tidsfördriv :)
vad är det konstigaste ni vart med om dina / någons råttor har ätit ?? :)
Toalättströ, fast det kanske inte är så konstigt.
Brukar se till att mina inte får konstigheter, för att jag är så nervös över ätbarheter överhuvudtaget. De får mest vad jag sett att andra här på forumet gett sina.
De brukar mala ner alla eventuella ben till osynliga partiklar om jag inte hinner fiska ut dem innan, vilket jag tycker är udda, men samtidigt praktiskt om man känner för att mörda någon. ;D
Men de jävlarna stal av min chili con carne för några dagar sedan, trodde det skulle vara för starkt för dem och att de därför inte skulle gilla det, men de kom tillbaka för mer, så jag fick stoppa in dem i buren så att jag slapp oroa mig för att de skulle få i sig för mycket. Dumspånen vet inte vad som är bra för dem.
Kommer inte på så mycket mer. Lol, det här var troligast inte vad du menade med udda, men. xD
💣
Gummigrejer! som suddgummin, knappar till fjärrkontroller och telefoner har alltid varit en hit! vet inte om dom lyckats få i sig så mycket eller om de bara tuggar sönder de till molekyler…… sånna grejer får man passa med sitt liv :D
Uhm… en studsboll, pennor och tidningspapper….
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
mina älskar tvål brukar ha dom på toan då de är råttsäkert och glömmer man minsta lilla tvål ute eller somj första gången jag hadde dom ute tog och börja knapra i sig en ny tvål men kom inte jätte långt innan jag stoppa dom
galna i tvål
Min gammelråtta Nisse snodde en vitlöksklyfta o sprang in under spisen. Trodde aldrig att han skulle smaka på den. Men när jag tittade sen så hade han ätit upp halva klyftan. Det kunde jag aldrig tro. Starkt som tusan i smaken.

Jadu, hade faktiskt en råtta med läderfetish ^^ Blev galen när jag insåg att det var skaftet på mina stövlar han gnagde på! Lite för dyra för att skänkas som råttleksaker.
Annars så äter de det mesta, men just kaffepulver förstår jag inte hur det kan vara gott. Lypsyl och sudd, snus, cigaretter och pipor är ju ändå förståeligt.
Qui dormit, non peccat
Lypsyl och pennor är visst supergott. Nyss massakerade de en tuschpenna i min byrå så nu har jag blå kläder, blåa råttor och jag måste tvätta imorgon ;)
Annars är de faktiskt rätt duktiga på att inte tugga sönder konstiga grejer, men mat/godis går ju alltid ner, speciellt saker som de snor när matte inte ser ^^
En död fluga.
haha påtal om flugor…. min råtta attackerade en BAMSESTOR spindel och käka upp den en gång :S FYYYYY riktigt äckligt! men hon tyckte det var skitkul :P jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, tänk om den innehöll nått som de inte bör få i sig… men hon lever :D
Kattsand år en unge (^o^)
Sen när jag hade min första råtta så hade vi henne och syrran ute i en utebur som vi fått av grannen som han hade marsvin i. Och där fånga hon en geting som hon åt upp :[fy va äcklad jag blev xD
// Stephanie och hårbollarna