tätt tillsammans. Jag har en nyinköpt bur som ser ut som en jennybur men är något mindre, enligt lag kan jag ha 4 råttor i den, men som vi vet är det bara bottenytan. Till det tillkommer så klart hyllor, hängmattor och dyligt. Jag är student och har mycket tid för mina vänner så eventuell tillökning skulle få ett bra hem. Har du honan för oss? Snälla hör av dig. Huvudsaken är alltså att det är en trygg, stabil och framförallt tam individ som kan få vara gott föredömme för tjejorna. Edit: Glömde säga att jag finns i Uppsala, studenternas studentstad.
Tass
Tasslitass
Tasslitass
Kontakta Katoz. Hon kan ha någon.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack Zickan. Såg att jag fått ett pm från henne och väntar nu med spänning på svar :-)