AKUT! Avlivning?!
Kommer hem och ser att de är röda droppar över hela buren. Först lägger jag bara märke till att de är uppe på taket till deras hus men sen är de överallt. Den sjuka råttan kommer ut och de rinner rött (jättemycket) ur ena ögat, och jättemycket ur näsan.
Tänkte bifoga en bild men de är något fel på iFokus så kan ej göra det………..
vad har hänt henne? avlivning?
Besök gärna min blogg.
Men oj, det är ju blod!
Slagsmål. Stroke. Invärtes priblem. Akut till veterinären o få hjälp
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Håller med zickan, veterinären omgående!
Qui dormit, non peccat

Det där är något mycket allvarligare än myco, och har troligtvis inte orsakats av myco.
Hur är hon annars? Pigg, äter, rör på sig och framför allt dricker hon?
Varm eller kall i kroppen?
Qui dormit, non peccat
Jag skulle nog inte vänta med att bli uppringd utan bara åka in till veterinären. Tyvärr ser det väldigt akut ut och det är nog bara en veterinär som kan avgöra vad som är bäst för råttan. :( Beklagar om det värsta händer. Ge henne en massa god mat på vägen in och se till att hon har det mjukt och skönt.
# 5 Hur är det med ögat ? Kan du se om själva ögongloben är oskadad. Säker på att det inte varit slagsmål ? Lycka till
Men gud, stackars liten
hoppas på det bästa och att du får tag på en vet. Styrkekramar till er båda
// Stephanie och hårbollarna 
Tass. Vill gärna veta hur det gick?
Åh, beklagar :( RIP
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Beklagar sorgen :/
#12 sorry, tolkade det som att det ändå fanns någon veterinärstation i bilavstånd som hade öppet. Beklagar verkligen, det är tufft när de försvinner :/